Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،  کلیه ها (کرده) از مهم‌ترین ارگان های بدن به حساب می‌آیند. آنها به عنوان فیلترهایی برای خون عمل می‌کنند تا به دفع سموم  و ناخالصی ها از بدن، به صورت ادرار، کمک کنند. دنبال کردن یک رژیم غذایی خوب به همراه آبرسانی کافی بدن و نوشیدن منظم نوشیدنی ‌هایی که برای این ارگان مفید هستند، سبب می‌شود که کار کلیه‌ها در سطح مطلوبی حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ۵ بهترین نوشیدنی پاک کننده کلیه را خواهیم دید که باید حتما امتحان کنید. با خبرنامه همراه باشید!

۱. آب چغندر

این نوشیدنی خوشرنگ و بسیار مغذی به این دلیل که حاوی بتائین است مزایای مفیدی برای مجاری ادراری دارد. بتائین یک آنتی اکسیدان قوی است که اسیدیته ادرار را افزایش می‌دهد، در نتیجه رشد باکتری ها را مهار می کند.

۲. ترکیب آب میوه و سبزیجات

مصرف مخلوط آب میوه و سبزیجات راه بسیار موثری برای تمیز کردن کلیه‌ یا گرده است به این دلیل که مخلوط آب میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین‌ها است که به سم زدایی کل بدن کمک می‌کند و بار اضافی تحمیل شده بر کلیه‌ها و کبد را کم می‌کند.  میوه‌هایی از جمله سیب، مرکبات، گلابی و هلو وقتی که با سبزیجاتی مثل خیار (بادرنگ)، کلم پیچ و اسفناج (پالک) ترکیب می‌شوند، فوق‌العاده هستند و به پاکسازی کلیه ها و بدن کمک شایانی می‌کنند.

۳. ترکیب لیمو، سرکه سیب و مکملی به نام رنال ترکس

به منظور درست کردن نوشیدنی پاک کننده‌ی کلیه در خانه، آب نوشیدنی را با آب لیمو، سرکه‌ سیب و مکملی به نام رنال ترکس (Renaltrex) ترکیب کنید. مواد تشکیل دهنده‌ی رنال ترکس، به تقویت و سم‌زدایی کلیه‌ها (گرده) کمک می‌کند. این عمل در تقویت سلامت کلی کلیه‌ها بسیار حیاتی است.

۴. نوشیدنی جعفری

مقداری جعفری را بشویید، داخل مقداری آب بریزید و بگذارید با حرارت متوسط بجوشد. شعله را کم کنید اجازه دهید ۱۰ دقیقه آرام آرام بجوشد. نوشیدنی جعفری شما آماده است. می‌توانید آن را با کمی عسل و آب لیمومزه دار کنید تا طعم آن بهبود بیابد.

۵. آب لیمو

مصرف منظم آب لیمو به عنوان نوشیدنی پاک کننده کلیه کمک می‌کند تا از خطر تشکیل سنگ کلیه جلوگیری شود. این محلول بسیار اسیدی است، که به حل کردن سنگ‌ها کمک می‌کند و سطوح سیترات ادرار را افزایش می‌دهد که این ماده نیز به تشکیل سنگ کلیه مقابله می‌کند. برای یک پاکسازی سریع و آسانِ گرده، یک لیتر آب را با آب ۴-۵ لیمو ترکیب کنید و بعد آن را بنوشید.

بیشتربخوانید

علت زانو درد در سنین جوانی/ تاثیر عجیب فشار خون دوران بارداری بر کودکان/ پس از مسمومیت غذایی چه باید بخوریم؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کلیه آب چغندر آب لیمو کلیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال انواع نوشیدنی‌های قاچاق در بازرسی از انبار یک شرکت در شهرستان رشت خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی امروز ۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس برشمرد، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال از اصلی‌ترین دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق است.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات صورت گرفته از نگهداری نوشیدنی قاچاق در انبار یک شرکت پخش مواد غذایی در شهرستان رشت مطلع شده و به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان ۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص متهم ۳۳ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در پایان از مردم خواست برای ریشه‌کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف بیش از ۱۱ هزار بسته کود شیمیایی قاچاق در رشت

دیگر خبرها

  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب