Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، چند روز قبل درست مصادف با میلاد امام رضا (ع) خبر گرانی بلیت هواپیما به مقصد مشهد مقدس خبرساز شد و قیمت میلیونی این پروازها در فضای مجازی دست به دست شد و همین امر باعث شد چند ساعت بعد وزیر راه و شهر سازی اعلام کند: من از طریق رسانه‌ها مطلع شدم که افزایش قیمت در بلیت پروازهای داخلی رخ داده است؛ بلافاصله دستورات لازم داده شد و هواپیمایی کشوری هم این امر را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی همچین اعلام کرد افزایش قیمتی که در بلیت پروازهای داخلی رخ داد، بدون هیچ هماهنگی بوده و مراحل قانونی را طی نکرده بود.بنابراین افزایش قیمت قانونی ای در کار نبوده و بازگشت قیمت‌ها به قبل، تصمیم به هنگامی بوده که اتخاذ شده است و مابه التفاوت نرخ ها به مسافرانی که  بلیت را با قیمت بالا خریداری کرده اند؛ پرداخت میشود.

اما درحالی که سخنگوی سازمان هواپیمایی از لغو افزایش قیمت بلیت هواپیما و الزام ایرلاین‌ها به بازگرداندن مبلغ اضافه خبر می‌داد، همچنان قیمت بلیت پروازهای مشهد برای ۳۱ خرداد در نرخ‌های نجومی و تا یک میلیون تومان در حال فروش بود. اما این گرانی فقط مختص بلیت مشهد نبود و نرخ بلیت تهران- کیش هم به یک میلیون تومان رسید.

تمام این اتفاقات در حالی رخ داد که معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در 23 خرداد ماه در پی برخی گمانه‌ها و شایعات درباره احتمال افزایش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی اظهار کرد: فعلا هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی وجود ندارد و برای پیشگیری و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی در این زمینه، نظارت‌های لازم مانند گذشته انجام خواهد شد و ادامه پیدا خواهد کرد تا نرخ مصوب اعلام شده به درستی اعمال شود.

اما درحالی که مسئولان افزایش قیمت رسمی در این حوزه را تکذیب کرده و افزایش قیمت ها را گرانفروشی می دانند و توپ را به زمین آژانس ها می اندازند، آژانس ها نیز منکر این موضوع می شوند. 

آژانس ها حتی یک ریال هم بلیت را گران تر نمی فروشند

با بحث برانگیز شدن قیمت بلیت پروازهای داخلی مقصر اصلی این جریان آژانس ها اعلام شدند به طوری که وزیر راه و شهر سازی اعلام کرد: الزاماً شرکت‌های هواپیمایی مبادرت به افزایش بلیت نمی‌کنند آژانس‌ها بیشتر در این امر دخالت کنند؛ مسافران هم برای خرید به سازمان هواپیمایی مراجعه کنند.

اما امروز حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: آژانس‌ها هیچ دخالتی در افزایش قیمت بلیت هواپیماها ندارند، در روزهای اخیر قیمت‌ها در تمامی سایت‌ها به شکل تقریباً هماهنگی بین خود ایرلاین‌ها افزایش یافته است و این خود باعث ایجاد مشکل برای مسافران شده است.

او اظهار کرد: برخی از مسئولان ادعا می‌کنند که آژانس‌ها خود قیمت بلیت را افزایش داده‌اند اما باید اعلام کنم که آژانس‌های مسافرتی این اختیار را ندارند که حتی یک ریال نرخ بلیت را گران‌تر به مسافران بفروشند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری با بیان اینکه قیمت‌ بلیت تمامی شقوق حمل و نقلی بر روی سیستم قرار می‌گیرد و همین باعث می‌شود که آژانس‌ها نتوانند تغییری در قیمت بلیت‌ها صورت دهند، گفت: پیش از این اعلام شده بود که فروش بلیت به صورت چارتری ممنوع است و مسئولان هم اعلام کرده بودند که به جز مسیرهای اعلام شده هیچ فروشی به صورت چارتری نباید انجام شود اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که بلیت بسیاری از مسیرها به صورت چارتری به مسافران در بسیاری از مسیرها فروخته می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه آژانس‌ها توان افزایش یک ریال هم بر روی قیمت بلیت‌ها ندارند، افزود: هرگونه افزایش قیمت بلیت از سوی ایرلاین‌ها است که مسافران آن‌ها را تهیه می‌کنند.

او با اشاره به اینکه قیمت بلیت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و در حال حاضر ایرلاین‌ها هم با توجه به آزاد سازی نرخ بلیت و افزایش قیمت مصوب در سال گذشته مشکلی در تهیه بلیت‌ها ندارند، افزود: برخی از ایرلاین اعلام می‌کنند که فاصله گذاری اجتماعی و ۶۰ درصدی ظرفیت، خود باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما شده، اما باید اعلام کنیم زمانی که تمامی ظرفیت‌ها تکمیل شده و مشکلی هم در قیمت‌ها وجود ندارد، بنابراین چه بهانه‌ای برای گرانی دوباره دارید.

حال باید دید قیمت بلیت پروازهای داخلی همچنان به نرخ گذشته به فروش می رسد و یا اینکه دوباره دستخوش تغییراتی این چنینی خواهد شد. لازم به ذکر است که قیمت بلیت هواپیما به مقصد مشهد امروز 3 تیر در میانگین قیمتی 623 هزار تومان تا 773 هزارتومان میباشد و همچنین قیمت پرواز کیش نیز از 738 تومان تا 1میلیون و 367 هزار تومان می باشد.

کد خبر 609890 برچسب‌ها هواپیما - بلیت هواپیما - سازمان هواپیمایی کشوری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری افزایش قیمت بلیت هواپیما بلیت پروازهای داخلی سازمان هواپیمایی آژانس ها ایرلاین ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بلیت کنسرت به ۹۰۰ هزار تومان رسید

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی درباره تغییر قیمت بلیت کنسرت در سال جدید گفت: ما به تنهایی قیمت را تعیین نمی‌کنیم و برای آن صنف وجود دارد. هزینه سالن، امکانات و هزینه‌های جانبی که افزایش یافته‌اند باعث می‌شود درصدی هم قیمت بلیت‌ها گران شود.

وی افزود: سال گذشته سقف قیمت کنسرت‌ها از ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می‌رسید اما در حال حاضر که کمتر از ۱ ماه از سال جدید گذشته است، این میزان به ۹۰۰ هزار تومان در تهران و ۶۰۰ هزار تومان در شهرهای دیگر به فروش می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • مبلغ استرداد بلیت هواپیما باید ظرف ۷۲ ساعت بازگردانده شود
  • قوانین ریزش سنگ نما و مقصر ریزش سنگ کیست؟
  • ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۳
  • جزئیاتی از قیمت بلیت کنسرت‌ها در سال جدید
  • قیمت بلیت کنسرت به ۹۰۰ هزار تومان رسید