Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حق‌وردی نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس درباره سوال کتبی از وزیر کشور اظهار کرد: در روز ۲۸ خرداد ماه انتخابات خوبی با حضور مردم، بر خلاف انتظار دشمنان و برخی جریانات برگزار شد و پیام ایستادگی برای انقلاب و نظام را به دنیا مخابره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در فرآیند انتخابات شوراها علاوه بر هیأت‌های اجرایی ۳ مرحله بررسی و تأیید صلاحیت توسط هیأت‌های نظارت وجود داشت.

نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد بیان کرد: برخی تصورات عامه آن است که گویی بررسی صلاحیت‌ها در دستان نماینده مجلس است ولی در حقیقت به این نحو نیست، مجلس شورای اسلامی این نظارت را به هیأت نظارت مرکزی و استانی تفویض می‌کند و هر نماینده‌ای که در این هیأت‌ها حضور داشته باشد در تأیید صلاحیت‌ها نقش دارد.

حق‌وردی با اشاره به ناهماهنگی میان هیأت‌های نظارت استانی و مرکزی افزود: در هیأت‌های نظارت شهرستانی و استانی روندی اعمال شد که مبتنی بر نظرات مراجع مختلف بود که افرادی بر اساس آن رد شدند.

وی با اشاره به تبدیل روند سختگیرانه مطابق قانون در هیأت‌های نظارت شهرستانی و استانی به روند سهل‌گیرانه در هیأت مرکزی، گفت: تعداد زیادی از داوطلبان رد صلاحیت شده یا با تغییر نظر مراجع استعلامی یا بدون آن تأیید صلاحیت شدند.

نماینده مجلس با اشاره به فرآیند متفاوت بررسی صلاحیت در این دو بخش، خاطرنشان کرد: سوال اذهان عمومی این بود که اگر این داوطلبان قابلیت رد صلاحیت داشتند چرا در هیأت نظارت مرکزی تأیید شدند و اگر بایستی تأیید می‌شدند چرا در مراحل پیشین، رد صلاحیت شدند.

حق‌وردی تاکید کرد: رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها باید پاسخگوی این ابهامات باشد که چرا افرادی که در مراحل قبلی رد صلاحیت شده بودند، در هیأت مرکزی تأیید شدند.

وی با اشاره به لزوم روشنگری در خصوص فرآیند احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها گفت: در روند برگزاری انتخابات شوراها در سراسر کشور و نه تنها غرب استان تهران، نارضایتی وجود دارد و عملاً برگزارکنندگان انتخابات، تسلیم کسانی شدند که فرآیندی غیرقانونی مبتنی بر خرید و فروش رأی را ایجاد کرده بودند.

نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس افزود: به طور مثال در شهری کوچک با سازماندهی و ورود ۳ یا ۴ هزار نفر، جریان انتخابات عوض خواهد شد، لذا ورود پول‌های کثیف فرآیند مردمی و طبیعی ترکیب اعضای شورا را تغییر داد.

حق‌وردی بیان کرد: در شهرهای بزرگ به دلیل رأی سیاسی و لیستی به شوراها شاید این موضوع تا حدی امکان‌پذیر نباشد اما در شهرهای اقماری معمولاً این مشکل وجود دارد و این اتفاق آن چهره زیبا انتخابات را ناپسند کرد.

وی در  ادامه گفت: به نظر بنده برخی صندوق‌های از حوزه‌های انتخاباتی شوراهای اسلامی قابلیت ابطال دارد اما مرجع تصمیم‌گیری این امر در قانون مشخص می‌باشد و ابطال انتخابات روند قضایی نیز نداشته و در انحصار هیأت‌های نظارت است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: سوال بنده از وزیر کشور این بود که با توجه به تجربه دوره پنجم مدیریت شهری که خود ایشان نیز وزیر کشور بود، چرا تمهیدات لازم برای جلوگیری از تخلفات آشکار و علنی صورت نگرفت و این فاجعه رخ داد.

حق‌وردی تصریح کرد: قطعاً اگر انتهای دولت دوازدهم نبود در جهت استیضاح وزیر کشور پیش می‌رفتیم ولی عملاً فرصتی برای استیضاح وزیر وجود ندارد.

تصویر شرح سوال از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین حق وردی نماینده مردم شهرستان های شهریار قدس و ملارد هیأت نظارت مرکزی انتخابات شورای شهر و روستا نماینده مردم شهرستان های شهریار قدس و ملارد سوال از وزیر کشور انتخابات شوراها هیأت های نظارت تأیید صلاحیت هیأت مرکزی رد صلاحیت وزیر کشور حق وردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) صبح امروز با حضور اعضای مجمع و کاندیدا‌ها در محل سالن استاد میرابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، احمد نامنی سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و اصغر حسن‌زاده سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک از حضار در مجمع بودند.

امین احمدی، حمید براتی، محمدکاظم حججی، محمد نصیری، ایرج عرب، سیدکمال پیمبری، مهدی گودرزی، علی اکبر حسن‌پورحیدری و جاسم منوچهری کاندیدا‌های احراز پست ریاست فدراسیون بودند که عرب به شکل کتبی و احمدی و پیمبری نیز با غیبت در مجمع، از جمله انصرافی‌ها بودند.

کنایه‌های جدی مهدی گودرزی به احمد نامنی؛ آیا می‌توانید اسم هیئت‌رئیسه‌تان را نام ببرید؟!

مهدی گودرزی، رئیس اسبق فدراسیون ترای‌اتلون و کاندیدای این مجمع گفت: این انتخابات غیرقانونی است. آقای نامنی تمام تلاش‌اش را کرد تا قوانین را زیرپا بگذارد و یک سال این انتخابات را طول بدهد. آقای نامنی آیا شما اعضای هیئت‌رئیسه‌تان را اصلا می‌شناسید؟!
این اظهارات با بی‌اهمیتی و بدون واکنش نامنی همراه بود. اسبقیان گفت که باید حرمت مجمع رعایت شود و در نهایت اگر مشکلی داشت، می‌تواند شکایت کند.

گودرزی در پایان گفت: من ملزم به قوانین کشورم هستم و این مجمع انتخاباتی را به رسمیت نمی‌شناسم.

در ادامه مجمع، جاسم منوچهری به نفع محمدکاظم حججی انصراف داد.

در پایان مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) پس از انصراف ۴ کاندیدا، در نهایت محمدکاظم حججی با کسب ۲۴ تعداد رای از مجموع  ۴۷ رای ماخوذه برای مدت ۴ سال بر مسند ریاست این فدراسیون المپیکی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • پویش«با مهر انتخاب کنیم» انتخاب آغاز شد