Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، استاد رحیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی  به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر چالش اصلی جامعه جهانی است که دارای تاثیرات و تبعات فردی، اجتماعی و امنیتی در مقابل توسعه است.

او با اشاره به اینکه اقدامات بسیار مهمی در سه سال گذشته در کشور و استان آذربایجان شرقی در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده، ادامه داد: از ۳۲ شهید مبارزه با مواد مخدر کشور یک شهید از استان آذربایجان شرقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد رحیمی با بیان اینکه پیشگیری اصلی‌ترین و مهمترین هدف ستاد مبارزه با مواد مخدر است، گفت: اقدامات بسیاری در این راستا انجام شده که از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری برنامه‌های آموزشی و آگاه کننده در سطح یک هزار و ۹۰۰ مدرسه در استان اشاره کرد.

او اظهار کرد: ۲۰۲ محله پرخطر شهری و روستایی در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳ محله شهری و مابقی روستایی است که با همکاری دستگاه‌های دیگر در این محلات اقدامات مختلف، پیشگیرانه، فرهنگی و آموزشی انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات بسیار مهم این ستاد در حوزه مقابله در جهت مبارزه با قاچاق و سوداگران مرگ، افزود: ۹۹ درصد کشفیات توسط نیرو‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان انجام شده است.

او با اشاره به اینکه ۲۸۵ مرکز درمانی در استان فعال است، گفت: از این تعداد ۲۳۳ مرکز سرپایی، ۲۵ مرکز میان مدت، ۹ مرکز اقامتی خودیاری، یک مرکز تی سی و چهار شیلتر می‌باشد که طی پارسال برای ۶۷ هزار و ۶۴۶ نفر توسط این مراکز خدمات ارائه شد که از این تعداد ۶۲ هزار مرد و مابقی زن بودند.

استاد رحیمی با بیان اینکه اولین استان در کشور هستیم که معتادان متجاهر جمع آوری شده و تست پی سی آر گرفته می‌شود، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۴۸۵ تست از معتادان جمع آوری شده در مرکز ماده ۱۶ تست گرفته شده  است که از این تعداد تست ۳۰۰ نفر مثبت بوده و فوتی از لحاظ ابتلا به کرونا نداشته ایم.

او با اشاره به اینکه ۴۵۰ نفر در مرکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند، اظهار کرد: تمامی افرادی که جمع آوری و به مرکز منتقل می‌شوند به مدت ۲ هفته در قرنطینه کامل می‌مانند و به محض ورود از آن‌ها تست پی سی آر گرفته می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده با توجه به اقدامات مختلف در حوزه‌های پیشگیری و مقابله‌ای آذربایجان شرقی استان برتر در سطح کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبارزه با مواد مخدر سوداگران مرگ مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن هاشم نیا اظهار کرد: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان – قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، " در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم "کشف و در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کد خبر 6087093

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج