Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرنگار مهر، جعفر اقربائی قبل از ظهر پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان، در شرایط خطیری قرار دارد و مبارزه با شیوع مواد مخدر در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در سال گذشته، هزار و ۱۰ تن انواع مواد مخدر در مرزبانی و سایر رده‌ها کشف شد که دستاورد بسیار خوبی برای ایران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقربائی با اشاره‌ای به میزان کشفیات مواد مخدر در استان نیز گفت: در سال ۹۹، میزان کشفیات مواد مخدر در استان پنج تن و ۲۴۲ کیلوگرم بوده که با توجه به کشف دو تن و ۶۱۱ کیلوگرم مواد در طول سال ۹۸، رشد ۱۱۰ درصدی در زمینه کشف مواد مخدر در استان را شاهد هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در طول سه ماه سال جاری نیز میزان کشفیات یک تن و ۸۸۵ کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۳ درصد افزایش کشف را شاهد هستیم که این امر در سایه تلاش‌های صورت گرفته و افزایش میزان عملیات‌های انجام شده، حاصل شده است.

اقربائی از شناسایی و دستگیری ۲۳ باند منطقه‌ای و بین المللی و ۱۷۹ نفر قاچاقچی مواد مخدر در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ۹۹ درصد کشفیات مواد مخدر مربوط به نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۴۶ قاچاقچی مواد مخدر و پنج باند منطقه‌ای دستگیر شده‌اند و بیشترین کشفیات نیز مربوط به ماده " تریاک " بوده است.

کد خبر 5243373

منبع: مهر

کلیدواژه: کشف مواد مخدر پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه گرگان عکس استانها بوشهر دهه کرامت شورای شهر نتایج شمارش آرا آمار کرونا انتخابات شورای شهر و روستا واکسن کرونا اردبیل کشفیات مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه، تاوان قاچاق مواد سوختی در مرند

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حضرتی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مرند به پرونده قاچاق ۷۳ هزار و ۴۵۵ لیتر نفت سفید یارانه‌ای به ارزش چهار میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی افزود: شعبه با بررسی پرونده و جوابیه اداره استاندارد و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ممانعت یک ساله از فعالیت شرکت، متخلف را با احتساب بهای مال از دست رفته به پرداخت ۳۸ میلیارد و۱۷۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته حضرتی، شعبه همچنین مدیر عامل شرکت را به پرداخت هشت میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال جریمه و در مجموع متهمان را به پرداخت ۴۶ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی افزود: با گزارش گمرک منطقه آزاد ارس-جلفا پیرامون تخلف یک شرکت برای قاچاق نفت سفید، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

کد خبر 6084014

دیگر خبرها

  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • رشد ۴۱ درصدی درآمد‌های عمومی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • جریمه، تاوان قاچاق مواد سوختی در مرند
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست
  • ۱۴۸ کیلو گرم انواع مواد مخدر در آذربایجان شرقی کشف شد