Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس به دنبال درگذشت ۲ بانوی خبرنگار جوان در سانحه تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست، انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس، طی پیامی این ضایعه را تسلیت گفت و از اینکه بارها نخبگانی را براثر سوانح رانندگی از دست داده‌ایم، ابراز تاسف کرد.

انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، در پیامی که به دنبال درگذشت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، خبرنگاران ایسنا و ایرنا، منتشر کرد، ضمن اعلام تسلیت به جامعه خبری و یادآوری حوادثی که منجر به از دست دادن نخبگان حوزه‌های مختلف به ویژه بخش رسانه طی سال‌های گذشته تاکنون شده است، خواستار پذیرش مسئولانه قصور و تلاش برای پایان دادن به اینگونه حوادث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا در پیام انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس که برای انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، از مسئولان درخواست شده است تا به جای انتظار برای دادن پیام تسلیت و ابراز تاسف، راهکارهای رفع مخاطرات جاده‌ای و ارتقاء ایمنی تردد را دنبال و عملیاتی کنند.

در این پیام با اشاره به آخرین توئیت ریحانه یاسینی، لزوم بازنگری در وضعیت ایمنی جاده‌ها و همچنین تسری فرهنگ پذیرش مسئولیت از سوی افراد و دستگاه‌هایی که به نوعی مستقیم یا غیرمستقیم در بروز چنین وقایعی نقش دارند، به عنوان یک مطالبه جدی، درخواست شده است.

این تشکل صنفی، در بخشی از پیام خود، خواستار بررسی دقیق و موشکافانه علت یا علل حادثه تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران و اعلام شفاف این دلایل به مردم و برخورد قانونی با مسببان و مقصران اصلی شده است.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این پیام آمده است:

" باز هم به سادگی نوشتن یک تیتر کلیشه ای {واژگونی یک اتوبوس } داغ دو تن از جوان ترین خبرنگاران توانمند کشورمان بر دلمان نشست و دلهره زنده ماندن یا نماندن تعدادی دیگر از همکارانمان ساعت  و دقیقه های این روز هایمان را کابوس وار کرد. ....

گویی هرچه در این چند سال از جاده های نا امن، اتوبوس های فرسوده و رانندگان نامطمئن گفتند و نوشتند فایده ای نداشت، خود قربانی شدند تا شاید اهمیت خبرشان باعث بروز یک اتفاق مثبت در حوزه حمل و نقل جاده ای کشورمان شود.

ما برای مرگ ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی تیتر نمی زنیم، شاید همین یک جمله توئیت «ریحانه» گویای غمی باشد که این روزها بر سینه مان سنگینی می کند. {ما همه مون می میریم، مسئولان تنها کار عملی شون اعلام کردن خبر ماست}"

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس انجمن صنفی خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در پیامی درگذشت همسر محسن مهرعلیزاده را تسلیت گفت.

آنگونه که عصرایران روایت کرده، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر بزرگوار جناب محسن مهرعلیزاده درگذشت تاسف برانگیز بانوی مومن‌ پارسا و بزرگوار سرکار عذرا خانم لباف رحمه الله علیه همسر گرانقدر و باوفایتان را صمیمانه به جنابعالی و همه بستگان داغدار به ویژه عزیزان سید خانم و آقایان یاسر و علی تسلیت می‌گویم و از پیشگاه حضرت پروردگار و برای روان رنج کشیده ولی شکیبای آن فقید سعیده آمرزش و رحمت الهی و آرامش و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می‌کنم.

سید محمد خاتمی

۱۴۰۳/۱/۲۸

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896167

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه
  • نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینمای ایران تعیین شد
  • محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی
  • پیام حسن روحانی درپی درگذشت همسر محسن مهرعلیزاده
  • اتحادیه تشکل های صنفی کامیونداران ایران وجود خارجی ندارد
  • پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس
  • پیام تسلیت استاندار چهارمحال و بختیاری در درگذشت حاج محمد کیانی
  • تعرفه خدمات فورواردری افزایش یافت
  • پیام تسلیت رئیسی در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • ایمن‌سازی محور‌های مواصلاتی بروجن