Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه گفت: طی این ماه ۲۰ نفر برای حفاظت از امنیت نیکاراگوئه دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفتند، نه به دلیل سیاستمدار بودن یا کاندیدای ریاست جمهوری بودن.

  به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در هفته های اخیر ، دولت اورتگا چندین مخالف سیاسی را در آستانه انتخابات نوامبر بازداشت کرده بود ، از جمله آرتورو خوزه کروز سکیرا و کریستیانا چامورو ، امیدهای ریاست جمهوری ، هر دو این افراد سعی داشتند اورتگا را از رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری برای چهارمین بار باز دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورتگا در یک سخنرانی در سالگرد تولد رهبر انقلاب ، کارلوس فونسکا آمادور که به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، گفت: در اینجا ما سیاستمداران را قضاوت نمی‌کنیم ، ما داوطلبان را قضاوت نمی‌کنیم ، ما مجرمان را که علیه کشور ، علیه امنیت آن و زندگی شهروندان فعالیت می‌کنند و سعی داشتند ۱۸ آوریل دیگری [زمانی که تظاهرات سراسری در سال ۲۰۱۸ آغاز شد]  سازماندهی کنند قضاوت می‌کنیم.  یک کودتای دیگر برای ایجاد آنچه آنها "تغییر رژیم" می‌نامند.

وی افزود: این افراد در پایان مراحل قضایی مطابق با قوانین نیکاراگوئه مجازات می‌شوند.

اورتگا با اشاره به فشار جامعه بین الملل برای آزادی بازداشت‌شدگان گفت: آزاد کردن آنها بیهوده است. هر کاری که ما انجام می‌دهیم ، براساس کتاب است.

او تاکید کرد که تحریم های اخیر اعمال شده توسط آمریکا عزم دولت او را از بین نمی‌برد.

اورتگا گفت: برخی کشورها جرأت حمله به نیکاراگوئه پیدا کرده و خواستار تحریم بیشتر هستند. آنها زانو زده و از امپراطوری یانکی‌ها می‌خواهند ما را تحریم کنند. آنها فکر می کنند که با تحریم ها نیکاراگوئه را تسلیم خواهند کرد. نیکاراگوئه دوران سخت‌تری را پشت سر گذاشته است.

در اوایل ماه ژوئن ، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده چهار شهروند نیکاراگوئه از جمله دختر رئیس جمهور را تحریم کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیکاراگوئه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران 

 سرگرد محمد زیدی اظهار کرد: ماموران پایگاه دهم سازمان اطلاعات پلیس تهران هفته گذشته خبری را در خصوص تخریب اموال عمومی توسط یکی از اراذل و اوباش شرور منطقه خانی آباد دریافت کردند که با سلاح جنگی خود به منظور قدرت نمایی اقدام به تیراندازی و تخریب چندین خودرو پارک شده در منطقه کرده بود.

این مقام انتظامی عنوان داشت: به محض دریافت این خبر پرونده‌ای تشکیل و تیم‌های عملیاتی برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند.

وی افزود: طی اقدامات انجام شده ماموران طی یک هفته سرانجام روز گذشته مشخص شد این متهم پس از این قدرتنمایی از محل متواری و در مخفیگاه خود پنهان شده است.

سرگرد زیدی تصریح کرد: با به کار بردن شگرد‌های پلیس مخفیگاه این فرد شرور شناسایی و پس از اخذ دستورات قضایی نسبت به دستگیری این فرد اقدام شد که طی آن متهم دستگیر و در خصوص سلاح جنگی در بازجویی اولیه و تخریب اموال عمومی اعتراف کرد.

وی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه وی نیز یک قبضه سلاح گرم و تعدادی سلاح سرد نیز کشف شد که زمیمه پرونده شده و برای تحقیقات بیشتر به دادسرا منتقل شد.

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران در پایان خاطرنشان کرد: پلیس حافظ امنیت شهروندان است و در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • زمین گیر شدن عامل شرارت در زابل
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران 
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • دستگیری ۲۲ متهم متواری و کشف ۹ وسیله نقلیه مسروقه طی ۴۸ ساعت
  • آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!
  • بن گویر: باید همه اموال تشکیلات خودگردان توقیف شود
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد