Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@11:31:19 GMT

توجه به اشتغال زندانیان اهمیت ویژه‌ای دارد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۶۰۸۱

توجه به اشتغال زندانیان اهمیت ویژه‌ای دارد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: توجه به مددجویان و اشتغال آنان برای حفظ آرامش درون زندان و همکاران قضایی اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حبیبی، عصر امروز_ پنجشنبه سوم تیرماه_ در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با گرامی داشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: عملکرد همه فعالان در مجموعه‌های وابسته به دستگاه قضا، زندان‌ها و ملت ایران که فرمان ولی امر خود را لبیک گفته و نقشه دشمنان را در انتخابات نقش بر آب و ثابت کردند، قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید جایگاه شهید بهشتی برای نسل جوان تبیین شود، افزود: بر اساس فرموده‌های مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران بالاترین هدیه‌ای است که امام (ره) برای مردم داشته است، نقش شهید بهشتی نیز در عرصه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی از جمله در تدوین قانون اساسی بسیار مؤثر بوده است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی این استان، تصریح کرد: مدیرکل سابق این سازمان در این مدت کوتاه ثبات مدیریتی خود را نشان داد، خوش درخشیدند و تعامل خوبی با دستگاه‌های مربوطه داشت.

وی با بیان اینکه مدیرکل جدید زندان‌های استان اصفهان با کوله باری از تجربه این سمت را قبول کرد، اضافه کرد: توجه به مددجویان و اشتغال آنان برای حفظ آرامش درون زندان اهمیت ویژه‌ای دارد، همگی کارکنان قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها در یک مسیر قدم بر می‌دارند و نظام اسلامی خدمت می‌کنند.

حبیبی گفت: استفاده از ظرفیت علما در گره گشایی مسائل و امور در جهت آرامش بخشی، آزادسازی و پیگیری مسائل خانواده مددجویان حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

اهمیت افزایش اشتغال زندانیان در استان اصفهان

علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان نیز در این آئین با گرامی داشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: شهید بهشتی معمار دستگاه قضا است و باید الگوی همه باشد.

وی با قدردانی از مدیرکل سابق زندان‌های استان اصفهان، ادامه داد: مدیرکل سابق تلاش بی دریغی در راستای تحقق اهداف سازمان داشت و به دلیل مشکلات شخصی در سمتی دیگر در تهران مشغول به کار خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان افزود: امید است مدیر جدید نیز اهداف مورد نظر سازمان را با جدیت پیگیری کند. ارتباطی قوی بین مجموعه دستگاه قضا و سازمان زندان‌ها باعث شده تا در خصوص امور زندانیان تلاش زیادی انجام شده و زندان محلی برای اصلاح و تربیت باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به اشتغال زندانیان و حرفه آموزی آنان، ادامه داد: اشتغال زندانیان در استان اصفهان به ۶۰ درصد رسیده و هدف این است که این رقم به ۸۰ درصد برسد.

اصفهانی تصریح کرد: نقش خیران در اصفهان بسیار پررنگ و قوی است و به زندانیان نیز توجه ویژه‌ای دارند، این موضوع آثار و برکات خوبی برای زندانیان داشته است. در تلاش هستیم با مدیریت جدید اشتغال و حمایت از خانواده زندانیان حتی بیشتر از قبل پیگیری شود، زیرا این خانواده‌ها سرپرست ندارند و مشکلات اقتصادی بسیاری خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی حکومت اسلامی را درک کنیم و بدانیم اگر به آرمان‌های امام (ره) بازگردیم، دولتی بر اساس الگوی اسلامی خواهیم داشت و اعتماد مردم نیز دوچندان خواهد شد.

کد خبر 502937

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان زندان ها مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان های استان اصفهان دادستان اصفهان رييس كل دادگستري استان اصفهان علی اصفهانی محمدرضا حبیبی آزادي زنداني زندان مرکزی اصفهان اشتغال زندانیان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اشتغال زندانیان استان اصفهان مدیرکل سابق زندان ها ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه

یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوزات خود به نوار غزه، ۳۰۰۰ فلسطینی از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و پزشکان را دستگیر کرده‌اند.   به گزارش ایسنا، سازمان حقوق بشری المیزان عنوان کرد: اشغالگران صهیونیست ۱۶۵۰ زندانی از اهالی غزه را بر اساس قانون مبارزان غیرقانونی، قانونی که در سال ۲۰۰۲ وضع شد، در زندان‌های اسرائیل با سلب هرگونه کنترل قضایی و تضمین دادرسی عادلانه از بازداشت‌شدگان، حبس کرده است.   این سازمان می‌افزاید: این زندانیان در انزوای کامل از دنیا در زندان‌های نفحه و نقب توزیع می‌شوند زیرا اشغالگران مانع از انتشار اطلاعات در مورد آنها می‌شوند و امکان تعیین وکیل یا هرگونه وکالت را از آنها سلب می‌کنند.   رژیم صهیونیستی همچنین ۳۰۰ زندانی دیگر از جمله ۱۰ کودک را از اهالی غزه برای بررسی پرونده‌های دیگر در زندان‌های عسقلان و عوفر منتقل کرد. همه بازداشت‌شدگان از لحظه دستگیری تا مراکز تحقیقاتی مورد شکنجه و رفتارهای تحقیرآمیز قرار می‌گیرند که کرامت انسانی را نقض می‌کند.   مرکز المیزان از جامعه بین‌المللی خواست که مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را در قبال سرزمین‌های اشغالی فلسطین به عهده بگیرد، مفاد حقوق بین‌الملل را اعمال، از غیرنظامیان به‌ویژه زندانیان حمایت و به جنایات شکنجه پایان دهد.   رژیم صهیونیستی پیشتر چند بازداشتی اهل غزه را آزاد کرده بود. آثار شکنجه بر روی اجساد زندانیان آزاد شده مشهود بود. آن‌ها در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی و یا در خانه‌های ویران شده‌ای که اشغالگران آن‌ را به پادگان‌های نظامی تبدیل کرده‌اند، شکنجه شدند. منابع رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که سربازان رژیم اشغالگر در دوره بازجویی به نیازهای بشردوستانه زندانیان اهمیتی نمی‌دهند و حتی روزها آن‌ها را تشنه نگه می‌دارند.   از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.   در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • توجه ویژه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌جاری
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است