Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تأکید بر قیمت‌گذاری نادرست وزارت صمت و تأثیر آن بر بازار میوه شب عید گفت: بیش از ۳ هزار تن سیب و ده‌ها هزار تن پرتقال در سردخانه‌ها در حال فاسد شدن است. - اخبار استانها -

ایوب فصاحت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران، با اشاره به انبارشدن میزان انبوهی از میوه شب عید در انبارها اظهار داشت: وظیفه تنظیم بازار میوه شب عید برعهده سازمان جهاد کشاورزی نیست و متولی آن وزارت صمت است که متأسفانه سال گذشته به دلیل دخالت دستوری موجب عدم تعادل قیمت میوه شب عید شد و سیب کمتر از قیمت مدنظر و پرتقال بالاتر از حد انتظار قیمت‌گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی در قیمت‌گذاری نقشی نداشته است افزود: این سازمان در حوزه تولید نقش داشته و در این جریان دستگاه‌هایی که کوتاهی کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات حوزه میوه شب عید ادامه داد: طبق اطلاعات میدانی ما نحوه قیمت‌گذاری دستوری و غلط سیب و پرتقال و میزان محصول انبار شده بیشتر از نیاز مردم از دلایل انبارشدن میوه‌ها است.

فصاحت ادامه داد: تخمین درستی از میزان نیاز مردم برآورد نشده بود و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور متوقف شدن صادرات به جهت تأمین بازار داخلی موجب انبارشدن میوه‌ها بود.

میوه‌هایی که فقط باید دید و نخرید/ میوه زیر 20 هزار تومان نوبرانه شدمعاون وزیر جهاد کشاورزی در قزوین: باغات میوه برای جلوگیری از سرمازدگی سایبان‌دار می‌شوندبازار گرم میوه‌های نوبرانه‌ در ارومیه؛ مردم توان خرید ندارند

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 3 هزار تن سیب و ده‌ها هزار تن پرتقال در سردخانه‌ها موجود است بیان کرد: دخالت اداره صمت و قیمت‌گذاری دستوری سبب شد تا هم اکنون بیش از 3 هزار تن سیب در سردخانه‌ها موجود باشد و به دلیل وجود سیب فصلی تقاضا برای این محصول انبارشده کاهش‌یافته لذا در حال فاسد شدن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل نگهداری محصولات در سردخانه‌ها قیمت دستوری محصولات و دخالت در بازار است ابراز داشت: قیمت‌گذاری نادرست وزارت صمت، دخالت بیهوده در بازار و سوءمدیریت نیز در این موضوع تأثیرگذار است.

فصاحت ادامه داد: قیمت سیب نسبت به قیمت پیشنهادی پایین‌تر عرضه شد و پرتقال بالاتر از قیمت پیشنهادی عرضه شد که موجب عدم تعادل و توازن در بازار میوه شب عید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در پایان با اشاره اینکه باید به جای سود بالا و منفعت بیشتر محصولات را با قیمت پایین‌تر به دست مصرف کننده برسانند خاطرنشان کرد: راهکار حل این مشکل بررسی بازار میوه و نیاز شب عید بود که براساس آن نیاز مردم تأمین و قیمت‌گذاری مناسب انجام نی شد و صادرات را متوقف نمی‌کردند.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد رئیس سازمان جهاد کشاورزی سردخانه ها استان تهران میوه شب عید بازار میوه قیمت گذاری وزارت صمت میوه ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی گفت: به دلیل عدم طی شدن مسیر قانونی برای واردات ذرت شرکت بازرگانی تعاونی های کشاورزی، هیچ مجوزی برای تخلیه و ترخیص محموله ذرت این شرکت صادر نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار مطلبی با عنوان «هشدار به وزیر جهاد کشاورزی درباره تخلف احتمالی در واردات ذرت » یک مقام مسئول در وزرات جهاد کشاورزی به فود پرس، گفت: شرکت واردکننده بدون ثبت سفارش اقدام به واردات ذرت کرده است که به دلیل طی روند غیرقانونی برای واردات، وزارت جهاد کشاورزی هیچ مجوزی برای ترخیص و تخلیه آن صادر نکرده است و طبق قانون در صورت تخلیه این کالا در بنادر کشور، ذرت وارداتی مصداق کالای قاچاق بوده و با آن بر اساس ضوابط برخورد می شود.

وی افزود: به رغم فشارهای فراوان به وزارت جهاد کشاورزی برای سرپوش گذاشتن این امر و صدور مجوزها برای واردات و ترخیص این ذرت ها، خوشبختانه بخشی از دولت و مدیران وزارت جهاد کشاورزی با مقاومت زیاد مانع عملی شدن این تخلف و دادن رانت شده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس
  • نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت
  • زمین های وزارت جهاد کشاورزی در خدمت نهضت ملی مسکن
  • هشدار وزارت جهاد کشاورزی به گران‌فروشی جوجه یک‌روزه گوشتی
  • هشدار جهاد کشاورزی: گران فروشی جوجه یک روزه ممنوع + سند