Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس "برلین ۲" درباره لیبی به لزوم ارسال پیام مشترک از کنفرانس "برلین ۲" به لیبی اشاره کرد.

وی افزود: ما می‌خواهیم مردم لیبی سرنوشتشان را خودشان رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل بر وضعیت استراتژیک لیبی برای قاره آفریقا و همچنین روابط آفریقا و اروپا تاکید کرد.

وی گفت که با بلینکن در مورد دیدار اخیر میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی گفتگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا به نوبه خود ابراز امیدواری کرد که لیبی در مسیر ثبات، امنیت و وحدت گام بردارد.

وی بر اهمیت همکاری در این زمینه میان واشنگتن و برلین تاکید کرد.

کنفرانس "برلین ۲" درباره لیبی روز چهارشنبه با حضور ۱۵ کشور از جمله ترکیه و چهار سازمان بین‌المللی در پایتخت آلمان برگزار شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما عنوان کرد: پس از برنامه ریزی‌ها و رایزنی‌ها اعضای هیئت مدیره اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر حاضر شدند که امضای تفاهم نامه و افتتاح دفتر نمایندگی و میز تخصصی اتاق ایران و آلمان از مهم‌ترین دستاورد‌های این سفر بود. 
سید مصطفی موسوی با اشاره به اعتبار و قدمت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: این اتاق به عنوان نخستین اتاق مشترک تاسیس شده در کشور به شمار می‌رود و تنها اتاق مشترک دارای اعضای رسمی از دو طرف و همچنین دارای نمایندگی از اتاق بازرگانی کشور هدف است.
وی افزود: سبقه و قدمت ارتباطات تجاری ایران و آلمان به چند دهه قبل بر می‌گردد و ارتباطات نزدیک بازرگانان این دو کشور سبب توسعه‌ی تعاملات اقتصادی در تاریخ روابط ایران و آلمان شده بود. توان و ظرفیت توسعه‌ی تبادلات بازرگانی میان فعالان اقتصادی ایران و کشور‌های اروپایی بسیار فراوان است که علیرغم تحریم‌ها در سال‌های اخیر، نیاز است برنامه ریزی و دیپلماسی اقتصادی مناسبی برای رونق و بازگشت تعاملات تجاری ایران و اروپا برداشته شود.
موسوی تصریح کرد: از این رو و با تعامل دو طرفه، بر آن شدیم با امضای تفاهم نامه‌ای مشترک میان اتاق خرمشهر و اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، در ۶ ماده، زمینه و بستر آغاز رشد روابط و ارتباطات فعالان اقتصادی استان خوزستان با همتایان آلمانی فراهم شد.
وی به ایجاد دفتر نمایندگی و میز اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر به عنوان هدف اصلی این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: اعزام هیات‌های تجاری مشترک، حضور در نمایشگاه‌های مرتبط، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، برگزاری همایش‌ها و سمینارها، ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف و استفاده و بهره برداری از ظرفیت‌های دو طرف در توسعه برنامه‌های متفاوت از مفاد مورد توافق در این تفاهم نامه بود.
پس از بازدید هیئت اتاق ایران و آلمان از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه، دفتر نمایندگی این اتاق مشترک در استان خوزستان در محل ساختمان اتاق خرمشهر افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر