Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه دور برگردان پاسداران به نصر یکی از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۵ است که با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی، تا پایان نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، توسعه شهری و رشد شهرک‌های جدید نیازمند مسیرگشایی و ایجاد راه‌های ارتباطی بین آنها و شریان اصلی شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین بزرگراه‌های شهری نقشی اساسی در ایجاد مسیر ارتباطی بین شهرک‌ها دارند و تقاطع‌های غیرهمسطح و دوربرگردان‌های احداثی، نقشی اساسی  در کاهش ترافیک و افزایش رضایتمندی شهروندان دارد.

پروژه دوربرگردان پاسداران به نصر خرداد سال گذشته  با اعتبار اولیه ۱۰۰میلیارد ریال آغاز شد که در واقع این دور برگردان معوض لوپ حذف شده تبادل حضرت ولی عصر (عج) است.  به علت حذف لوپ چهارم تبادل حضرت ولی عصر، تردد بین کوی نصر و شهرک مرزداران در این منطقه با مشکل مواجه شده بود که در همین راستا دوربرگردان پاسداران به کوی نصر به طول ۴۰۰ متر طراحی و در دست اجرا است.   

این پل علاوه بر اینکه پاسداران را به طرف میدان فهمیده و کوی نصر ارتباط می دهد، عملکرد ترافیکی خوبی برای تسهیل تردد بین شهرک های این منطقه خواهد داشت.   در آینده ای نه چندان دور جمیعت‌پذیری شهرک ها افزایش می یابد و با عملیاتی شدن اجرای این پل در سال جاری، مشکلات ترافیکی شهروندان نیز مرتفع می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در این باره می‌گوید: این پروژه در برطرف ساختن مشکلات موجود در کوی نصر موثر بوده و برنامه ریزی شده با حداقل هزینه عملیاتی شود.

شهرام دبیری ادامه می‌دهد: تعامل و همکاری بین مجموعه شورا، شهرداری، فرمانداری و استانداری در بسیار مطلوب  است که امیدوارم با وجود این تعامل، پروژه‌ها با کیفیت بالا سرعت بالا سریع تر به بهره‌برداری برسند.  

او خاطرنشان می‌ کند: امسال برنامه‌های متنوعی در تمام زمینه‌های ترافیکی، تقاطع‌های غیرهمسطح، آسفالت اساسی خیابان‌ها، درختکاری، حمل و نقل عمومی، پارک باغشمال، فاز نخست پارک بزرگ و غیره تدارک دیده شده است که اجرای این اقدامات در افزایش رضایتمندی و ایجاد حس امیدواری در جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

شهردار تبریز نیز در این باره می‌گوید:   اشتباهی در واگذاری زمین پروژه لوپ جنوب غربی پل نصر در اتوبان پاسداران انجام گرفته است که  زمین های آنجا کاربری تجاری یافته‌اند و  به دنبال تملک آن زمین ها بودیم که مقرون به صرفه نبود.

ایرج شهین‌باهر اظهار می کند: بالاتر از محل  پل نصر در اتوبان پاسداران، دور برگردان اتصال پاسداران به نصر را تعریف و از آنجا مسیر چندمنظوره ای احداث کردیم که هم به عنوان لوپ جدید پل نصر استفاده می شود و هم از درب سوم دانشگاه آزاد به طرف پل نصر و کوی نصر شاهد ترافیک نباشیم.

او اضافه می کند: با وجود مشکلات اقتصادی حاکم در شهر شاهد تلاش قابل توجهی از سوی شهرداری هستیم به طوری که پروژه‌های عمرانی با کیفیت خوب و سرعت بالا انجام می‌شوند.  

شهردار منطقه ۵ تبریز نیز در ارتباط با پروژه دوربرگردان پاسداران به نصر می‌گوید: این پروژه خرداد سال گذشته با حضور شهردار و اعضای شورای شهر کلنگ‌زنی شد که تا به امروز کل پروژه پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد.

 علی اصغر نساج اضافه می‌کند: دوربرگردان پاسداران به نصر به طول ۴۰۰ متر و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، تا پایان نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

او می افزاید: تست مونتاژ عرشه‌های پل  در کارخانه در حال انجام است که پس از کسب درصد مطلوب در محل پل نصب خواهد شد.

شهردار منطقه ۵ تبریز ادامه می‌هد: با بهره برداری از پروژه اتصال پاسداران به نصر مشکل تردد از اتوبان پاسداران به کوی نصر مرتفع شده و به کوی‌ مرزداران و نیاوران نیز امکان تردد برقرار خواهد شد که لازم به یادآوری است با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش شهرداری اقدام به جابجایی درختان واقع در مسیر پروژه شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز شهرداری تبریز دور برگردان بهره برداری کوی نصر شهرک ها پل نصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

ایاد بهادری منفرد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سفر استانی هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان بیان کرد: در سفر مقام عالی وزارت بهداشت و دیگر مسئولان دولتی به شهرستان شاهرود یک طرح درمانی افتتاح و یک طرح دیگر هم کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: در این سفر پروژه پایگاه سلامت فدک در یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین، با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین گفت: پروژه مرکز خدمات جامع سلامت و محل زیست پزشک میغان با زیر بنای ۴۱۰ متر مربع پروژه قابل افتتاح امروز عصر با حضور مسئولان دولتی است.

بهادری بیان کرد: برای این طرح ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و پنج هزار و ۷۶ نفر نیز می‌توانند از آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه چند پروژه عمرانی و بهداشتی و درمانی در مجموعه علوم پزشکی شاهرود نیز در سفر استانی هیأت دولت مورد بازدید قرار می‌گیرد، گفت: یکی از این طرح‌ها پروژه توسعه فضای فیزیکی، بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه این طرح هفت هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا دارد، ابراز کرد: -پروژه مرکز غربالگری، تشخیص و درمان سرطان بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع از دیگر طرح‌های قابل بازدید است.

بهادری با بیان اینکه هیأت دولت سیزدهم همچنین در سفر به شاهرود از پروژه بلوک زایمانی و LDR، بیمارستان امام حسین(ع) با زیربنای یک هزار و ۶۴۰ متر مربع بازدید خواهد کرد، تاکید داشت: پروژه توسعه فضای فیزیکی، بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود مجموعاً سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که یک سوم از آن تأمین شده است.

وی افزود: پردیس فناوری‌های سلامت شاهوار دیگر طرحی است که امروز عصر با حضور اعضای هیأت دولت در قالب سفر دوم دولت سیزدهم به استان سمنان در شهرستان شاهرود مورد بازدید قرار می‌گیرد.

کد خبر 6081762

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • ۲ پروژه در دامغان افتتاح می‌شود
  • وزیر صمت وارد استان سمنان شد
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
  • افتتاح چند پروژه عمرانی توسط ارتش زنجان
  • افتتاح ۲۸۸ پروژه کشاورزی در دولت سیزدهم
  • آخرین جزئیات از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز