Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:26:51 GMT

آبگیری اولیه سد نرماب تا پایان تیرماه

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۳۱۵۲

آبگیری اولیه سد نرماب تا پایان تیرماه

ایسنا/گلستان رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تلاش های صورت گرفته جهت آبگیری سد نرماب، گفت: یک هزار میلیارد تومان در سال های گذشته برای آبگیری مخزن اصلی سد نرماب اعتبار صرف شده که امیدواریم تا پایان تیرماه این مهم رقم بخورد.

محمدباقر نوبخت صبح امروز (پنجشنبه ۳ تیرماه) در حاشیه بازدید از سد نرماب اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه سد نرماب در استان گلستان در سنوات گذشته، نزدیک به یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه صرف شد تا بتوانیم تا پایان ماه جاری آبگیری از مخزن اصلی این سد را آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت خود را مکلف می‌داند که به وعده‌های داده شده و مطالباتی باقی‌مانده اهتمام داشته باشد و براین اساس بخشی از مطالبات پیمانکاران سد نرماب تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: با توجه به سیل خیز بودن استان گلستان و اهمیت جمع‌آوری آب‌های سطحی ساخت سد نرماب در دستور کار دولت قرار گرفت.

نوبخت گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر جلوگیری از سیلاب‌ها بخشی از آب شرب مردم منطقه و همچنین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی نیز تامین خواهد شد و امیدواریم پس از دولت دوازدهم دولت سیزدهم این سد را تکمیل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، در ادامه نوبخت به همراه استاندار و جمعی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی از فاز اول پروژه جابجایی و احداث واحدهای مسکونی روستای جنگلده بالا شهرستان مینودشت بازدید کردند.

روستای جنگلده بالا از روستاهای واقع در کاسه سد نرماب است که با آبگیری سد به زیر آب خواهد رفت و بنیاد مسکن استان به عنوان مجری طرح جابجایی با کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای استان، عملیات آماده‌سازی روستای جدید، تفکیک زمین و احداث ۵۰ واحد مسکونی فاز اول این پروژه را اجرا و فاز دوم این پروژه به تعداد ۱۵۰ واحد را آغاز کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سد نرماب گلستان محمدباقر نوبخت تا پایان سد نرماب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد

ایسنا/خوزستان معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه خبر داد.

مهدی روحانی نژاد در نشست ابرپروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که امروز (۵ اردیبهشت) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های پروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری، این بوده که از شهرهای برخوردار آغاز نشده است و در هر شهری که مجوز داده شد، اپراتور مربوطه کار خود را آغاز کرده است. در این پروژه، عدالت اقتصادی و اجتماعی مدنظر است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در کل دنیا، این پروژه ۱۰ ساله انجام می‌شود اما ما به دنبال اجرای سه ساله آن هستیم. اپراتور نباید بالاشهر پایین‌شهر کند، بلکه باید کل شهر را پوشش دهد و ظرف ۳۰ روز اتصال برقرار ‌شود. حداقل اینترنت ارائه‌شده ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است و مشترک نباید کمتر از ۱۰۰ مگابایت دریافت کند. اپراتورها اکنون اینترنت را با  ۳۰ تا ۵۰ مگابایت ارائه می‌دهند و حداکثر ۳۰۰ مگابایت است اما تعهد اکنون در شبکه فیبر نوری، حداقل ۱۰۰ مگابایت است.

روحانی نژاد ادامه داد: مردم برای اتصال به اینترنت شبکه فیبر نوری نباید پولی پرداخت کنند دولت یارانه فیبر نوری را پرداخت می‌کند پس نباید از مردم پول دریافت شود بلکه فقط کافی است هزینه سرویس اشتراک ماهانه را پرداخت کنند. بر اساس طرح وزارت ارتباطات در هیات وزیران، برای همه مدارس نیز اتصال مودم و سرویس یکساله رایگان ارائه می‌شود.  

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: خوزستان، جز اولین استان‌هایی بود که علاقه‌مندی برای اجرای این پروژه در آن دیده می‌شد اما کار آغاز نشد و علاقه‌مند هستیم بودجه اجرای طرح فیبر نوری ۱۴۰۳ در خوزستان مصرف شود. تا اردیبهشت ماه نیز شبکه فیبر نوری استان قم و تا خردادماه استان ایلام افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: اپراتورها حداکثر ظرف چهار ماه باید حفاری لازم برای اجرای شبکه فیبر نوری را انجام دهند که متناسب با استانداردها خواهد بود. از نظر زمان‌بندی، شهر اهواز زودتر انجام می‌شود چون به دلیل پروژه فاضلاب، تاب‌آوری شهر پایین آمده است. البته سرعت کار با وجود شرکت مبین‌نت بیشتر خواهد شد.

روحانی نژاد افزود: برای شهر خرمشهر نیز برنامه‌ریزی شده است که تا سوم خرداد بتوانیم این پروژه را افتتاح کنیم و اولین شهر تحت پوشش در استان خواهد بود. سرعت حفاری و سرعت ترمیم معابر، دغدغه شهرداری‌ها است که حداکثر در چهار ماه باید انجام شود. تجربیات یک سال و نیم گذشته در ۲۹ استان، ارزشمند است و می‌توان این تجربیات را انتقال داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • نوبخت سالروز تاسیس سپاه را تبریک گفت