Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا الله‌بداشتی ظهر امروز در جلسه راه‌اندازی شورای تخصصی بسیج تجار و بازرگانان استان گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه اقتصاد پاشنه آشیل ما است، دشمن تمام همت خود را بر این قرار داده تا اقتصاد کشور را زمین‌گیر کند.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته سوءمدیریتی که در کشور شاهد بودیم سبب شد معیشت مردم با مشکل مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین سازمان بسیج سازندگی گفت: در حوادث طبیعی و همچنین موانعی که در اجتماع وجود دارد، بسیج و سپاه همواره کنار مردم و کمک حال آنها بوده‌اند.

الله‌بداشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۳ هزار گروه جهادی آماده به کار وجود دارد و تمام آنها به منظور کمک به مردم در حوادث طبیعی، ساخت و بازسازی خانه محرومین، بهبود معیشت مردم در قالب تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، اهدای جهیزیه به نوعروسان کم‌برخوردار و ... از آمادگی کامل برخوردار هستند.

* اقتصاد را همانند قابلیت تولید موشک نقطه‌زن موفق می‌سازیم

وی افزود: با روی کار آمدن دولت خدمتگزار، وضعیت بهتر خواهد شد اما موانعی که با حوزه معیشت به ویژه سفره مردم ارتباط دارد جزو موانع اساسی بوده و حل آنها مشکل است.

جانشین سازمان بسیج سازندگی گفت: وقتی در حوزه نظامی به این قابلیت رسیده‌ایم که موشک نقطه‌زن تولید کنیم، می‌توانیم در حوزه اقتصاد نیز موفق شویم.

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان گرگان نیز در این جلسه گفت: احساس ما این است که دستی نمی‌گذارد اقتصاد ایران رونق بگیرد، زمانی که شرایط برای رشد اقتصادی و سودآوری فعالان اقتصادی مهیا است متاسفانه برخی موانع ایجاد می‌شود.

علی‌محمد چوپانی اظهار کرد: پدیده اضمحلال سود در تورم و به دنبال آن کاهش قدرت خرید، پدیده‌ای است که درچندسال گذشته تمام صنعت کشور ما را تحت تاثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت لحظه‌ای که در بازار وجود دارد توجیه تولیدکنندگان و فروشندگان در نفروختن است.

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: زمانی که تولیدکنندگان و فروشندگان قراردادی با خریدار امضاء می‌کنند و فروشنده در زمان تحویل، نسبت به قرارداد اولیه به دلیل افزایش قیمت ها با ضرر مواجه می‌شود تمایلی به فروش ندارد.

چوپانی تاکید کرد: وقتی تورم آنگونه است که سود در تورم سال آینده گم شود اقتصاد رشد نخواهد کرد.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان رشد اقتصادی اقتصاد ایران اتاق بازرگانی علی محمد چوپانی موشک نقطه زن دولت خدمتگزار جانشین سازمان بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم