Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@20:46:04 GMT

سقوط ۲ شهرستان افغانستان به دست طالبان

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۵۶۳۹

شبه نظامیان گروه طالبان کنترل مرکز شهرستان‌های گرزیوان و قرغان ولایت فاریاب واقع در شمال افغانستان را به دست گرفتند.

خبرگزاری «پژواک» این خبر را به نقل از منابع محلی ولایت فاریاب اعلام کرده است.

در پی آغاز خروج نیروهای ناتو از افغانستان٬ حملات شبه نظامیان طالبان به مراکز شهرستان‌های این کشور به طور چشمگیر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عناصر طالبان طی یک ماه گذشته کنترل حدود 20 شهرستان را به دست گرفتند.

گفتنی است امرالله صالح٬ معاون اول ریاست جمهوری افغانستان سقوط شهرستان‌ها به دست شبه‌نظامیان طالبان را عقب‌نشینی تاکتیکی عنوان کرده است.

منبع: عصرایران

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان

منابع خبری نزدیک به طالبان از انتصاب «عبدالغفار بحر» به عنوان سفیر جدید افغانستان در تاشکند خبردادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع نزدیک به حکومت طالبان اعلام کردند «عبدالغفار بحر» به‌جای «مغفورالله شهاب» به عنوان سفیر هیئت حاکمه افغانستان در تاشکند تعیین شده است.

این منابع با اعلام این موضوع افزودند سفیر جدید اهل قندهار است و اخیراً نیز  به عنوان مدیر تحقیقات و مطالعات در دادگاه عالی حکومت طالبان خدمت کرده است.

«مختار سعیدوف» وزیر خارجه ازبکستان اواخر اسفندماه سال گذشته در دیدار با «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‎وزیر طالبان از آمادگی تاشکند برای پذیرفتن سفیر رسمی افغانستان در آینده نزدیک خبر داده بود.

حکومت طالبان 3 سفیر جدید به کشورهای منطقه معرفی کردازبکستان: رویکرد مشترکی با آمریکا در قبال افغانستان داریمتلاش ازبکستان برای گسترش همکاری اقتصادی با افغانستان

اواسط بهمن ماه «مغفورالله شهاب» فرزند «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن حکومت طالبان مسئولیت سفارت افغانستان در ازبکستان را به‌عهده گرفته بود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ» در کابل، سعیدوف اظهار داشت تاشکند در راستای تلاش برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با افغانستان تصمیم به این اقدام گرفته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • هجوم ملخ های مراکشی به مزارع در تخار
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان