Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: وکلا و قضات باید دست به دست هم داده و با تبیین و شفاف‌سازی رویه عدالت‌جویی برای مردم زمینه ایجاد سوء تفاهم را از بین ببرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در نشست تخصصی با کانون وکلا که عصر امروز در سالن جلسات شهید سپهبد قاسم سلیمانی دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با نقطه مطلوب در حوزه عدالت هنوز فاصله داریم؛ با این حال نباید ترک فعل کرده و در زمینه اجرای قانون کاهلی و سستی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ایجاد احساس عدالت در جامعه از خود عدالت هم مهمتر است، اضافه کرد: مردم ما هنوز از اجرای عدالت در جامعه راضی نیستند و به همین خاطر وکلا و قضات باید دست به دست هم داده و با تبیین و شفاف‌سازی رویه عدالت‌جویی و تحقق قانون سوء تفاهم‌ها و عدم پیگیری‌ها در حوزه مطالبه حق و قانون را از بین ببرند.

قدرتی با اشاره به نقش‌آفرینی درست و عالمانه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در قوه قضائیه ادامه داد: همین نقش‌آفرینی و دیدگاه تحول‌خواهانه ایشان سبب شد که امروز نگاه مردم به قوه قضائیه و جایگاه آن تغییر کند. بنابراین امیدواریم با حضور آقای رئیسی در قوه مجریه بحث مبارزه با فساد هم مانند مبارزه با مفسد تقویت شود و به جای مبارزه با معلول به سراغ علت‌ها برویم.

عدالت عامل اصلی ایجاد امنیت است

این مقام قضایی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود عدالت را مبنای شکل‌گیری هستی و عامل بقای انسان و اخلاق دانست و گفت: عدالت محور پایداری و همبستگی نوع بشر است و هر جا که عدالت خدشه‌دار شود، متعاقب آن امنیت آسیب دیده و اگر امنیت هم نداشته باشیم، شاهد رشد و پیشرفت نخواهیم بود.

قدرتی رساندن مردم به رفاه و ارتقای معیشت آن را مقدمه اساسی توسعه عدالت در جامعه بیان کرد و افزود: هیچ حکومتی نمی‌تواند نسبت به معاش مردم بی‌تفاوت باشد؛ چرا که معاش کل زندگی و بیشتر از همه موضوع عدالت اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. ضمن اینکه حیات طیبه مورد نظر انبیا و اولیای الهی هم بدون توجه به 3 موضوع عدالت، امنیت و معیشت محقق نمی‌شود و در میان این 3 موضوع عدالت مهمترین وجه است.

وی مبارزه با فساد و مفاسد اقتصادی را محوری‌ترین کار قوه قضائیه در شرایط کنونی دانست و ادامه داد: با این حال مبارزه با فساد بیشتر باید در دولت دنبال شود؛ چرا که بیشترین فساد در عرصه اجرایی اتفاق می‌افتد و بعد از آن هم نمایندگان مجلس باید مراقب باشند که در تعامل خود با دولت و مدیران اجرایی گرفتار فساد اقتصادی و مدیریتی نشوند.

رئیس کل دادگستری قزوین: با ترک فعل مسئولان دولتی برخورد می‌کنیمرئیس کل دادگستری قزوین: آموزش حقوق شهروندی در دستورکار نیروی انتظامی باشدرئیس کل دادگستری قزوین: در برابر هجوم مجازی شایعه‌سازان ایستادگی می‌کنیم

مدیران در حوزه مستندسازی پرونده با وکلا همکاری کنند

یکی از اعضای کانون وکلای استان قزوین هم در این نشست با اشاره به نقش مهم وکلا در روشن کردن پرونده‌های حقوقی گفت: همچنان که در ساحت کیفری نقش دادستان اهمیت بالایی دارد، در ساحت حقوقی هم نقش وکیل در شفاف‌سازی پرونده مهم است و به هر حال وکلا می‌توانند با اتکا به پژوهش‌های و جست‌وجوهای دقیق خود یاریگر اصلی قضات در تصمیم‌گیری و انشای آرای قضایی باشند.

محمد فیروزی اضافه کرد: امروز باید همه مدیران اجرایی در پرونده‌های حقوقی به کمک وکلا بیایند و با در اختیار گذاشتن مدارک و مستندات به وکیل در تحقیقات خود یاری کنند تا از این رهگذر مسیر پرونده کوتاه‌تر شده و از اطاله دادرسی در دستگاه قضا جلوگیری شود.

وی ادامه داد: همه اعضای کانون وکلای استان قزوین آمادگی دارند که در نشست با مدیران اجرایی توقعات مدیران از وکلا را شنیده و همچنین شنونده مطالبات وکلا باشند؛ چرا که وکلا بیشتر از اینکه نماینده یک صنف باشند، به سبب ماهیت ذاتی خود نماینده مردم هستند و امروز انتظار این است که نگاه به وکلای دادگستری با نگاه به وکلای مردم در مجلس یکی باشد.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون وکلا شهید سپهبد قاسم سلیمانی استانداری قزوین قوه قضائیه ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد کانون وکلا شهید سپهبد قاسم سلیمانی استانداری قزوین قوه قضائیه کل دادگستری قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین از ثبت ۵۸۸ تقاضا با موضوعات مختلف در سامانه سامع استان قزوین در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۶۶ درصد این تقاضاها در مجموعه دادگستری استان پاسخ داده شد.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار داد: در راستای تسریع ارائه خدمات به مردم با استفاده از ابزارهای نوین سامانه ارتباطات مردمی قوه قضائیه با نام سامانه سامع به نشانی الکترونیک same.eadl.ir راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای ثبت درخواست با موضوعات اطاله دادرسی، انتقاد به فرآیند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آرا، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی مدنی، درخواست اعمال ماده ۷۹ دیوان عدالت اداری، درخواست ارفاق‌های قانونی، درخواست ملاقات حضوری با مقامات قضائی، انتقاد به رفتار و عملکرد، دریافت گزارش و پیگیری درخواست‌ها به این سامانه مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت استفاده از این سامانه در استان صورت گرفته است و گزارش‌های دریافتی سامانه هم به صورت روزانه بررسی و روند رسیدگی از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می‌شود.

شعبانی از ثبت ۵۸۸ تقاضا با موضوعات مختلف در سامانه سامع استان قزوین در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۳۸۸ تقاضا معادل ۶۶ درصد این تقاضاها در مجموعه دادگستری استان پاسخ داده شده و مابقی هم برای رسیدگی به مرکز ارجاع شده است.

وی ادامه داد: در ضمن ۷۳ فقره درخواست دارای نقص مدارک که در سامانه ثبت شده بود، جهت تکمیل نواقصی به ثبت‌کنندگان ارجاع شده است تا بعد از تکمیل مورد رسیدگی قرار بگیرد.

کد خبر 739958

دیگر خبرها

  • فرصت‌های تحقق شعار سال فراهم شود
  • دستگیری وکیل دادگستری به اتهام اخذ رشوه در کرج
  • خراسان جنوبی رکورددار دادگاه‌های علنی برخط شد
  • ۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت
  • برگزاری ۴۷ دادگاه علنی برخط در دادگستری خراسان جنوبی
  • ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • شرکت رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در تجمع مردمی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • صدای پای هوش مصنوعی در دادگاه‌ها/ سایه جعل نرم‌افزاری بر پرونده‌های حقوقی