Web Analytics Made Easy - Statcounter

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه به‌صورت تلفنی درباره همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای از جمله نظارت بر آتش‌بس در قره‌باغ و آخرین تحولات سوریه بحث و تبادل نظر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای وی روز پنج‌شنبه به‌صورت تلفنی در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه کاخ کرملین در خصوص گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان، دو طرف در این تماس تلفنی درباره تقویت همکاری‌های روسیه-ترکیه در حوزه‌های مختلف از جمله تحویل واکسن‌ اسپوتنیک به ترکیه و از سرگیری پروازها میان دو کشور تبادل نظر کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین اعلام شده است که پوتین و اردوغان در خصوص حل‌وفصل مسائل سوریه نیز گفتگو کرده و بر اهمیت فعالیت‌های نظامی مشترک روسیه و ترکیه در خاک سوریه با هدف جلوگیری از تشدید تنش‌ها در ادلب و شمال شرقی سوریه و همچنین مقابله با گروه‌های تروریستی باقی‌مانده در منطقه تأکید داشته‌اند.

بنابر اعلام کاخ کرملین، موضوع قره‌باغ و آخرین تحولات این منطقه نیز جزو موضوعات مورد بحث در گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان و بوده است و رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر حمایت خود را از تلاش‌های روسیه برای تضمین اجرای کامل توافقات آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمستان در منطقه قره‌باغ ابراز کرده است.

گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره آتش‌بس قره‌باغگفتگوی پوتین و اردوغان درباره تحولات اوکراین و مبارزه با کرونامسکو: تروریست‌ها در تدارک حمله شیمیایی در ادلب هستند

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اردوغان اخبار روسیه ولادیمیر پوتین ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد ترکیه اردوغان اخبار روسیه ولادیمیر پوتین پوتین و اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از سیاست دوگانه غرب در قبال حملات متقابل ایران و رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو را تنها مسئول درگیری‌های منطقه دانست.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تنها مسئول تشدید تنش‌های اخیر در غرب آسیا است.

اردوغان در یک نشست خبری در آنکارا با بیان اینکه «اسرائیل سعی دارد در منطقه درگیری ایجاد کند» گفت حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق تازه‌ترین نمونه از اقدامات این رژیم در این راستا بود که صبر ایران را لبریز کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه گفت تا وقتی ظلم و نسل‌کشی در غزه ادامه داشته باشد، ممکن است درگیری‌های منطقه‌ای تازه‌ای به وقوع بپیوندد. او در همین راستا از همه طرفین خواست با عقل سلیم عمل کنند.

اردوغان همچنین به محکومیت حمله ایران توسط غرب و چشم‌پوشی این بلوک قدرت بر حمله پیش‌دستانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران اشاره کرد و این استاندارد دوگانه غرب را شدیداً محکوم کرد.

ایران بامداد یکشنبه با ده‌ها پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی حمله کرد. این حمله در واکنش به حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد که در آن هفت مستشار نظامی ایران به شهادت رسیده بودند.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی اقدام تلافی ‎جویانه ایران علیه اسرائیل
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل