Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:27:00 GMT

ذخیره آب سد مهاباد ۱۲ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۲۱۶۶

ذخیره آب سد مهاباد ۱۲ درصد کاهش یافت

رضا جهین روز ‌پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حجم آب سد مهاباد هم اکنون ۱۸ میلیون مترمکعب کمتر از پارسال است اظهار داشت: در حال حاضر تراز سد مهاباد به هزار و ۳۵۰ متر از سطح دریاهای آزاد رسیده است که این مقدار نیز ۲ سانتی‌متر کمتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد به صفر رسیده است، ادامه داد: دبی خروجی آب از سد این شهرستان هم پنج متر مکعب بر ثانیه است که برای مصرف کشاورزی، شرب و صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره امور آب مهاباد اضافه کرد: در طول سه ماه سپری شده امسال، سه هزار و ۵۱۷ مگاوات برق در نیروگاه سد این شهرستان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵ هزار و ۲۵۷ مگاوات کمتر است.

جهین بیان کرد: کاهش میزان تولید برق از نیروگاه سد مهاباد به علت کاهش نزولات جوی در سال آبی جاری در نتیجه کاهش ورودی آب به مخرن و در نهایت کاهش رهاسازی بوده است.

وی گفت: این میزان برق با رهاسازی ۴۵ میلیون مترمکعب آب از دریچه‌های این سد تولید و وارد شبکه سراسری برق شد.

جهین، همچنین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا مهاباد آذربایجان غربی سد مهاباد بارش باران وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا مهاباد آذربایجان غربی تغییرات آب و هوا مهاباد آذربایجان غربی سد مهاباد بارش باران وزارت نیرو میلیون متر سد مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت گردشگران در مهاباد ۲۷ درصد افزایش یافت

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد  امروز در حاشیه بازدید از استقرار اماکن خدمات‌رسان و اجرایی سفر‌های نوروزی، گفت: همچنین از ابتدای تعطیلات ایام عید تاکنون بیش از ۱۲۶ هزار نفر هم از مراکز تاریخی، طبیعی و گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌اند که د مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این شهرستان یکی از شهر‌های گردشگرپذیر منطقه است، تاکید کرد: تمام ادارات خدمات رسان از جمله هلال احمر، میراث فرهنگی، بهداشت و درمان، راهداری و پلیس راهور به صورت شبانه روزی در راستای راهنمایی و کمک به مسافران آماده باش هستند.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به افزایش تردد در محور‌های مواصلاتی این شهرستان، اضافه کرد: خوشبختانه میزان تصادفات جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی این شهرستان کاهشی بوده و تاکنون مورد فوتی ثبت نشده است.

عباسی همچنین از مسافران و هموطنان خواست با توجه به افزایش تردد و شلوغی محور‌های مواصلاتی عجله و سرعت زیاد خودداری کرده و نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دقت لازم را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش ذخیره آبی سدهای مازندران
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب سد‌های مازندران
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سد‌های مازندران
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است
  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • اقامت گردشگران در مهاباد ۲۷ درصد افزایش یافت
  • ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • آبگیری ۹۸ درصدی آببندان در مازندران
  • حجم ذخیره آب سدهای کردستان ۶۵ درصد است/ سرریز شدن چهار سد