Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته (چهارشنه) تأکید کرد که تحقق صلح و ثبات در افغانستان بدون پشتیبانی ایران و پاکستان امکانپذیر نیست.

وزیر دفاع روسیه روز گذشته طی سخنرانی در نهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو تأکید کرد که رویارویی و رسیدگی به اوضاع افغانستان نیازمند توجه همسایگان این کشور و سازمان‌های بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام دفاعی روسیه تأکید کرد که در دو دهه گذشته، نیروهای آمریکا و ناتو نتوانستند به نتایج قابل توجهی در افغانستان دست پیدا کنند.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز که در این نشست مجازی سخنرانی می‌کرد از روسیه، چین، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه درخواست کرد که حمایت از فرایند صلح افغانستان را افزایش دهند.

وی تصریح کرد که مردم افغانستان، آینده پایدار این کشور را رقم خواهند زد اما بدون کمک قدرت‌های جهانی از جمله روسیه، تحقق این امر امکانپذیر نیست.

کرزی سپس با اشاره به نقش ایران در کمک به برقراری صلح در افغانستان گفت که معتقد است مشارکت روسیه، چین و پاکستان در تحقق هدف صلح نقش مهمی ایفا می‌کند و «امیدواریم که ایران نیز به این فرایند بپیوندد».

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط عوامل حمله تروریستی در مسکو با اوکراین مشخص شد

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در جلسه‌ای گفت که تحقیقات کارآگاهان این کشور ارتباط میان عوامل حمله تروریستی به تالار کروکوس با اوکراین را تایید کرده است.

به گزارش مشرق، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه، امروز(سه‌شنبه) گفت که کارآگاهان روس ارتباط مرتکبان حمله تروریستی به تالار کنسرت کروکوس با اوکراین را تایید کرده‌اند.

پاتروشف در جلسه‌ای امنیتی در آرخانگلسک گفت: در طی تحقیقات، ارتباط مرتکبان اصلی این حمله تروریستی با ملی‌گرایان اوکراین تایید شد و موضوع در حال نهایی شدن است.

در ۲۲ مارس (۳ فروردین) چند مرد مسلح وارد تالار کنسرل کروکوس شده و شروع به تیراندازی به افراد حاضر در آن‌جا کردند. طبق آخرین گزارش وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه، این حمله ۱۴۴ کشته بر جای گذاشت. چهار مظنون این حمله که شهروندان تاجیکستانی بودند، تلاش کرده بودند با یک اتوموبیل فرار کنند اما بازداشت و متهم به تروریسم شدند.

مقامات روسیه بر این باورند که برنامه آن‌ها فرار کردن به اوکراین بود که طراحان اصلی این حمله قرار بود در آن‌جا به آن‌ها پناه بدهند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • قربانی در بین بهترین‌های روسیه (عکس)
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • روز شاد سپاهانی‌ها: لژیونر هم گل زد
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • طرح‌های توسعه، راهبرد حیاتی برای بقا و پیشرفت
  • ارتباط عوامل حمله تروریستی در مسکو با اوکراین مشخص شد