Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با افزایش درگیری‌ها در افغانستان و ایجاد بسیج مردمی برای مقابله با طالبان، وزیر دفاع روسیه از احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نهمین کنفرانس بین‌المللی امنیت مسکو گفت: احتمال دارد به دنبال خروج نظامیان ناتو از افغانستان جنگ داخلی دیگری در این کشور آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ناکامی آمریکا و ناتو در افغانستان نیز افزود که در طی ۲۰ سال گذشته افغانستان نتوانست یک ساختار قوی دولتی ایجاد کند و ثبات در این کشور تامین شود.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: افغانستان در پی عقب‌نشینی نظامیان ناتو از این کشور با پیامد‌های منفی آن مانند وخیم‌تر شدن اوضاع، افزایش مهاجرت و جدی شدن خطر سرایت افراط‌گرایی به کشور‌های همسایه مواجه خواهد شد.

به گزارش «آناتولی» شویگو همچنین تاکید کرد: کشور‌های همسایه و سازمان‌های بین‌المللی باید با دقت تحولات اخیر افغانستان را دنبال کنند.

وی افزود: کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های از جمله ایران و پاکستان که با افغانستان مرز مشترک دارند باید از تمام امکانات این سازمان استفاده کنند؛ بدون همکاری با تهران و اسلام‌آباد نمی‌توان گره افغانستان را باز کرد.

وزیر دفاع روسیه درحالی نسبت به وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار می‌دهد که همزمان با تشدید حملات طالبان و سقوط سریالی شهرستان‌های این کشور، دولت افغانستان برای مقابله با طالبان به بسیج مردمی و توزیع سلاح بین مردم رو آورده است.

این درحالی است که کارشناسان هشدار می‌دهند شبه‌نظامی‌سازی می‌تواند زمینه بحران داخلی دیگری را ایجاد کرده و حتی ممکن است سبب بروز جنگ داخلی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه جنگ داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند

سرتیپ الکساندر فومین این سخنان را شامگاه پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور سفیر کشورمان و همچنین برخی مقامات نظامی کشور روسیه و تعداد قابل توجهی از وابستگان نظامی کشورهای مختلف در مسکو برگزار شد، بیان کرد.
معاون وزیر دفاع روسیه با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح ایران از کشور خود دفاع می‌کنند و امنیت را برای کشور خود به ارمغان می آورند و ضمانت اساسی برای استقلال و پیشرفت کشور خود هستند.

شراکت راهبردی ایران و روسیه در بسیاری از حوزه‌ها
فومین در بخش دیگری از سخنان خود به سیر توسعه مناسبات روسیه و ایران در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت:‌ ملت های روسیه و ایران روابط قدیمی و مستحکمی دارندد. دوستی بین آنها در حال توسعه و ادامه است و شراکت راهبردی در بسیاری از زمینه ها دیده می‌شود که یکی از حوزه‌های تعامل در حوزه دفاعی است.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان