Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطا بهرامی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مذاکرات احیاء برجام، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با فرمول جدیدی در حال برگشت به توافق برجام هستند و قید‌های محدود کننده‌ای که ترامپ ایجاد کرده است، بسیاری از رفع تحریم‌های قبلی اکنون به به صورت زمان دار تعلیق می‌شوند و طرف آمریکایی اصرار دارد که تا قبل از استقرار دولت جدید این توافق را احیاء کند و ریسک کار با دولت جدید در ایران را نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون ترامپ هم در برجام به بن بست می‌رسیدیم

وی افزود: آمریکا با توجه به منافع ملی خودشان با دولت روحانی مذاکرات موفقی داشتند و توانستند برجام را پیش ببرند، تصویری که در داخل کشور ما در رابطه با برجام وجود دارد، دقیق نیست، برخی تصور می‌کنند که برای خروج از برجام تضمین گرفته شود موضوع حل است، اما در واقع برجام یک توافق خلع سلاحی است و بدون خروج ترامپ از برجام هم ما در این توافق به بن بست می‌رسیدیم.

مراودات تجاری ۸۰ میلیارد دلاری نشان از بی اثر بودن تحریم‌ها دارد

بهرامی ادامه داد: ذات تحریم‌های آمریکا شکست خورده، در حقیقت نمی‌شود گفت که ایران با حدود ۸۰ میلیارد دلار مراوده تجاری در تحریم است، ایران به طور میانگین همیشه همین قدر مراوده تجاری داشت، یعنی تحریم در مراودات ما اثری نداشته است، البته تحریم پولی ما جدی است که تلاش نکردیم آن را حل کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی گفت:  تحریم‌های پولی را با توافقات دو جانبه و سوئیفت چینی و روسی می‌شود حل کرد، به همین دلیل دادن امتیاز برای تعلیق تحریم‌ها برای شش ماه عاقلانه نیست و خلاف منافع ملی است، دنیای فعلی دنیای صف بندی‌های جدید است، اما در داخل کشورمان به این موضوع توجه نشده است.

دلار در حال کنار رفتن از مبادلات چین است

بهرامی ادامه داد: چین تقریبا سه تریلیون دلار خرج می‌کند که توافق یک کمربند یک جاده احیاء شود که ایران در آن موقعیت مهمی دارد، از طرف دیگر ناتو ۴۰ تریلیون دلار هزینه می‌کند که جلوی گسترش چین را بگیرند و صف بندی سنگینی برمبنای منافع ملی طرفین است که در این منطق دلار در حال کنار رفتن است، چین با ترکیه قرارداد غیر دلاری بسته است، همچنین روسیه دلار در حال حذف دلار به طور کامل است، اما در این بلبشو ایران التماس می‌کند که بخواهد به سیستم دلاری برگردد که بسیار حیرت آور است و نشان می‌دهد که فهم درستی از منافع ملی وجود ندارد.

قبل از پایان دولت روحانی احیاء برجام نهایی می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نشانه‌هایی وجود دارد که در حال حرکت به سمت احیاء برجام هستیم و تا قبل از پایان دولت، آقای روحانی این کار را نهایی می‌کند، اما شاید نهاد‌های بالادستی مانع شوند، اما شواهد نشان می‌دهد که به این سمت حرکت می‌کنند.

وی افزود: در برجام مکانیسم ماشه وجود دارد که عملا دست ما را برای هرگونه پیگیری و شکایت به کمیسیون برجام می‌بندد و آمریکا هر کاری بخواهد می‌کند، از این جهت نباید به برجام برگشت دنیای جدید فرق کرده است و به برجام نیاز نداریم.

بیشتر بخوانید

غرب نمی‌خواهد سرنوشت برجام را به دولت سیزدهم واگذار کند/ تضمین دولت آمریکا به ایران بعید است

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیئت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین یکشنبه ۳۰ خرداد بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت که دور ششم مذاکرات وین با برگزاری جلسه کمیسیون مشترک به کار خود پایان داد. در جلسه کمیسیون مشترک یک جمع بندی از مجموعه مذاکرات فشرده‌ای که در هفت هشت روز گذشته صورت گرفت، انجام دادیم.

رئیس هیئت مذاکره کننده ایران در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام گفت: همه هیئت‌ها اذعان داشتند پیشرفت نسبتا خوبی صورت گرفته و همه بر جدیت خود برای ادامه مسیر و رسیدن به یک توافق تأکید داشتند، ولی همه این را قبول دارند که برخی مسائل کلیدی وجود دارد که باید توسط مراجع تصمیم گیری در کشور‌ها مورد تصمیم گیری واقع شود.

عراقچی خاطرنشان کرد: پیشرفت ما این دور نسبتا خوب بوده از جهت این‌که متون به مقدار بسیار زیادی الان آماده است و آن مقداری هم که آماده نیست، حداقل یک وضعیت کاملا مشخصی دارد و تصویری را از اختلافات نشان می‌دهد و این‌که اختلافات در چه مرحله‌ای هستند و این به تصمیم گیران کمک می‌کند که تصمیم درست را اتخاذ کنند. مسیری زیادی را تا الان آماده‌ایم و به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی باقی‌مانده مسیر، همان‌طور که قبلا عرض کردم، مسیر ساده‌ای نخواهد بود. امیدوارم و فکر می‌کنم اگر طرف‌های مقابل ما بتوانند تصمیمات خودشان را بگیرند، ان‌شاءالله بتوانیم به توافقی برسیم که مورد خواست ما بوده و مطلوب ما خواهد بود. به منظور ارزیابی مذاکرات وین و روندی که در احیاء برجام طی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای ایران عراقچی معاون وزیر خارجه کمیسیون مشترک احیاء برجام منافع ملی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک

هزینه ساخت یک اتومبیل‌ فرمول یک به حدی زیاد است که فقط میلیاردرها از پس آن بر می‌آیند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هزینه ساخت یک اتومبیل‌ فرمول یک به حدی زیاد است که تیم‌هایی مثل مرسدس، فراری و ردبول، تنها می‌توانند توسط مالکانی میلیاردر اداره شوند.

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

یک تیم برای موفقیت در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، باید ماشینی داشته باشد که در سطح بالایی رقابت کند و ساختن چنین ماشینی، میلیون‌ها پوند هزینه دارد. این هزینه، چیزی حدود 16 میلیون پوند است؛ اما با توجه به اینکه سقف بودجه برای هر تیم حدود 106 میلیون پوند در هر فصل تعیین شده است، فضای زیادی برای صرف پول بیشتر برای تکمیل ماشین‌ها وجود دارد.

هزینه‌های اصلی ساخت یک ماشین فرمول یک به شرح زیر است:

موتور: 5 تا 15 میلیون پوند
جعبه دنده: 200 تا 500 هزار پوند
فیبر کربن برای بدنه: 200 تا 500 هزار پوند
سیستم هیبرید: 500 هزار تا 2 میلیون پوند
تجهیزات ایرودینامیک: 50 تا 20 هزار پوند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان