Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:53:11 GMT

طرح ویژه بایدن برای خروج گروهی از اتباع افغانستان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۶۷۷۹

طرح ویژه بایدن برای خروج گروهی از اتباع افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مقامات ایالات متحده روز پنج شنبه اعلام کردند که همزمان با به پایان رسیدن فرآیند خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک افغانستان طی ماههای آینده، دولت بایدن در حال تهیه و تدارک مقدمات خروج هزاران تن از اتباع افغانستان است که برای این کشور کار و فعالیت کرده‌اند.

در همین راستا، جو بایدن در هنگام ترک یک کنفرانس خبری در کاخ سفید در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مدعی شد که «آنهایی که به ما کمک کرده‌اند، رها نخواهند شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن که قرار است روز جمعه با «اشرف غنی» همتای افغانستانی خود و همچنین «عبدالله عبدالله» رئیس شورای ملی افغانستان در کاخ سفید و در میانه افزایش نگرانی‌ها از پیشروی طالبان در شمال افغانستان دیدار کند، گفت: «از آنها (مترجمان) درست مانند هرکس دیگری که جانش را برای کمک ما به خطر انداخت، در اینجا استقبال خواهد شد».

به گفته «جان کربی» سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد که بایدن ماه سپتامبر سال جاری را به عنوان مهلت نهایی خروج کامل نظامیان آمریکا و نیروهای ناتو از افغانستان تعیین کرده و این عملیات خروج «در حال انجام» است.

کربی همچنین در کنفرانس خبری وزارت دفاع به خبرنگاران گفت که ارتش ایالات متحده «مدتی است» که بر روی طرح‌هایی برای حمل و نقل هوایی شمار قابل توجهی از مفسران و مترجمان افغانستان و خانواده‌های آنان از افغانستان به ایالات متحده کار می‌کند. وی بدون اشاره به شمار مهاجرانی که قرار است از افغانستان خارج شوند، افزود که «ما همچنان در مراحل برنامه ریزی برای یک تلاش میانجی گری جهت ارائه حمل و نقل هوایی، اسکان، مراقبتهای پزشکی و تأمین مواد غذایی مهاجران افغان و خانواده‌های آنان هستیم».

گفتنی است، درخواست‌ها در کنگره برای اقدامی از جمله طرح بالقوه برای مستقر کردن افغان‌ها در گوآم هستند؛ یک جزیره ایالات متحده در اقیانوس آرام که پس از جنگ ویتنام بطور موقت برای اسکان پناهجویان از آن استفاده شد.

شایان ذکر است که حدود ۱۸ هزار افغانی که در دوران جنگ به عنوان مترجمان شفاهی، راننده و کارمند دفتری برای دولت ایالات متحده فعالیت کرده‌اند، برای دریافت روادید ویژه جهت ورود به خاک ایالات متحده درخواست کرده‌اند.

با افزودن شمار اعضای خانواده‌های این افراد شمار کل افرادی که درصدد خروج از افغانستان هستند، به ۷۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 5243592

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا افغانستان جو بایدن جان کربی خروج نظامیان آمریکا ایالات متحده امریکا ایران رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه عراق سیدابراهیم رئیسی افغانستان انتخابات 1400 برجام مذاکرات وین جنبش حماس ترکیه عربستان سعودی ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد

ونزوئلا با بازگشت تحریم‌های نفتی روند استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت نفتی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون و کاراکاس، سه منبع مطلع از طرح استفاده احتمالی ونزوئلا از ارزهای دیجیتال در تجارت نفت اعلام کردند: به‌دنبال احتمال بازگشت تحریم@های آمریکا علیه کاراکاس، شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا) در نظر دارد استفاده از ارز دیجیتال را در صادرات نفت خام و سوخت افزایش دهد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده هفته گذشته به مشتریان و شریکان پدوسا تا ۳۱ ماه مه ۲۰۲۴ مهلت داد تا معاملات نفتی خود با ونزوئلا را به‌دلیل متعهد نبودن کاراکاس به تعهدهای انتخاباتی، متوقف کنند.

این اقدام افزایش تولید و صادرات نفت ونزوئلا را دچار مشکل می‌کند زیرا شرکت‌های خارجی باید منتظر مجوزهای جداگانه ایالات‌متحده برای تجارت نفتی با ونزوئلا باشند.

پدوسا از سال گذشته میلادی در تجارت نفتی خود به‌تدریج به استفاده از ارز دیجیتال «تتر» که ارزش آن با دلار آمریکا مرتبط است، روی آورد. 

منابع مطلع اعلام کردند که ونزوئلا با بازگشت تحریم‌های نفتی به این روند شتاب می‌بخشد، اقدامی که از ریسک مسدود شدن درآمدهای فروش در حساب‌های بانک‌های خارجی به‌دلیل فشارهای واشینگتن می‌کاهد.

پدرو تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا، هفته گذشته به رویترز گفته بود: بر اساس آنچه در قراردادها آمده است، از ارزهای مختلفی استفاده می‌کنیم.

صادرات نفت ونزوئلا در دوران تله‌چیا افزایش یافته است و با مجوزهای ایالات‌متحده برای فروش، صادرات نفت این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه مارس به ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین سطح در چهار سال اخیر به شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • چگونه چین به روسیه کمک می کند تا تحریمهای غرب را خنثی کند؟
  • نشست بررسی نحوه خروج اتباع غیر مجاز
  • وزیر جنگ اسرائیل خطاب به بایدن: متشکریم
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه