Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا می‌گوید: با کاهش تهدیدها از سوی کره شمالی از طریق دیپلماسی، ایالات متحده به حفظ صلح در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.

 لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای مکتوب برای کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان گفت که کشورش علی رغم تهدیدهای بیشتر از سوی سایر کشورها مانند چین همچنان بر کره شمالی متمرکز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با دیپلماسی ، ایالات متحده به کار خود برای کاهش رفتارهای بی ثبات کننده و تحریک کننده کره شمالی و حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.

آستین خاطرنشان کرد: چین و روسیه بیشترین تهدید را برای ایالات متحده دارند ، اما کره شمالی نیز تهدیدی جدی برای کشور و متحدان محسوب می شود و در عین حال سعی در توسعه بیشتر توانایی های موشک بالستیک خود دارد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما همچنین از سوی کره شمالی ، که سودای توان حمله به آمریکا را در سر دارد، روبرو هستیم.

او استدلال کرد که هزینه‌های دفاعی 715 میلیارد دلاری برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی و سایر کشورها کمک خواهد کرد. آستین در سخنان افتتاحیه خود در جلسه دادرسی گفت: "بودجه ما با تأکید بر فضا ، دفاع موشکی و سنسورهای پیچیده‌تر ، به ما کمک می‌کند تا با افزایش توانایی موشکی بالستیک کشورهایی مانند کره شمالی و ایران مقابله کنیم.

وزیر خارجه کره شمالی گفت که کشورش "حتی احتمال هرگونه تماس با ایالات متحده را در نظر نمی گیرد."/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر دفاع آمریکا ایالات متحده کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: به دنبال تنش نیستیم

وزیر امورخارجه آمریکا در واکنش به حمله پهپادی و موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی با محکوم کردن این اقدام گفت که ایالات متحده به دنبال تنش با ایران تنش نیست.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا به حمله شب گذشته ایران به سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام گرفت، واکنش نشان داد.

بلینکن با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که واشنگتن با شدیدترین لحن حمله ایران را محکوم می‌کند.

وی افزود: اگرچه ما به دنبال تشدید تنش (با ایران) نیستیم، به حمایت از دفاع اسرائیل ادامه خواهیم داد و همان‌طور که رئیس‌جمهور تصریح کرد، از پرسنل ایالات متحده دفاع خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: من در ساعات و روزهای آینده با متحدان و شرکای ایالات متحده در منطقه و سراسر جهان مشورت خواهم کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد یک‌شنبه (امروز) پس از حمله پهپادی و موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت‌وگو و به او تاکید کرد که ایالات متحده در هیچ عملیات هجومی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.

همچنین لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یک‌شنبه و در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای آمریکایی در منطقه شماری از پهپادها و موشک‌هایی را که از ایران، عراق، سوریه و یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بودند، رهگیری کرده است.

آستین بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «حملات بی‌پروا و بی‌سابقه ایران و نیروهای نیابتی آن» را محکوم کرد و از تهران خواست تا فورا این حملات را، از جمله از جانب نیروهای مقاومت منطقه متوقف و در منطقه تنش‌زدایی کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست
  • وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • بلینکن: ظرف ساعات و روز‌های آینده با متحدان وارد رایزنی می‌شویم
  • بلینکن: به دنبال تنش نیستیم
  • کدام قربانی اجازه دارد هرکسی را که می‌خواهد بکشد؟
  • هراس مقامات تل آویو از پاسخ تهران و گفتگوی تلفنی وزرای جنگ آمریکا و اسرائیل