Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دولت قطر در گفتگوی تلفنی با آیت الله رئیسی، انتخاب ایشان از جانب ملت ایران را تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر در گفتگوی تلفنی با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ضمن تبریک به منتخب ملت، روابط دو کشور را متمایز و عالی توصیف کرده و تاکید کرد این روابط تحت هدایت رئیس جمهور منتخب، توسعه بیشتری خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دولت قطر با اشاره به اینکه در دوره اخیر شاهد تحولات و پیشرفت‌های بسیار خوبی را در روابط دوجانبه بوده‌ایم، سرعت گرفتن فعالیت کمیسیون‌های اقتصادی دو کشور را از نمونه‌های توسعه روابط دو کشور بر شمرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی همچنین با تقدیر از موضع ایران در طول چهار سال محاصره قطر و به ویژه نقش مؤثری که  آیت الله دکتر رئیسی در این زمینه در منصب  ریاست قوه قضائیه داشت، تاکید کرد: اکنون ما از شرایط سختی عبور کردیم و باید در کنار هم باشیم و به هم کمک کنیم.

آیت الله رئیسی نیز در این گفتگوی تلفنی با تقدیر از تبریک دولت و ملت قطر، گفت: پیوندهای میان دو ملت ایران و قطر چنان قوی و مستحکم است که تکانه‌های مختلف نتوانسته است خللی در آن وارد کند.

رئیس جمهور منتخب ارتقای مناسبات دوجانبه در دوران فشار و تحریم را ضامن پایداری روابط دو کشور دانسته و تاکید کرد: «امنیت جمعی» بخش اصلی «دکترین سیاست خارجی منطقه‌ای» دولت جدید است که می‌تواند «صلح و ثبات» را برای کشورهای منطقه و «آرامش و رفاه» را برای ملت‌ها به ارمغان بیاورد.

رئیسی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی دیپلماسی اقتصادی دولت جدید، همسایگان ایران خواهند بود، «هم‌افزایی» میان «مناسبات سیاسی» و «تعاملات اقتصادی» ایران و قطر را الگوی مناسبی برای تحقق «همگرایی اقتصادی منطقه‌ای» عنوان کرد.

رئیس جمهور منتخب در پایان این گفتگوی تلفنی افزود: «ثبات و پایداری امنیت جمعی» در گرو به صفر رساندن مداخلات بیگانگان در مناسبات منطقه‌ای است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قطر آیت الله سیدابراهیم رئیسی ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد اخبار قطر آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب گفتگوی تلفنی روابط دو آیت الله منطقه ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه تدوام همکاری بین دو کشور در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود، اظهار کرد: ما مایل به ارتفای این روابط در سطوح بالا میان دو کشور هستیم. سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور قابل قبول نیست و در گام اول ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

این خبر تکمیل می‌شود.... .

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • اظهارات جدید رئیسی درباره میز مذاکره و دیپلماسی
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی
  • رئیسی: سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی