Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح شیرین‌سازی برش سبک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا با ظرفیت سالانه ۳۵۰ هزار تن رافینت و گاز مایع (ال‌پی‌جی) با فرمان رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسمی رسید. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شانا، طرح شیرین‌سازی (گوگردزدایی) برش سبک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا امروز (پنجشنبه، سوم تیرماه) با هدف گوگردزدایی از محصول برش سبک این شرکت برای رسیدن به مقدار نهایی گوگرد کمتر از یک PPM از سوی حسن روحانی، رئیس‎جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس بهره‌برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا درباره اهداف اجرای طرح شیرین‌سازی برش سبک گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از محصولات پتروشیمی بوعلی سینا محصول ترش و سولفوردار برش سبک است و به مصرف شرکت‌های منطقه می‌رسد که در صورت شات‌داون یا کاهش تولید واحد‌های متقاضی، بوعلی نیز مجبور به کاهش تولید می‌شد به‌طوری‌که سالانه حدود ۲۰ درصد از ظرفیت تولید بوعلی به دلیل عدم دریافت برش سبک از سوی واحد‌های مصرف‌کننده کاهش می‌یافت.   احمدزاده افزود: تا دوسال گذشته این طرح پیشرفت چندانی نداشت، اما از اوایل سال ۹۸ قراداد مهندسی، تأمین تجهیزات و اجرا (ئی‌پی‌سی) طرح با یک پیمانکار ایرانی انجام و تا پایان پارسال تکمیل و اوایل امسال عملیاتی شد.   وی همچنین محصول برش سبک تولیدی بوعلی را خوراکی مناسب برای واحد‌های الفینی دارای کوره مایع اعلام و اظهار کرد: این محصول از طریق خط لوله به مصرف واحد‌های مصرف‌کننده منطقه می‌رسد، زیرا به راحتی قابل حمل نیست و حمل آن با خطر همراه است بنابراین با اولویت تأمین نیاز شرکت‌های داخلی، با تبدیل مازاد برش سبک در واحد شیرین‌سازی به محصول قابل حمل، این محدودیت رفع می‌شود و شرکت صادرات و درآمد ارزی نیز خواهد داشت.

احمدزاده با بیان اینکه پس از تأمین نیاز داخل، مابقی رافینت تولیدی در واحد شیرین‌سازی صادر خواهد شد ضمن اینکه نخستین محموله نیز صادر شده است، ادامه داد: این روند درآمد ارزی برای شرکت به دنبال خواهد داشت که براساس پیش‌بینی انجام شده در محافظه‌ترین حالت سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان به سود بوعلی اضافه می‌شود.

وی ظرفیت تولید رافینت و ال‌پی‌جی در واحد شیرین‌سازی برش سبک را در مجموع ۳۵۰ هزار تن در سال عنوان کرد و ادامه داد: اجرای این طرح علاوه براینکه سبب جبران افت ۲۰ درصدی تولید مجتمع در سال‌های گذشته می‌شود بلکه بوعلی سینا می‌تواند ۱۰ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی تولید داشته باشد.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه‌گذاری شده که از طراحی پایه و لایسنس تا پیمانکاران اجرا از سوی داخلی‌ها انجام و حدود ۸۵ درصد خرید‌ها نیز از داخل تأمین شده است، گفت: اجرای این طرح به طور متوسط ماهیانه برای حدود ۲۵۰ نفر در دوران احداث اشتغال ایجاد کرد و هم‌اکنون نیز حدود ۴۰ نفر به طور مستقیم در واحد مشغول به کار هستند.

پتروشیمی بوعلی سینا از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است که در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) قرار دارد.     بیشتر بخوانید: زنگنه: هر وقت توافق شود به بازار نفت برمی‌گردیم

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی پتروشیمی بهره برداری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی پتروشیمی بهره برداری پتروشیمی بوعلی سینا شیرین سازی برش سبک طرح شیرین سازی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد

تأسیسات و پروژه خط لوله ۱۴ اینچ فرآورده‌های نفتی تبریز - خوی - ارومیه با ظرفیت انتقال روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، به‌نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، پروژه ساخت خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌ نفتی با ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

این طرح در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا درآمده و هم‌اکنون به پیشرفت ۹۹.۲درصدی رسیده و در مرحله نهایی و آماده‌سازی به‌منظور تحویل به بهره‌بردار است.

طول این خط لوله در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر با طول انشعاب ۳۷ کیلومتر است. همچنین، تولید و تأمین کالا و تجهیزات به‌کاررفته در این پروژه به‌عهده شرکت‌های داخلی بوده است و زمینه اشتغال سالانه هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد