Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری آکسیوس آمریکا گزارش داد که شماری از مسئولان موساد هفته گذشته سفری محرمانه به سودان داشته و با «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) نایب رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان دیدار و گفتگو کرده اند.

بنا بر اعلام این پایگاه آمریکایی، حمیدتی برای برقراری روابط مستقل با صهیونیستها با هدف تقویت برنامه های سیاسی محلی در سودان تلاش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشای دیدار حمیدتی با مسئولان موساد باعث ایجاد نارضایتی مقامات سودانی شده و آنها بر این باورند که رژیم صهیونیستی سعی دارد «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و کابینه «عبدالله حمدوک» را تضعیف کند.

چندی پیش رسانه های رژیم صهیونیستی از سفر یوسی کوهن رئیس سابق موساد به سودان خبر داده بودند. سودان ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ عادی سازی روابط خارطوم با تل آویو را اعلام اما برخی گروههای سیاسی این کشور مخالفت سرسختانه خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

گفتنی است دوره انتقالی در سودان به ریاست عبدالفتاح البرهان از آگوست ۲۰۱۹ آغاز شده و به مدت ۳۹ ماه ادامه خواهد داشت. در این مدت باید انتخابات برگزار شود.

کد خبر 5243473

منبع: مهر

کلیدواژه: سودان خارطوم تل آویو موساد رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط با اسرائیل ایالات متحده امریکا ایران رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه عراق سیدابراهیم رئیسی انتخابات 1400 افغانستان برجام جنبش حماس مذاکرات وین ترکیه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد

«آنل شلین» که در اداره دموکراسی، حقوق بشر و کار وزارت خارجه آمریکا کار می‌کرد، چهارشنبه به روزنامه واشنگتن پست گفت که وی بار‌ها نگرانی‌های خود را درباره انتقال تسلیحات به اسرائیل مطرح کرده بود، اما بی‌نتیجه بود.

پیش از این، جاش پل مسئول امور سیاستی و نظامی وزارت خارجه آمریکا ماه اکتبر در اعتراض به کمک‌های تسلیحاتی کشورش به رژیم صهیونیستی برای استفاده در جنگ علیه غزه استعفا کرده بود.

طارق حبش نیز از دیگر مقامات دولت آمریکا بود که در مخالفت با حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی استعفا کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست دوشنبه گزارش داد که شماری از کارمندان دولت آمریکا قصد دارند به خاطر جنگ غزه و در اعتراض به حمایت دولت این کشور از رژیم صهیونیستی استعفا کنند.

پیش‌تر یکصد کارمند وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی رئیس‌جمهوری این کشور را به انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در جنگ غزه متهم کرده و اظهار کرده بودند که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.

همچنین بیش از ۱۳۰ تن از کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا در نامه‌ای از دولت این کشور خواسته بودند که برای آتش‌بس فوری در غزه اقدام کند.

بیش از ۷۰۰ تن از کارکنان بالغ بر ۳۰ آژانس و وزارتخانه آمریکا هم در ماه نوامبر در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری این کشور از وی درخواست کردند تا از آتش‌بس در غزه حمایت کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • ارتباط نزدیک مردم و مسئولان راهگشای تحقق شعار سال
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رژیم صهیونیستی را از کمیسیون مقام زن اخراج کنید!
  • دومین سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ایران/ هنیه با امیرعبداللهیان دیدار می‌کند
  • درخواست بیش از ۲ هزار روانشناس برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن