Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:19:22 GMT

سفیر آمریکا به مسکو بازگشت

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۵۹۱۲

سفیر آمریکا به مسکو بازگشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سفارت آمریکا در پیامی توئیتری از بازگشت «جان سالیوان» سفیر این کشور در مسکو، به کشور روسیه خبر داد.

در این پیام می خوانیم: سالیوان آماده کار با تیم سفارت آمریکا در مسکو در راستای پیشبرد اولویت های سیاست خارجی واشنگتن است. وی همچنین آماده کار با روسیه در راستای تحقق هدف مان مبنی بر حصول رابطه ای قابل پیش بینی و باثبات میان دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن هم چند روز پیش به آمریکا بازگشت.

سفرای دو کشور بعد از آنکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ولادیمیر پوتین همتای روس را قاتل خطاب کرد؛ به کشورهایشان بازگشته بودند.

در دیداری که هفته گذشته، در سوئیس میان بایدن و پوتین رخ داد؛ طرفین توافق کردند که همکاری در برخی موارد به نفع دو کشور و جامعه بین الملل است و به همین دلیل سفرا مأموریت خود را از سر گرفتند.

کد خبر 5243541 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه جان سالیوان ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا ایران رژیم صهیونیستی فلسطین سیدابراهیم رئیسی عراق روسیه انتخابات 1400 افغانستان برجام مذاکرات وین جنبش حماس عربستان سعودی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف

پس از موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب بسته کمکی برای اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد که کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف را سریعا افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، قرار است این لایحه کمکی امروز – سه‌شنبه – جهت امضا روی میز رئیس‌جمهور ایالات متحده قرار بگیرد؛ بسته‌ای که ماه‌ها به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا درگیر وضعیت بن‌بست شده بود.

طبق گزارش راشا تودی، جو بایدن به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اطمینان خاطر داد و گفت پس از آنکه این لایحه جهت امضا به دستش برسد، ارسال کمک‌ها به اوکراین سریعا شروع خواهد شد.

کاخ سفید با اشاره به تماس روسای جمهور آمریکا و اوکراین اعلام کرد: «رئیس‌جمهور بایدن گفت که دولتش سریعا بسته‌های کمکی چشمگیر جدید را برای رفع نیاز‌های اوکراین در میدان نبرد و حوزه دفاع هوایی ارائه خواهد داد. رئیس‌جمهور بایدن هم‌چنین بر تعهد بادوام واشنگتن نسبت به حمایت از کی‌یف و دفاع از آزادی آن در برابر روسیه تاکید کرد.»

درحالیکه کاخ سفید جزئیات کمی را از تماس بایدن-زلنسکی به اشتراک گذاشت، اما رئیس‌جمهور اوکراین اشاره کرد که کی‌یف موشک‌های دوربرد دریافت خواهد کرد. آمریکا پیشتر نسخه‌ای از موشک‌های ATACMS خود را با برد ۱۶۵ کیلومتری ارائه کرده بود تا از تشدید تنش‌ها در صورت حمله نیرو‌های اوکراینی به اهدافی در عمق خاک روسیه جلوگیری کند. او گفت که محموله‌های جدید شامل «موشک‌هایی با برد ۳۰۰ کیلومتر» خواهد بود.

زلنسکی هم‌چنین از توافق امنیتی میان کی‌یف و واشنگتن خبر داد و گفت که چنین همکاری و قراردادی می‌تواند «الگویی واقعی» باشد.

دیگر خبرها

  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • پول‌پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل تیپ «گولانی» نیز بشود
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید