Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه قوه قضائیه در طول چند سال اخیر به صورت فعال در حوزه رسیدگی به حقوق عامه مردم، ورود کرده است گفت: تخریب بیش ۶۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سال ۹۹ در اراضی استان، انسداد و پلمپ بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز، صیانت از منابع آب زیرزمینی از جمله فعالیت‌های دادگستری استان قزوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: قوه قضائیه ملجأ و پناهگاه مردم است و در طول چند سال اخیر به ویژه بعد از انتصاب آیت الله رییسی به صورت فعال در حوزه رسیدگی به حقوق عامه و بیت المال مردم، ورود کرده است.
وی افزود: به عنوان مثال، با ورود دادگستری استان به موضوع آزادراه قزوین، ۲۴۰ میلیارد تومان به خزانه دولت و بیت المال برگردانده شد.   رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه دادگستری استان قزوین رتبه نخست صیانت از منابع آب در کشور را از آن خود کرده است، تصریح کرد: رسیدگی و ساماندهی به سایت پسماند محمدآباد، تخریب بیش ۶۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سال ۹۹ در اراضی استان، انسداد و پلمپ بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز، صیانت از منابع آب زیرزمینی و ... از جمله فعالیت‌های دادگستری استان قزوین و هم چنین برگرداندن ۳ هزار هکتار در یک پرونده در اجرای ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری از تلاش‌های دادگستری در زمینه حفظ حقوق بیت المال است.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۱ هزار پرونده در دادگستری و شورای حل اختلاف استان قزوین تشکیل شده است، گفت: این تعداد پرونده از سوی ۱۹۰ قاضی مورد رسیدگی است.
وی افزود: حدود هزار و ۴۰۰ پرونده مورد اعتراض در اجرای ماده ۴۷۷ قرار گرفته، که پس از بررسی از سوی دادگستری استان، تنها حدود ۵۰ پرونده خلاف شرع بین تشخیص داده شد که البته بخشی از این تعداد هم مورد تایید مرکز قرار نگرفته است و این بیان گر این است که آراء صادره همکاران قضایی استان از اتقان لازم برخوردار و منطبق با قانون و شرع صادر شده است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: ۲ هزار عنوان مجرمانه داریم که ۲۶ عنوان مجرمانه، حدود ۷۰ درصد از پرونده‌های کیفری دادگستری را تشکیل می‌دهند و شعب قضایی استان بر اساس تخصص قضات و کارکنان دستگاه قضایی، چینش شده است؛ که این اقدام از عوامل مهم اتقان آراء می‌باشد.      بیشتر بخوانید:     اقدام قضایی برای حل مشکلات باغستان سنتی قزوین انتهای پیام/ برچسب ها: قزوین ساخت و ساز غیر مجاز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قزوین ساخت و ساز غیر مجاز دادگستری استان قزوین ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار قابل توجه رییس قوه قضاییه از مقابله با ساخت ویلاهای غیرمجاز

دریافت 3 MB کد خبر 6084819

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • ماجرای تخریب ۶۰ ویلای غیرمجاز ۸۰ میلیارد تومانی ؛ گفتم تخریب کافی نیست...
  • آمار قابل توجه رییس قوه قضاییه از مقابله با ساخت ویلاهای غیرمجاز
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز آب در تاکستان
  • شناسایی ۶۱ مرکز درمانی غیرمجاز در قزوین
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی