Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیلات خودگردان فلسطین و پارلمان عربی اقدام هندوراس در افتتاح سفارت خود در قدس اشغالی را محکوم کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اقدام هندوراس برای انتقال سفارت خود به قدس را نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که این تصمیم نقض قطعنامه های سازمان ملل درباره وضعیت حقوقی و سیاسی قدس است.

این وزارتخانه تاکید کرد که اقدام رئیس‌جمهور هندوراس اقدامی خصمانه علیه فلسطینیان است و با به رسمیت شناختن فلسطین به پایتختی قدس از سوی این کشور تناقض دارد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که رئیس‌جمهور هندوراس با این اقدام خود هیچ اهمیتی برای تاریخ درخشان مبارزه ملت های آمریکای مرکزی علیه استعمار قائل نشده است.

 واکنش پارلمان عربی به افتتاح سفارت هندوراس در قدس 

از سوی دیگر پارلمان عربی نیز در بیانیه ای افتتاح سفارت هندوراس در قدس اشغالی را محکوم کرد و این گام را نشان دهنده نقض آشکار حقوق بین الملل و قطعنامه های مشروع بین المللی که همگی بر لزوم عدم تعرض به وضعیت تاریخی و قانونی شهر قدس تاکید دارند دانست.

پارلمان عربی با اشاره به قطعنامه 478 شورای امنیت که در مخالفت با تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق قدس به کرانه باختری و استقرار نمایندگی‌های دیپلماتیک در این شهر صادر شد اعلام کرد: اقدام هندوراس هیچ تاثیر حقوقی ندارد و تغییری در وضعیت حقوقی و تاریخی قدس اشغالی ایجاد نخواهد کرد.

 دفتر نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز از انتقال سفارت هندوراس از تل‌آویو به قدس اشغالی خبر داد.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سنگ بنای مقر جدید سفارت هندوراس در اورشلیم با حضور "خوان اورلاندو هرناندز" رئیس جمهور هندوراس گذاشته شد.

بر اساس این گزارش رئیس‌جمهور هندوراس و بنت امروز در اورشلیم دیدار کردند و در این دیدار سفارت جدید هندوراس در اورشلیم افتتاح شده است. 

در این دیدار همچنین چندین توافقنامه همکاری بین دو طرف امضاء شده است.

پیش از این آمریکا، گواتمالا و کوزوو در اقدامی مخالف با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و راستای طرح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فلسطین اخبار آمریکا بیت المقدس ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد اخبار فلسطین اخبار آمریکا بیت المقدس تشکیلات خودگردان فلسطین رئیس جمهور هندوراس سفارت هندوراس پارلمان عربی افتتاح سفارت قدس اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری سما، «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی گفت: ما در یک پیچ خطرناک قرار داریم و اگر نتوانیم فورا نقض قوانین و افزایش تنش‌ها را متوقف کنیم، آینده تاریکی پیش‌رو خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: ما خواهان توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و رساندن کمک‌ها به این منطقه هستیم.

البدیوی افزود: ما همچنین خواهان برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای بررسی مساله فلسطین و برپایی کشور فلسطینی بر اساس قوانین بین‌المللی ذی‌ربط هستیم.

رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد، اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد