Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حکمتعلی مظفری» عصر پنجشنبه در دیدار با فعالان صنعتی و اعضای انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه که در محل اتاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه برگزار شد، افزود: تحریم های ظالمانه به عنوان واقعیتی انکارناپذیر در کنار شیوع ویروس کرونا و البته برخی امضاهای طلایی و دستورالعمل ها به موانعی بر سر راه صنعت تبدیل شده اند که رفع آنها مستلزم اهتمام جدی و همکاری همه ارکان سه قوه اصلی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در اغلب نقاط کشور و بازدیدهایی که از حوزه صنایع داریم، مشکل اصلی در تعدیل کارگران است اما در شهرستان ساوه به اذعان مدیران صنایع نه تنها تعدیلی در کار نیست بلکه واحدهای تولیدی با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند و این نشان از اراده قاطع تولیدکنندگان این شهرستان برای تقویت تولیدات داخلی و رونق اشتغال دارد.
معاون قوه قضائیه ادامه داد: گاهی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی نیاز به حکم قضایی نیست اما بی همتی ها و کم توجهی به این حوزه به عنوان درد اصلی مطرح است.
به گفته حجت الاسلام مظفری، اهتمام امروز تولیدکنندگان برای تامین نیازهای کشور و تداوم اشتغال یک فضیلت و کار جهادی است که باید قدردان این تلاش ها بود.
وی افزود: ما دردهای صنعتگران را کاملا درک می کنیم و همه توان خود را برای کاستن از مشکلات به کار خواهیم گرفت و دغدغه رئیس جمهوری منتخب نیز رفع موانع تولید است و کارنامه او در قوه قضائیه هم موید این مطلب است.
معاون قوه قضائیه یادآور شد: همین که پارسال از فروپاشی ۱۲۰ کارخانه در کشور و مصادره اموال آنها توسط طلبکاران ممانعت شد و دوباره به چرخه حیات و تولید بازگشتند، نشان از اهتمام جدی قوه قضاییه برای کمک به بخش تولید است.
وی گفت: باید دستگاههای اجرایی هم پای کار بیایند و این نوید را می دهیم که با انتخاب تیمی با پشتکار،  توانمند و میدانی در دولت آینده شاهد هماهنگی میان قوای قضایی و دولت برای رفع مشکلات حوزه صنایع باشیم.
حجت الاسلام مظفری درخواست کرد که برخی از مشکلاتی که از سوی مدیران واحدهای صنعتی در جلسه امروز مطرح شد، تا روز یکشنبه هفته آینده به صورت دسته بندی شده در قالب نامه ای برای ملاحظه رئیس قوه قضائیه منعکس شود تا دستورات لازم از سوی ایشان صادر شود.
وی تاکید کرد: از زمان آغاز فعالیت حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه شاهد آن هستیم که به شدت درخواست ورشکستگی واحدهای تولیدی در سطح کشور کاهش یافته است و بازدیدها و توجه خاص نسبت به صنایع در این مسأله بسیار اثرگذار بوده است و صنعتگران نیز به این باور رسیده اند که فریادرسی دارند.

معاون قوه قضائیه گفت: رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار عمومی باید عملکرد هر مسئولی را منصفانه نقد کنند و هیچ کسی هم نباید خود را در حاشیه امن و دور از نقد سازنده بداند.

رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه نیز گفت: از نظر عملکردی، این تشکل توانسته است کمک های موثری به واحدهای تولیدی ارایه کند.
«سعید رضوانی» اظهار داشت: با کمک قوه قضائیه زمینی را برای احداث اتاق بازرگانی در شهر صنعتی تامین و تشکل های صنعتی را در این مکان گرد هم آوردیم که نقش مهمی در هم افزایی و وحدت رویه صنعتگران دارد.
به گفته او، با توجه به تحریم های ظالمانه، صنایع شهرستان ساوه موفقیت های مناسبی از جمله به حداقل رساندن بیکاری و رونق نسبی تولید را بدست آورد اما آنچه به عنوان یک مانع بازدارنده بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد و لازم است که از سوی مسئولان مورد توجه واقع شود، تعدیل یا حذف برخی از قوانین مزاحم است.
رضوانی گفت: چالش خاموشی ها و کمبود برق نیز صنایع را با مشکلاتی مواجه کرده است در حالی که اگر قصد جهش و رونق تولید داریم باید زیرساخت های لازم فراهم شود و اگر اکنون برق کافی نیست این گناه متوجه تولیدکنندگان نیست ولی شاهد هستیم با بروز خاموشی ها و قطعی برق کوره های صنایع خاموش و مواد اولیه نیز از بین می روند که خسارت های هنگفتی روی دست صاحبان صنایع می گذارد.
رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه افزود: این در حالیست که حتی گازوئیل ژنراتورها را هم به بهانه مبارزه با قاچاق کاهش می دهند و درخواست می کنند که برای ژنراتور هر کارخانه کنتور نصب شود.
وی ادامه داد: در دوران تحریم ها نیز صنایع با پشتکار تمام مانع از کاستی ها با تولید کالاهای مورد نیاز شدند و بسیاری از تولیدکنندگان در ساوه به معنای واقعی جهادی عمل کردند.
وی تاکید کرد: برخی از تصمیمات کشوری راهگشا نیستند و دلیل آن هم این است که در تصمیم گیری ها از ذی نفعان و نظرات تخصصی کارگروه‌های بخش تولید استفاده نمی شود.
رضوانی اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادی اساسا برای تولید کردن ایجاد نشده اند و باید نگاه به این مناطق تغییر اساسی کند اما در منطقه ویژه اقتصادی کاوه اخیرا نامه ای ابلاغ شده است که هرگونه فعالیت کارخانه ها اعم از قراردادهای منعقده با پیمانکاری ها، اجاره یا خرید ادوات و ماشین آلاتی چون لیفتراک یا گریدر با پرداخت کارمزد همراه به مدیریت منطقه همراه باشد و ما به این موضوع معترض هستیم.
به گفته او، نیاز به اهتمام همه قوا برای رفع گره ها و موانع تولید در شرایط فعلی ضروری است تا بتوانیم تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.
وی گفت: با حمایت های دستگاه قضایی شهرستان ساوه، فرصت های طلایی در حوزه صنعت این شهرستان پدید آمده است و باید این نگاه به سایر حوزه ها تسری یابد.

در این نشست جمعی از مدیران واحدهای صنعتی شهرستان ساوه برخی مشکلات از قبیل قوانین و دستورالعمل های بازدارنده، کمبود نیروی کار و جذب نیروهای تربیت شده آنها از سوی سایر صنایع با پیشنهادهای بالاتر، بازنشستگی کارگران در سن ۴۰ سالگی بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان آور، امور مالیاتی و بیمه را به عنوان موانع پیش روی تولید مطرح کردند.

بازدید از یک کارخانه فعال در زمینه فویل های آلومینیومی که با حمایت دستگاه قضایی از ورشکستگی نجات یافت، برنامه پایانی معاون قوه قضائیه در شهرستان ساوه بود.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت قوه قضاییه منطقه ویژه اقتصادی کاوه پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها وزارت صنعت معدن و تجارت قوه قضاییه سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها وزارت صنعت معدن و تجارت قوه قضاییه منطقه ویژه اقتصادی کاوه معاون قوه قضائیه واحدهای تولیدی صنایع شهرستان مدیران صنایع شهرستان ساوه حجت الاسلام تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

پانصد و هفتاد پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف رفع مشکلات و چالش‎ها بازگشت و احیا واحد‌هایی تولیدی به چرخه فعالیت در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این نشست گفت: این نشست در راستای اهتمام در وضعیت موجود واحد‌های فعال، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی، توسعه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار، افزایش ظرفیت تولید کیفی و اشتغال پایدار تشکیل و موضوعات ۲۰ بنگاه اقتصادی در خصوص ترخیص ۹۰ درصدی کالا، تعیین تکلیف بدهی و... با زمینه فعالیت انواع شمش فولادی، تولید انواع البسه بیمارستانی، انواع ورق و کارتن، پیمانکار طرح‌های عمرانی (پروژه ساختمانی) بررسی و با ارائه راهکار‌های قانونی نیز تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به بررسی مشکلات تعداد ۱۶ بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حل و فصل مسائل تعداد ۴ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی گفت: با توجه به رویکرد دولت درجهت حمایت از تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی و رفع موانع تولیدکنندگان لذا تشکیل جلسات، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مطالبات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در رفع مشکلات دارد که در اداره صمت و مجموعه اقتصادی استان با همه توان و ظرفیت برای حمایت از تولید و اشتغال تلاش می‌شود.

او با تاکید براینکه رفع مشکلات و موانع تولید سرمایه‌گذاران مهم‌ترین هدف و ماهیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، افزود: با توجه به اختیارات گسترده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مصوبات این کارگروه در تحقق شعار سال بسیار راهگشاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم