Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت انواع ارزهای شاخص دیجیتال امروز در روند معاملات در بازارهای تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از هفت ریزش متوالی، سرانجام ترمز ریزش قیمت‌های ارزهای دیجیتال از روز چهارشنبه کشیده شد و قیمت‌ها رفته رفته از کف دو ماهه خود فاصله گرفت.

در این بین، ارز محبوب دوج کوین به لطف اعلام خبر حمایت دارندگان بزرگ این ارز از آن و افزایش تقاضای خرید در بین معامله گران خرد بیشترین رشد قیمتی را به نسبت سایر ارزها به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از نهنگ‌های دوج اعلام کرده‌اند با وجود ریزش شدید اخیر این رمزارز قصد فروش دارایی خود را ندارند.

جدال بین خریداران و فروشندگان بیت کوین در سطح ۳۰ هزار دلاری به شدت بالا گرفته است، چرا که کانال ۳۰ هزار دلاری مرز روانی بسیار مهمی محسوب می‌شود و شکسته شدن آن بیت کوین را به سمت ۲۰ هزار دلار سوق خواهد داد.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۱۹.۸۳ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۴.۷۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۲۴.۶۴ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۶.۲۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

تتر

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۲.۶۹ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۴.۵۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارزهای دیجیتالی

شما می‌توانید قیمت انواع ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم در سوم تیر را در ادامه این خبر ببینید:
ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان)
بیت کوین ۳۳,۰۷۰ ۷۹۹,۹۵۱,۶۵۴
اتریوم ۱,۹۲۹ ۴۶,۶۷۳,۹۳۱
تتر ۱ ۲۴,۲۳۶
بایننس کوین ۲۹۱ ۷,۰۵۴,۷۸۴
کاردانو ۱.۳۴ ۳۲,۳۷۱
دوج کوین ۰.۲۳ ۵,۷۰۰
ریپل ۰.۶۴ ۱۵,۶۰۸
ای یو اس دی کوین ۱ ۲۴,۲۳۷

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال هزار دلار بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاوینگ بیت‌کوین/ ماجرای نصف شدن پاداش

تینا مزدکی: هاوینگ یا همان فرآیند نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین به نحوه ثبت و ایجاد بیت‌کوین‌ها مربوط می‌شود. تراکنش‌های این ارز دیجیتال در یک دفتر کل قابل‌دسترسی جهانی به نام بلاک چین ثبت می‌شوند. این تراکنش‌ها توسط «ماینرها» روی بلاک چین قرار می‌گیرند که آن‌ها را در بلوک‌هایی بسته‌بندی می‌کنند و سپس مانند زنجیره‌ای به هم متصل می‌شوند. آن‌ها این کار را با حل یک معمای رمزنگاری با استفاده از سخت‌افزار تخصصی انجام می‌دهند و با هاوینگ بیت‌کوین‌های تازه ایجادشده به‌نوعی پاداش دریافت می‌کنند.

ناکاموتو در نظر داشت تعداد بیت‌کوین‌های واردشده به گردش محدود باشد، یعنی 21 میلیون، بنابراین این پروتکل به دنبال کنترل مقدار کوین‌های جدید وارد بازار شد که این کار را با هاوینگ پاداش استخراج ماینرها در هر 210000 بلاک و تقریباً هر چهار سال یک‌بار انجام می‌دهد.

احتمالاً آخرین هاوینگ در ساعات اولیه روز شنبه در ایالات‌متحده و بریتانیا ، زمانی که پاداش اضافه کردن یک بلوک جدید از تراکنش‌ها به بلاک چین از 6.25 بیت‌کوین به 3.125 کاهش می‌یابد، انجام شود.

هاوینگ و قیمت بیت‌کوین

هاوینگ، عرضه بیت‌کوین‌های جدید را کاهش می‌دهد که در حالت تئوری باید قیمت را افزایش دهد. این‌یک اصل اقتصادی است که اگر تقاضا برای یک دارایی ثابت بماند درحالی‌که عرضه آن کاهش می‌یابد، قیمت آن باید افزایش یابد.

بر اساس داده‌های شرکت تحقیقاتی دارایی 10x Research، سه هاوینگ گذشته در سال‌های 2020، 2016 و 2012 منجر به افزایش متوسط قیمت 16 درصدی طی 60 روز بعد شده است. هاوینگ سال 2016 منجر به کاهش 6 درصدی طی 60 روز بعد شد، اگرچه در طول سال 2017 به‌شدت افزایش یافت.

مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات 10x، می‌گوید که هاوینگ با افزایش قیمت به دلیل کاهش عرضه مرتبط است اما سرمایه‌گذاران باید منتظر یک اوج قیمت باشند که معمولاً 500 روز پس از نصف شدن اتفاق می‌افتد. در هفته‌های اخیر بیت‌کوین به‌شدت از رکورد اخیر بیش از 70000 دلار (56175 پوند) به حدود 62000 دلار کاهش‌یافته است، اما همچنان عملکرد قوی دارد.

درحالی‌که قیمت‌ها درنهایت پس از هاوینگ سال‌های 2016 و 2020 افزایش یافتند، آن‌ها تحت افت طولانی‌مدت قرار گرفتند که به «زمستان‌های رمزنگاری» معروف هستند، چراکه در سال‌های 2018 و 2022 قیمت‌ها دچار افت طولانی‌مدت شدند.

به گفته نیل ویلسون، تحلیلگر ارشد شرکت کارگزاری فاینالتو، این موقعیت با توجه به موقعیت‌های گذشته، بسیار آشنا به نظر می‌رسد. تحلیلگران دویچه بانک روز پنجشنبه اعلام کرده‌اند که هاوینگ تا حدی از قبل توسط بازار قیمت‌گذاری شده است و آن‌ها انتظار ندارند قیمت‌ها به‌طور قابل‌توجهی پس از رویداد هاوینگ افزایش یابد.

آیا تأثیر منفی خواهد داشت؟

شرکت‌های استخراج بیت‌کوین که هزینه‌های انرژی و تجهیزات اعتبارسنجی تراکنش‌ها را بر عهده می‌گیرند، با کاهش پاداششان با آسیب مالی مواجه می‌شوند. مدیرعامل آزمایشگاه تحقیقات دارایی‌های دیجیتال در شرکت رتبه‌بندی اعتباری S&P Global، می‌گوید پاداش بلوک بخش مهمی از درآمد ماینرها باقی می‌ماند، بنابراین هاوینگ پاداش بر سودآوری تأثیر می‌گذارد. همچنین برخی از عملیات به‌ویژه آن‌هایی که هزینه‌های انرژی بالاتری دارند، غیر سودآور می‌شوند و درنتیجه تعطیل می‌شوند.

S&P می‌گوید برای اینکه استخراج بیت‌کوین ازنظر مالی پایدار باشد، این ارز باید به‌طور گسترده‌تری در سراسر اقتصاد جهانی استفاده شود تا درآمد استخراج‌کنندگان از طریق کارمزد تراکنش افزایش یابد. بااین‌حال، استفاده بیشتر از ماینرهای ارزهای دیجیتال با این نگرانی که استخراج بیت‌کوین انرژی بر در حال حاضر ازنظر زیست‌محیطی ناپایدار است، همراه است.

همچنین، برای بسیاری از منتقدان بیت‌کوین، تأثیر منفی جذب سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای توسط هرگونه افزایش قیمت و هیاهویی که پس از نصف شدن به وجود می‌آید، وجود دارد.

بیت‌کوین در سال جاری مشروعیت یافته است و قیمت خود را افزایش داده است، زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده به صندوق‌های قابل معامله در مبادلات ETF (سبدی از دارایی‌هایی که می‌توان مانند سهام در بورس خریدوفروش کرد ) اجازه داده است که قیمت ارز دیجیتال را دنبال کنند. بااین‌وجود، گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، از دادن مجوز به چنین چیزی بیزار بود و بیت‌کوین را به‌عنوان یک دارایی فرار توصیف کرد که برای «فعالیت‌های غیرقانونی ازجمله باج، پول‌شویی، فرار از تحریم‌ها و تأمین مالی تروریسم» استفاده می‌شود.

بیت‌کوین با زمانی که هاوینگ‌های قبلی در چهار، هشت و 12 سال پیش اتفاق افتاد، بسیار متفاوت است. سایر محرک‌ها مانند رشد ETF های بیت‌کوین در ایالات‌متحده و محرک‌های کلان مانند نرخ بهره و نقدینگی بازار نیز بر قیمت تأثیر خواهند گذاشت.

کارول الکساندر، استاد امور مالی در دانشکده بازرگانی دانشگاه ساسکس، می‌گوید هرگونه افزایش قیمت در اثر هاوینگ درنهایت توهمی خواهد بود و احتمالاً بالاتر از بالاترین حد تاریخ خواهد رفت، اما در درازمدت ارزش آن صفر خواهد بود، زیرا هیچ ارزش ذاتی در بیت‌کوین وجود ندارد و درنهایت این فقط یک دارایی سوداگرانه است!

منبع: theguardian

۵۸۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897045

دیگر خبرها

  • یک خبر مهم ۳۳ میلیون دلاری برای کسانی  ارز دیجیتال دارند یا می خواهند داشته باشند
  • هاوینگ بیت‌کوین/ ماجرای نصف شدن پاداش
  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • نخستین جایگزین بیت کوین
  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • ترمز قیمت طلا کشیده شد
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر