Web Analytics Made Easy - Statcounter

مثنوی گفت: حماسه پد خندق در روز های پایانی جنگ رخ داد و به عنوان حماسه ای بی بدیل در تاریخ این استان ثبت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس صبح امروز بزرگداشت سالروز حماسه پد خندق در کنگره شهدای شهر یاسوج با حضور جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    جانشین سپاه فتح در ویژه برنامه بزرگداشت حماسه پد خندق گفت: نبود رسانه قوی برای انعکاس حماسه  رزمندگان  سبب مظلومیت حماسه پد خندق و رشادت های فرزندان کهگیلویه و بویراحمد شد.       مثنوی گفت: حماسه پد خندق در روز های پایانی جنگ رخ داد و  به عنوان حماسه ای بی بدیل در تاریخ کهگیلویه وبویراحمد ثبت شد.       مثنوی با بیان اینکه رشادت های فرزندان کهگیلویه وبویراحمد در عملیات های مختلف قابل مشاهده است، گفت: در  عرصه های مختلف جنگ فرزندان این استان حضور پیدا کردند و رشادت های آنها مثال زدنی است.       جانشین سپاه فتح استان با بیان اینکه نقش فرزندان استان در سختی ها سرشار از خاطره و دلاورمردی است ادامه داد، به ازای ۱۲۷ شهیدی که تقدیم انقلاب شد و بیش از ۸۰ جانباز و آزاده در عملیات پد خندق می‌توان کتاب ها نگارش کرد و اگر رزمندگان بخواهند روایت گر  سالیان جنگ باشند مطالب و محتواهای  زیادی برای بازگویی وجود دارد.       وی با بیان اینکه حماسه فرزندان کهگیلویه وبویراحمد سند افتخاری برای استان است، گفت: در استان  مظلومیت در عملیات و صحنه نبرد و‌ نقش آفرینی ها وجود دارد  زیرا رسانه قوی و قدرت ثبت و  ضبط برای آینده نبود و به خوبی انعکاس پیدا نکرد.       مثنوی با بیان اینکه حماسه پد خندق در کنار بزرگی آن، به وسیله  رزمندگان سعی در یادآوری این رشادت ها داشتند، ادامه داد: حماسه پد خندق در مقیاس خود و  در مقایسه با دیگر عملیات ها اگر ارزش بیشتری نداشته باشد ارزش کمتری ندارد و با همه محدودیت ها افتخار استان است  در این راستا با سعی و تلاش از طریق فرماندهان آن دوران رشادت ها و حماسه های پد خندق و نقش کهگیلویه و بویراحمدی بیشتر تبیین خواهد شد.       مثنوی با با بیان اینکه با گذشت ۳۴ سال از پدخندق جوانان کهگیلویه و بویراحمد  آشنایی کافی از این  عملیات ندارند، گفت: تلاش شد حماسه پد خندق به عنوان روز کهکیلویه و بویراحمد ثبت شود.   وی با بیان اینکه رهبر انقلاب شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی کردند، گفت: کدام استان  مانند کهگیلویه وبویرراحمد دارای بیشترین جمعیت سادات، حرم امام زادگانی مانند خواهر امام رضا (ع) برخوردار است، بنابراین باتوجه به  ظرفیت های می توانیم   چهارمین حرم اهل بیت باشیم.     جانشین سپاه فتح با بیان اینکه  همه دل در گرو کهگیلویه و بویراحمد داریم اما تعصبات و تعلقات منفی باید کنار گذاشته شود، تاکید کرد: در سفر به منطقه تنگ تامرادی  جوانان از سوابق انقلابی مردم استان مطالبی را بیان می کردند، امروز حماسه های مانند پد خندق فراوان است و می توان به تناسب به همه آنها توجه کرد.     تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

        انتهای پیام/        

منبع: دانا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد حماسه پد خندق رشادت ها سپاه فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از ثبت بیش از سه میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان در فروردین سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حمیدرضا پیمانجو، صبح امروز _دوشنبه، سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ۳.۱ درصدی افزایش تردد در محورهای کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: محور یاسوج_ پاتاوه، گچساران_ بابامیدان، پاتاوه_ یاسوج و یاسوج به بابامیدان محورهای دارای بیشترین تردد در فروردین سال‌جاری بودند.

وی با اشاره به محورهای دارای بدترین سطح سرویس در فروردین ۱۴۰۳، افزود: محور یاسوج_ اقلید، بابامیدان_یاسوج و چرام به باشت محورهای دارای بدترین سطح سرویس بودند.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ثبت سه میلیون و ۷۱۷ هزار و ۴۱۱ مورد تردد در محورهای استان، گفت: از این تعداد حدود سه میلیون و ۴۱۴ هزار پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی است.

وی تصریح کرد: بعد از پلاک استان کهگیلویه و بویراحمد پلاک استان‌های فارس و اصفهان بیشترین میزان تردد در سطح جاده‌های استان را داشتند.

پیمانجو خاطرنشان کرد: ۱۲ درصد وسایل نقلیه بین یک تا سه روز، ۹ درصد بین سه تا هفت روز، شش درصد، بین یک تا دو روز، سه درصد بیش از دو هفته در استان ماندند.

وی از ثبت هشت‌هزار و ۱۴۱ مورد تماس با سامانه ۱۴۱ راهداری در فروردین سال‌جاری خبر داد و افزود: اطلاع مردم از وضعیت راه‌ها در بارش‌های سال‌جاری موجب افزایش ۷۱ درصدی تماس با سامانه ۱۴۱ بود.

وی گفت: محورهای دارای بیشترین حجم تخلف سرعت به ترتیب یاسوج_ پاتاوه (ورودی پاتاوه)، بابامیدان _ یاسوج (دشت روم)، گچساران_ بهبهان (خیرآباد انتهای محور) است.

کد خبر 746835

دیگر خبرها

  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
  • دعوت ۷ بازیکن تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت به اردوی تیم ملی
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • شب عملیات کجا بودی؟
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد