Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه ۴۱۵ هزار پرونده در استان مرکزی مختومه شدند گفت: دادگستری استان مرکزی از بخش صنعت و تولید حمایت قضایی می‌کند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی ظهر امروز در نشست شورای قضایی استان با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات28 خردادماه اظهار داشت: مردم با حضور خود در انتخابات در شرایط سخت، توهین‌ها، تهدیدها و غیره یک بار دیگر ارزشی بودن و ارزش‌گرا بودن را به منصه ظهور رساندند و پاسخ محکمی به توطئه‌های دشمنان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مدت‌ها انتظار دولت انقلابی با وجود انقلابیون در داخل و خارج کشور بود که در نهایت دولت انقلابی رقم خورد و وحدت بین سه قوه ایجاد شد بنابراین باید در درون استان بین دستگاه قضا، نمایندگان مجلس و حوزه اجرایی هم‌افزایی، وحدت و انسجام ایجاد شود زیرا وحدت و اتحاد رمز غلبه بر مشکلات است که سال‌ها در کشور ما وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: باید صبر و مدارا بین مردم ترویج شود زیرا نباید انتظار داشت که مشکلات سال‌های گذشته در مدت زمان کوتاه روی کار آمدن دولت برطرف شود و از طرفی مسئولان بیکار نیستند و با تمام توان برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی: 290 زندانی با کمک خیران در استان مرکزی آزاد شددادستان اراک: احیای حقوق عامه و برخورد با فساد اولویت اصلی دادگستری استان مرکزی استتذکر رئیس کل دادگستری به مدیران استان مرکزی؛ کم‌کاری یا ترک‌فعل ممنوع!

موسوی تصریح کرد: بستر رفع مشکلات فراهم است و باید کمک کنیم تا افراد اصلح در جایگاه‌ها حضور داشته باشند و توجه کرد که در دولت انقلابی سیاست‌زدگی و سیاست‌خواهی جایگاهی ندارد و شایسته‌گزینی افراد مورد توجه است، این تحولات در استان اجرا می‌شود و تلاش می‌کنیم تا بهترین افراد، شایسته و کاردان با کارنامه موفق انتخاب شوند زیرا این موضوع مورد پذیرش نیست که یک جایگاه برای تصدی یک فرد آسیب ببیند به طوری که جایگاه نباید هزینه فردی شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل مردم نیازمند هم‌افزایی بین مجلس و قوه قضائیه است و جزیره‌ای برطرف نمی‌شود، گفت: شاه‌کلید رفع مشکلات تحقق شعارهای مقام معظم رهبری است به طوری که حدود 12 سال بر موضوعات و شعارهای اقتصادی تاکید دارند و نمایندگان برای تحقق شعارها باید تلاش کنند و دستگاه قضا هم در این راستا همکاری می‌کند به طوری که بیش از 2 هزار واحد صنعتی احیا و برگردانده شدند و از تولید و صنعت حمایت می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: 415 هزار پرونده در سال گذشته مختومه شدند که تقریبا کار 800 هزار نفر از مردم استان درگیر با دستگاه قضا بود که قابل مقایسه با هیچ نهاد و سازمانی نیست.

انتهای پیام/713/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد رئیس کل دادگستری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه شد.

حجت‌الاسلام محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به فعالیت ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضائی استان، اظهار کرد: حدود ۵۲ درصد این شعب در شهرهای استان و مابقی هم در روستاها مستقر شده و فعالیت می‌کنند.

وی از رسیدگی و مختومه شدن ۹۹.۶ درصد پرونده‌های حل اختلاف استان قزوین در یک‌سال اخیر خبر داد و افزود: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفتند.

رئیس مرکز حل اختلاف دادگستری استان قزوین از مصالحه ۵۱ درصدی پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان هم خبر داد و خاطرنشان کرد: طی یک‌سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری شده است.

حیدری با اشاره به ابلاغ الکترونیکی ۹۴ درصد از اوراق قضائی شوراهای حل اختلاف، ادامه داد: این اقدام علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضائی، صرفه‌جویی در وقت، هزینه و ایجاد رضایت‌مندی مراجعان به شعب شورای حل اختلاف شده است.

کد خبر 747264

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها