Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا استاد رحیمی قبل از ظهر پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در طول سالیان اخیر اقدامات جدی در راستای مبارزه با مواد مخدر و کشف آن صورت گرفته است به طوری که طی سه سال گذشته حدود دوهزار و ۹۱۷ تن انواع مواد مخدر در سراسر کشور کشف شده که نزدیک به ۲۷ هزار میلیارد تومان به شبکه قاچاقچیان مواد مخدر ضرر وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، پیشگیری و آگاهی بخشی را از اصلی ترین اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر دانسته و گفت: در این راستا نسبت به اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم به افراد جامعه و خانواده‌های محترم اقدام شده است که از جمله آنها می‌توان به طرح یاری گران زندگی که در مدارس اجرایی شد، اشاره داشت که این طرح در هزار و ۹۰۰ مدرسه استان نیز اجرایی شد.

استاد رحیمی از برنامه ریزی برای ۴۸ برنامه و ۹۱ فعالیت در قالب برنامه راهبردی ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سال گذشته استان آذربایجان شرقی در بحث مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور رتبه اول را کسب کرد.

شناسایی ۲۰۲ محله پرخطر در مناطق شهری و روستایی استان

وی از شناسایی ۲۰۲ محله پرخطر در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌های مسئول به صورت متمرکز سعی در کنترل و پیشگیری از اعتیاد در این محلات دارند که این اقدام به الگوی اجرایی بسیاری از استان‌های کشور تبدیل شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی ادامه داد: ۲۸۵ مرکز درمانی ویژه افراد معتاد در سطح استان دایر است که در طول سال گذشته ۶۲ هزار نفر آقا و هفت هزار و ۸۰۰ نفر خانم به این مراکز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

فوت ۱۵۴ نفر در اثر سوء مصرف مواد مخدر در استان

وی از فوت ۱۵۴ نفر در اثر اعتیاد در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در اوایل شیوع بیماری کرونا از پذیرش افراد معتاد در مراکز نگهداری خودداری می‌شد اما حالا جمع آوری معتادان به صورت هفتگی انجام شده و در ابتدا نیز تست پی سی آر از افراد گرفته می‌شود. کسانی که آزمایش آنها مثبت باشد به مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند که در طول این مدت، مرگی بر اثر کرونا در کمپ‌ها و مراکز خود نداشته‌ایم.

استادرحیمی همچنین با اشاره‌ای به مرکز ماده ۱۶ بانوان نیز گفت: با وجود افتتاح این مرکز در اسفند سال گذشته و تکمیل تمامی امکانات فیزیکی آن، هم اکنون منتظر صدور مجوزهای بهره برداری از آن هستیم که طبق وعده‌های داده شده، در بازه زمانی یک ماهه، این امر به وقوع می‌پیوندد.

مراقبت از مصرف شبه مخدرهایی چون ترامادول و متادون

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با تاکید بر مراقبت از مصرف شبه مخدرهایی چون ترامادول و متادون گفت: متاسفانه در برخی از نقاط و حتی در روستاها، افراد برای افزایش انرژی و از بین بردن خستگی، اقدام به مصرف ترامادول کرده و در نهایت خود را در چنگ اعتیاد اسیر می‌بینند که باید نسبت به این تصور غلط اطلاع رسانی شود.

کد خبر 5243357

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد استانداری آذربایجان شرقی کشف مواد مخدر انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه گرگان عکس استانها بوشهر دهه کرامت شورای شهر انتخابات شورای شهر و روستا نتایج شمارش آرا آمار کرونا واکسن کرونا اردبیل مبارزه با مواد مخدر سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ از کل تلفات اعتیاد ۷۳ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار ارسالی از مراکز استان در این مدت شهرستان‌های ساری با ۱۷، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

عضو شورای قضایی استان مازندران خاطرنشان کرد: قطعا حساسیت منطقی خانواده به رفتار فرزندان و حتی حساسیت نسبت به تغییر رفتار همسر و همچنین برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه‌های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو