Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گروه بومی کانادایی از کشف "وحشتناک و شوکه‌کننده" صدها قبر گمنام در محل یک مدرسه پانسیونی سابق خبر داد. چند هفته پیش هم کشف بقایای صدها کودک دیگر این کشور را در شوک فرو برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فدراسیون ملل بومی مستقل در بیانیه‌ای گفت که تعداد گورهای بدون علامت که اخیراً پیدا شده‌اند "قابل توجه‌ترین موارد تا به امروز در کانادا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" در این بیانیه به تعداد اشاره‌ای نشد.

چند هفته پیش هم بقایای ۲۱۵ کودک بومی در یک مدرسه پانسیونی دیگر که برای کودکان بومی در کانادا بود، موجب شد تا کانادایی‌ها با میراث یک سیستم سوء استفاده‌کننده و یکدست‌کننده روبرو شوند.

بین سالهای ۱۸۳۱ و ۱۹۹۶، سیستم مدرسه پانسیونی کانادا به اجبار حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی را از خانواده‌هایشان جدا کرد. طبق گزارش کمیسیون حقیقت و مصالحه کانادا، این کودکان با سوءتغذیه و سوءاستفاده جسمی و جنسی مواجه شدند و این کمیسیون در سال ۲۰۱۵ آن را "فرهنگ نسل‌کشی" توصیف کرد.

دولت فدرال کانادا در سال ۲۰۰۸ بابت این سیستم عذرخواهی کرد. کلیسای کاتولیک رم که مدیریت بیشتر این مدارس را در دست داشت، عذرخواهی نکرده است. اوایل همین ماه، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان آن را "دردآور" خواند، اظهاراتی که مورد قبول بازماندگان قرار نگرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایم لپسی از تظاهرات حامیان فلسطین در کانادا + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، تایم لپسی از تظاهرات حامیان فلسطین در اتاوا کانادا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی را ببینید.

کد خبر 846030 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه کانادا فلسطین

دیگر خبرها

  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند
  • آتش گرفتن قطار حین حرکت در کانادا + فیلم
  • آتش گرفتن قطار در کانادا
  • تصویری از پوشش متفاوت شقایق فراهانی در کانادا
  • تایم لپسی از تظاهرات حامیان فلسطین در کانادا + فیلم
  • (تصاویر) سال ۱۹۰۰؛ پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا
  • (تصاویر) پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا