Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:15:40 GMT

شاهکار «رامبرانت» بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۲۱۶۳

شاهکار «رامبرانت» بازسازی شد

بخش‌هایی از نقاشی مشهور «رامبرانت» که مدت‌ها پیش از تابلو جدا شده بود اکنون با کمک فناوری پیشرفته بازسازی شده‌ است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک‌تایمز، تابلو نقاشی «گشت شبانه» اثر «رامبرانت» از همان زمان که در سال ۱۶۴۲ خلق شد به عنوان یک نماد ملی هلند شناخته شده است، اما حتی چنین اهمیت و جایگاهی هم نتوانست از این اثر به خوبی محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۷۱۵ بخش‌هایی از این نقاشی بزرگ از هر چهار وجه جدا شد تا امکان نصب آن بین دو در ساختمان اصلی آمستردام فراهم شود. بخش‌های جداشده تابلو نقاشی گم شدند و نقاشی اصلی نیز از قرن نوزدهم در موزه ملی آمستردام، در مرکز ساختمان این موزه به نمایش گذاشته شده است.

اکنون برای نخستین‌بار در سه قرن اخیر این امکان برای عموم مردم فراهم شده است تا تصویر و ابعاد واقعی این نقاشی را ببینند.

مسوولان موزه ملی آمستردام با استفاده از فناوری‌های پیشرفته همچون فناوری‌های مرتبط با اسکن و هوش مصنوعی توانستند بخش‌های جداشده این نقاشی را بازسازی و در کنار نقاشی کنونی نصب کنند تا «گشت شبانه» آن‌گونه که «رامبرانت» از همان ابتدا خلق کرده بود، به نمایش گذاشته شود.

ابعاد این تابلو نقاشی پس از آن‌که بخش‌هایی از آن جدا شد به حدود ۴.۵ متر عرض و ۴ متر ارتفاع تبدیل شد. حدود ۶۰ سانتی‌متر از سمت چپ نقاشی و ۲۲ سانتی‌متر از قسمت بالایی نقاشی جدا شد. با جدا کردن ۱۲ سانتی‌متر از بخش پایینی و کمتر از ۷ سانتی‌متر از سمت راست نقاشی، کمترین آسیب به بخش پایینی و سمت راست نقاشی وارد شد.

«گریت لاندنس»، دیگر نقاش هلندی قرن هفدهم یک نقاشی را با فاصله ۱۲ سال پس از خلق نقاشی اصلی خلق کرد و وجود این نقاشی کپی از دیگر عواملی بود که بازسازی نقاشی اصلی «رامبرانت» را امکان‌پذیر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رامبرانت نقاشي موزه ملی آمستردام سانتی متر جدا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هربرت هاینر: پیروزی بایرن مونیخ شاهکار تاکتیکی توماس توخل بود

توماس توخل در واپسین روزهای حضور در بایرن مونیخ مورد تمجید قرار می‌گیرد. 

طرفداری | رئیس بایرن مونیخ به تمجید از توماس توخل پرداخت. 

آرسنال که در آخرین دقایق نیمه اول تلاش‌هایی را برای گلزنی رقم زده بود، در نیمه دوم اسیر تاکتیک‌های توماس توخل شد تا با شکست 1-0، در آلیانتس آرنا حذف شد. باواریایی‌ها که در لیگ قهرمانان اروپا چهره کاملا متفاوتی به خود می‌بینند، در نیمه نهایی به مصاف رئال مادرید خواهند رفت. هربرت هاینر، رئیس باشگاه بایرن مونیخ که در کنار خبرنگاران حضور داشت، در واکنش به پیروزی تیمش گفت:

پیروزی بایرن مونیخ مقابل آرسنال، شاهکار تاکتیکی توماس توخل بود. 

توماس توخل در حالی مورد تمجید قرار می‌گیرد که برای هفته‌ها، چهره‌های داخل و نزدیک به بایرن مونیخ در کنار رسانه‌های آلمانی او را تحت فشار گذاشته بودند. سرمربی 50 ساله پس از شکست مقابل لاتزیو تا آستانه اخراج نیز پیش رفت. از لیگ برتر انگلیس به عنوان مقصد آینده توخل نام برده می‌شود.

مشروح اتفاقات دیدار بایرن مونیخ و آرسنال:

بایرن مونیخ 1-0 آرسنال؛ مارش باواریایی‌ها با چهره اروپایی توخل

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • (ویدیو) مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی
  • منافی: پرسپولیس نباید به نتایج تیم های دیگر توجه کند/ 4 بازی گل نخوردن رفیعی شاهکار است
  • زنگ نقاشی در دل مزارع گندم
  • شاهکار جدید طارمی و بیرانوند در گلف بازی؛ پرتاب عجیب چوب گلف به جای توپ + ویدئو
  • هربرت هاینر: پیروزی بایرن مونیخ شاهکار تاکتیکی توماس توخل بود
  • شاهکار رئال در خانه سیتی/خداحافظی پپ با جام
  • شاهکار تاریخی رونالدو در باتلاق مسکو
  • تصویری از نقاشی زیبای هادی چوپان روی دیوار + عکس
  • تصویری از نقاشی زیبای هادی چوپان روی دیوار
  • نقاشی زیبا از هادی چوپان در یک باشگاه ورزشی