Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@07:57:04 GMT

اندی وارهول و زخم کاری

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۳۲۶۱

اندی وارهول و زخم کاری

‌در این دنیای شلوغ که هر روز یک فیلم، یک نمایش، یک آلبوم و یک اثر هنری خلق و جلوی چشمان‌مان به نمایش گذاشته می‌شود، انتخاب کار سختی است. انتخاب اینکه برای تماشای کدام اثر وقت بگذاریم و به آن دل بدهیم. قرار است در این صفحه هنرمندان و منتقدان مختلف دست‌مان را بگیرند و راهنمایی‌مان کنند تا برای آخر هفته‌ها یک انتخاب خوب داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابی که پشیمان‌مان نکند.

زخم کاری
شروع ناامید کننده و ادامه‌ای پرهیجان

رضا توسلی/ منتقد سینما:
سریال «زخم کاری» از کتابی به نام«بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی زاد اقتباس شده؛ رویکردی که سال هاست در سینما و تلویزیون ایران کمتر دیده می‌شود در حالی که بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران، از اقتباس‌های ادبی بوده‌اند. جواد عزتی با اختلاف بهترین بازیگر سریال است. بازیگری که توانسته ترس و نگرانی و جاه طلبی را همزمان به تصویر بکشد. «زخم کاری» شروع کُند و ناامید کننده‌ای دارد اما رفته رفته منسجم‌تر می‌شود و خبری از آشفتگی ابتدایی نیست. محمدحسین مهدویان در کارگردانی سریال مسلط است. او شخصیت‌ها را می‌شناسد و شناخت بسیار خوبی از منبع اقتباسش دارد. همین موضوع کمک کرده تا در سریال از پراکنده گویی پرهیز کند. هرچند که تأکید بیش از اندازه روی مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی بدون اینکه نیازی بر این تأکید باشد، از نکات عجیب سریال است. محمدحسین مهدویان می‌تواند با سریال «زخم کاری» طرفداران زیادی را به خود جلب کند. شخصیت‌های جذاب و قصه پر فراز و نشیب و بازی‌های خوبی که مهدویان از بازیگرانش گرفته، می‌تواند به راحتی «زخم کاری» را به انتخاب اول مخاطبان شبکه نمایش خانگی تبدیل کند. باید دید که آیا در نهایت مهدویان خواهد توانست موفقیت‌هایش در سینما را در شبکه نمایش خانگی نیز تکرار کند یا خیر؟

زخم کاری
کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی فر، کاظم هژیرآزاد، مه لقا باقری، مائده طهماسبی و سیاوش طهمورث
قابل تماشا در: فیلیمو

خانواده آقای هاشمی
سلام دوباره به خانواده آشنا

علی عامل هاشمی/ کارگردان:
نمایش «خانواده آقای هاشمی» ترکیبی از نمایش‌های ایرانی چون تخت حوضی، تعزیه و عروسک‌گردانی است. قصه این نمایش برخلاف دیگر نمایش‌های آیینی سنتی که معمولاً تاریخی و در بازه زمانی می‌گذرد، امروزی و در حال حاضر است.
این نمایش درباره خانواده‌ای است که همگی هنرمند و در نمایش ایرانی سهیم هستند و فعالیت می‌کنند. نمایش فضایی کمدی دارد اما کلیت این اثر درباره تئاتر ملی ایرانی و وضعیت آن است که چگونه به آن نگاه و با آن مواجه می‌شود؛ از آشنایی‌ای که مردم با این هنر ایرانی دارند تا بی‌توجهی و کم لطفی مسئولان به تئاتر ملی. این اثر جزو دسته نمایش‌های شادی‌آور محسوب می‌شود و داستان، منتقد وضعیت موجود و اتفاقات آزاردهنده جامعه با زبان طنز است همچون کاری که سیاه یا تلخک دربار همیشه انجام داده است. این گونه از نمایش‌های شادی‌آور معمولاً رویکرد انتقادی با زبان طنز دارند.

خانواده آقای هاشمی
کارگردان: علی عامل هاشمی
بازیگران: مسعود حجازی مهر، هادی عامل، فهیمه باروتچی، علی عامل هاشمی، بهادر اورعی، سینا رازقی، فاطمه عباسی، سالار دریامج، فرشته قاسم پور
زمان اجرا: تا 27 تیر- ساعت 19:15
مکان: پایین‌تر از میدان حسن آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، تماشاخانه سنگلج

پرسونا
اندی وارهول در تهران

امیر راد، کیوریتور و دبیر نمایشگاه:
برای این نمایشگاه خوانش دیگری از مجموعه آثار اندی وارهول را برای مخاطبان پیشنهاد دادیم که عنوان آن «پرسونا» انتخاب شد. در واقع «پرسونا» مفهوم کلی آن تصویری است که انسان در موقعیت‌های گوناگون از خود ارائه می‌دهد و تعاریف گسترده‌ای دارد.
کلیت خوانش آثار اندی وارهول تکثیر پرسوناهای اندی وارهول است که می‌توانیم با آن به چهره واقعی او دست پیدا کنیم و خوانش آن پرسونا به ما کمک می‌کند از شخصیتی که از وارهول می‌شناسیم به شناختی از خود هنرمند و آثارش برسیم. ما در اینجا مجموعه‌ای از آثار وارهول داریم که چگونگی چینش این مجموعه آثار بیان ایده کیوریتور است، آثار اندی وارهول آثار مدرنیست که ما یک خوانش معاصر از آن داریم؛ خوانشی که ارائه می‌شود امر معاصر است. در واقع کاری که ما اینجا انجام می‌دهیم خوانشی معاصر از آثار و یک دوره هنری است و تولید کتاب‌ها و جستارهایی در این موضوع نیز همگی نگاه معاصری را شکل می‌دهند.

پرسونا
گردآوری: امیر راد
زمان بازدید: تا یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰- ساعت ۱۰ تا ۱۸
مکان: خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اندی وارهول زخم کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازهای فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد به روال عادی بازگشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن جعفری اظهار کرد: مطابق نوتام (هشدار پروازی) همه پروازهای یکشنبه ۲۶ فروردین ماه، فرودگاه‌های امام‌خمینی (ره) و مهرآباد تهران، شیراز، اصفهان، بوشهر، تبریز، اردبیل، ارومیه، سنندج، کرمانشاه، ایلام، خرم‌آباد، اهواز، آبادان، همدان، شهرکرد و دزفول لغو شده بود.

مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد: بر این اساس پروازهای مشهد به این شهرها نیز لغو شد که از صبح امروز تمام پروازها انجام می‌شود.

کد خبر 6078555

دیگر خبرها

  • عکسی از پسر آیت الله هاشمی در یک دیدار عیدانه
  • اولویت‌های کاری ارکسترهای دولتی در سال ۱۴۰۳ معرفی شدند
  • نمایشگاهی بزرگ برای خالق مجسمه‌های خال‌دار
  • معرفی اولویت‌های کاری ارکسترهای دولتی در سال ۱۴۰۳
  • پروازهای فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد به روال عادی بازگشت
  • سوپر سیو اندی رابرتسون و برگرداندن توپ از روی خط دروازه لیورپول پس از اشتباه فن دایک (لیورپول 0-1 کریستال پالاس)
  • نمایش نقاشی‌های نجات‌یافته از آتش «نوتردام»‌
  • نمایش آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر
  • آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر به نمایش درآمد
  • (ویدئو) اسم مخفی سید جواد هاشمی در «صداتو» فاش شد!