Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی ایجاد ائتلاف نظامی میان این رژیم، آمریکا و کشورهای عربی را اقدام جبرانی در واکنش به خروج نظامیان آمریکا از منطقه دانست.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه عربی ۲۱، یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی معتقد است آمریکا با عقب‌نشینی از خاورمیانه، کار خطرناکی را انجام می‌دهد. اما این فرصت را دارد که با عربستان سعودی، امارات و بحرین ائتلاف نظامی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: افزایش دامنه اعتراض‌ اعراب ساکن فلسطین اشغالی به جنایات اسرائیل

افرایم سنه، معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس مرکز گفتگوی استراتژیک کالج آکادمیک نتانیا در مقاله خود در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اطلاعات اسرائیل حاکی از عقب نشینی آمریکا از خاورمیانه از جمله خارج کردن هشت باطری پدافند هوایی پاتریوت، یک سیستم دفاع ضد موشکی و تخلیه بسیاری از نیروها از عربستان، عراق، کویت و حتی اردن است.

این مقام صهیونیست متذکر شد: در نبود باطری‌های پدافند هوایی آمریکا، اسرائیل باید به عربستان، امارات و بحرین پیشنهاد خرید باطری‌های گنبد آهنین و عصای سحرآمیز را بدهد.

به اعتقاد این مقام صهیونیست، گزینه جایگزین خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا، ممکن است ایجاد ائتلاف نظامی بین این رژیم و کشورهای همسایه باشد. این یک عمل سیاستی است که تمامیت رژیم صهیونیستی را تهدید نمی‌کند، بنابراین می‌توان آن را بدون تردید اجرا کرد. زیرا این واقعیت جدید منطقه‌ای است و تل آویو موظف است متناسب با تحولات خود و این چالش عمل کند.

افرایم سنه در ادامه مقاله خود آورد: البته این تنها راه انجام این کار نیست، زیرا در عین حال اسرائیل نیاز به تقویت همکاری خود با متحدان آمریکا در منطقه دارد، برخی از آن‌ها از قبل روابط رسمی با اسرائیل دارند و برخی دیگر روابط غیررسمی با آن دارند و این همکاری باید بر اساس منافع مشترک باشد. هیچ کس با همکاری به ما لطف نمی‌کند، اما عکس این موضوع می‌تواند صادق باشد.

معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: ما به موشک‌های رهگیر برای مقابله با تهدیدات موشکی در دو جبهه شمالی و جنوبی نیاز داریم. روشن است که این صرفا یک معامله تجاری نیست بلکه در درجه اول به معنای ارزیابی استراتژیک و فنی است که توازن منطقه را تغییر خواهد داد و به روابط دیپلماتیک بعدی عمق می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اتوبوس خبرنگاران رژیم صهیونیستی نظامیان آمریکا ائتلاف نظامی رژیم صهیونیستی ائتلاف نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه به اطلاعات آمریکا فاش کردند نشانه‌هایی وجود دارد که اسرائیل در نظر دارد یک حمله محدود در داخل خاک ایران انجام دهد. پاسخ بالقوه در پی آنچه مقامات اسرائیلی به عنوان نیاز به «اقدام جنبشی» پس از حمله گسترده ایران عنوان کرده اند.

این منابع گفتند، علیرغم این تحولات، اسرائیل هنوز به طور رسمی به ایالات متحده در مورد مقاصد یا زمان انجام هر گونه عملیات نظامی احتمالی اطلاع نداده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از فقدان ارتباطات پیشرفته، به اهمیت آمادگی برای حفاظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکایی در سراسر منطقه ناآرام اشاره کرد.

این مقام گفت: "ما امیدواریم که آنها به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل خود نه تنها نظامی بلکه دیپلماتیک در سراسر منطقه محافظت کنیم. "

این مقام مسئول با ابراز اطمینان از اینکه اگر اسرائیل از اقدام نظامی خودداری کند، تنش‌ها کاهش یافته و به وضعیت نسبتا آرام باز می‌گردد، تاکید کرد که هرگونه تشدید بیشتر ممکن است به عواقب ناگواری منجر شود.

این مقام گفت: «اگر اسرائیل پاسخی ندهد، آمریکا مطمئن است که تنش زدایی صورت خواهد گرفت». اما هر حرکت اضافی اکنون یک سری احتمالات دیگر را باز می‌کند که برخی از آنها کاملاً ترسناک هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مقام نظامی سابق تل‌آویو: محاسباتمان درباره ایران اشتباه بود
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • تحریم علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو!
  • تحریم‌ علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • دست‌وپا زدن «کاتس» درپی ضربه کاری به مهمترین پایگاه هوایی اسرائیل
  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد/ پیام مهم تهران به تل آویو و واشنگتن
  • هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر