Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت با اشاره به پوشش ۹۵.۱ درصدی جمعیت کشور از نعمت گاز طبیعی گفت: بدون اجرای طرح‌های بهینه‌سازی به‌ویژه در نیروگاه حراراتی نمی‌توانیم در آینده تراز بین تولید و مصرف گاز را حفظ کنیم، زیرا ما پارس جنوبی دیگری نداریم.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت اظهار کرد: وزارت نفت با اتکا به افزایش ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابری برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی از سال ۱۳۹۲ تاکنون و مجموعه اقدام‌های انجام شده در زمینه توسعه شبکه انتقال و گازطبیعی موفق شد تعداد روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی را از ۱۴ هزار در سال ۱۳۹۲ به نزدیک ۳۵ هزار روستا در سال گذشته که معادل ۲.۵ برابر است، برساند.

وی با بیان اینکه با اقدام‌های انجام شده پوشش گازرسانی کل کشور اکنون به ۹۵.۱ درصد رسیده که رقمی بی‌نظیر در دنیاست، یادآور شد: در سال ۱۳۹۲ به‌منظور انتخاب روش بهینه برای تامین انرژی مورد نیاز شهرها و روستای محروم از گاز یک مشاور دانشگاهی انتخاب شد و گزینه‌های مختلفی شامل استفاده از برق در این مناطق، انرژی‌های نو، گاز مایع بصورت شبکه، سی‌ان‌جی محلی، ال‌ان‌جی محلی و ادامه وضع کنونی بررسی شد.

وزیر نفت در تبیین این مطالعه دانشگاهی توضیح داد: خروجی این مطالعه این نتیجه را به ما داد که از میان گزینه‌های مختلف تامین انرژی تا هزینه معادل ۲۰۰۰ دلار برای هر مشترک، گازرسانی اقتصادی تر است؛ بنابراین گازرسانی با خط لوله به شهرها و روستاها بعنوان گزینه بهینه و برتر در دستور کار قرار گرفت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پارس جنوبی وزیر نفت پول نیوز گاز رسانی ال ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رضا بنازاده عصر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده است گفت: این میزان تولید برق در مناطق مختلف کشور استفاده شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با تکمیل این واحدها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر را اقدامی ارزشمند و راهبردی دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد ارمغان آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • خدمات سئو سایت
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر