Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@20:17:55 GMT

کویل سرمایش و گرمایش

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۲۸۱۴

کویل سرمایش و گرمایش

کویل سرمایی و گرمایی شامل ازجمله قطعاتی هستند که در تهویه مطبوع و صنایع مختلف جهت سرمایش یا گرمایش مانند فن کویل مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم آب‌گرم هم‌چون دستگاه مرکزی کامل، مسؤلیت بررسی بر فرایند گرمایش یا سرمایش ساختمان را بر عهده دارد.

کویل سرمایی و گرمایی شامل ازجمله قطعاتی هستند که در تهویه مطبوع و صنایع مختلف جهت سرمایش یا گرمایش مانند فن کویل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم آب‌گرم هم‌چون دستگاه مرکزی کامل، مسؤلیت بررسی بر فرایند گرمایش یا سرمایش ساختمان را بر عهده دارد. قطعاتی که دراین عصر برای سرمایش، رطوبت گیری ازجریان‌های اجباری هوا استفاده می‌شود ازیک قسمت مبدل شکل گرفته‌اند. درآن‌ها یک الی دو کویل سرمایش به صورت مجموعه‌ای است که ازاین نوع درسیستم‌های تهویه مطبوع، هواساز ها، واحدهای پایانه اتلاقی ویا دستگاه‌هایی که درمحل مونتاژ شده‌اند کاربردی است. انعطاف پذیر بودن، وجود انواع متفاوت متناسب با سلیقه هر شخص، عدم نیاز به به کانال کشی ازمزایای استفاده ازکوئل گرم است.

کویل سرمایش و گرمایش در فن کویل

برای تامین گرما در تابستان یا فصل‌های سرد و گردآوری سرما از فن کویل بهره می‌گیرند که از فن، کویل سرمایش و گرمایش، فیلتر هوا و تجهیزات دیگر تشکیل شده است. یک دستگاه مرکزی واحد یکپارچه می‌باشد که خرید آن بسیار مقرون بصرفه خواهد بود و انواع متفاوتی دارد که درادامه بتوضیح آن می‌پردازیم. می‌توان این سیستم را یک دستگاه تهویه مطبوع دانست که فضای زیادی را نیز اشغال نمی‌کند، درطول زمان با بازده عالی وظیفه خود را که فرایند تهویه است را انجام می‌دهد.

 ویژگی آن ماندگاری و مستحکم بودن تمامی اجزا بوده که این تجهیزات از مرغوبترین مواد اولیه تولید شده‌اند. قطعات پلاستیکی مقاوم می‌باشند و آلیاژهای فلزی که در طراحی قطعات مختلف بکار رفته کیفیت بالایی دارند. بطور کل دستگاه‌های فن کویل دارای وزن سبک تری هستند و درزمان کار بدون آلودگی صوتی و لرزش، عملیات تهویه را با اتصال به مینی چیلر انجام می‌دهند.

مزایای استفاده از فن مبدل گرمایش و سرمایش

یکی ازمزایای این دستگاه نصب آن بطور لوله کشی می‌باشد، غیر از نوع سقفی یا کانالی آن که درسقف کاذب نصب می‌گردد و لازم به کانال کشی دارد، انواع دیگر به آسانی نصب می‌شوند. وجود فن کویل بمقدار قابل توجهی موجب کاهش هزینه‌های برق مصرفی در ساختمان می‌شود. این سیستم ظاهر مکعب‌ شکلی با ابعاد کوچک است که عمدتا مکان زیادی را اشغال نمی‌کند، بنابراین این نوع سیستم برای هر ساختمانی مناسب می‌باشد.

هزینه نصب آن نسبت به دستگاهایی مانند کانال کشی نیاز است، کم‌تر خواهد بود. همچنین نگهداری از فن کویل سرمایش و گرمایش راحت بوده، فن کویل به هواساز مجهز است بعلت وجود سیستم مکمل برای تامین هوای تازه در ساختمان لازم نیست. ازدیگر نکات بارز این دستگاه سرو صدای کم‌تر نسبت به داکت اسپلیت تولید است. بدلیل استفاده نکردن از کانال کشی صدای فن در کانال نمی‌پیچد و در نهایت صدای کمتری تولید خواهد شد.

شیوه کار فن کویل سرمایش و گرمایش

قطعات مکنده و دمنده درون دستگاه قرار دارند، لوله‌های آب سرد و گرم بسیستم وصل شده‌اند، ازیک طرف بمجرای اصلی آب ساختمان متصل می‌شوند. تجهیزات مکنده وظیفه هدایت هوا بداخل فن کویل را دارند. بعد از عملیات تهویه و جابه‌جایی حرارت، هوای خروجی به تجهیزات دمنده منتقل می‌گردد. طبق این‌که کدام یک از حالت سرمایش یا گرمایش در این دستگاه استفاده شده، هوای گرم یا سرد به فضا منتقل می‌گردد.

پارامترهای مهم هنگام خرید فن کویل در خرید این دستگاه به ظرفیت تهویه که طبق متر مکعب در ساعت است توجه کنید. موقعیت و شرایط نصب فن کویل بسیار حائز اهمیت می‌باشد. با توجه به موقعیت نصب فن مبدل‌ها، از انواع طرح ها با توجه به معماری ساختمان میتوانید بهره بگیرید. نصب قطعات فن کویل آسانی انجام می‌گیرد همچنین هزینه‌های زیادی ندارد. در نهایت فن کویل گرمایشی و سرمایشی را از مراکز معتبر که خدمات پشتیبانی، گارانتی دارند خریداری کنید. شرکت کوئل سازی DX سازنده و تولید کننده انواع مبدلهای صنعتی نظیر کویل گرمایش زیرمجموعه کارنجات CTR. برچسب ها: کویل ، سرمایش ، گرمایش لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OU0

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کویل سرمایش گرمایش تهویه مطبوع کانال کشی فن کویل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالابر جان نگهبان را گرفت

جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: مردی ۵۲ ساله هنگام استفاده از دستگاه بالابر جان باخت.

به گزارش پلیس، وی تصریح کرد: با حضور ماموران در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد نگهبان ۵۲ ساله این کارگاه هنگام بالارفتن دستگاه بالابر به علت نامعلومی بین دستگاه بالابر و دیواره فلزی گرفتار شده است.

 این مقام انتظامی بیان داشت: در این حادثه به علت شدت جراحات وارده به ناحیه سر، این فرد در محل فوت و جسدش با کمک نیرو‌های امدادی به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرهنگ دهقانی با ابراز تاسف از این سانحه دلخراش و تاکید بر رعایت اصول ایمنی در هنگام کار تصریح کرد: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آمادگی دستگاه های اجرایی کرمان برای مقابله با سیل
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم
  • مرگ یک کارگر بر اثر سقوط آوار سنگ
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد رسید
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد درصد رسید
  • واژگونی یک دستگاه اتوبوس در آستارا
  • توقیف محموله کولر آبی قاچاق در الیگودرز
  • عمر مفید تلویزیون چند سال است؟
  • بالابر جان نگهبان را گرفت
  • بازسازی ۴۰ دستگاه اتوبوس در تبریز