Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کاساچوف روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: حادثه روز گذشته نقض حریم دریایی روسیه توسط ناو انگلیسی دفندر و ورود وی به عمق سه کیلومتری آب‌های سرزمینی روسیه را فقط به یک دلیل می‌دانم و آن اینکه از اجرای توافق‌های بدست آمده و نتایج در اجلاس سران روسیه و آمریکا در ژنو جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون شورای فدراسیون اقدام ناو انگلیسی را اقدام تحریک آمیز خواند و این عمل لندن را به انداختن گربه مرده تشبیه کرده و به کنایه گفت: انگلیس گربه مرده‌ای را پرتاب کرد که از بوی آن شغال‌ها به جنب و جوش در آمده اند.

وی افزود: این اقدام انگلیس، تلاش علنی برای مسموم کردن فضای سیاسی بین المللی است که اندکی پاک شده است.

کاساچوف با بیان اینکه باید از تاثیر این عمل انگلیس جلوگیری کرد، اظهار کرد: وضعیت در این عرصه تا اندازه زیادی به واکنش مقام‌های آمریکایی بستگی دارد که یا از عمل تحریک آمیز انگلیس حمایت می‌کنند و یا اینکه برای حفظ دستاورد‌های اجلاس سران روسیه و آمریکا در ژنو تلاش می‌کنند.

رسانه‌های روسیه روز گذشته از شلیک هشدار یک فروند رزمناو و یک فروند هواپیمای‌ی شکاری جنگنده روسیه به سوی ناو انگلیسی در دریای سیاه خبر دادند که به ادعای طرف روسی، وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده بود.

بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخو-۲۴ ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند.

سرگئی ریابکوف» معاون وزرات خارجه روسیه در خصوص نقض حریم دریایی این کشور توسط ناوشکن "دیفندر" انگلیس به خبرنگاران گفت: روسیه از تمامیت ارضی خود از راه‌های سیاسی-دیپلماتیک و با وسایل نظامی دفاع خواهد کرد.

وی با طرح این سوال که چکار می‌توانیم بکنیم، اظهار کرد: ما می‌توانیم دعوت به پیروی از منطقه کرده و خواستار احترام به قوانین بین المللی شویم.

ریابکوف افزود: اگر این اقدام کمک نمی‌کند و اگر شرکا نمی‌فهمند ما می‌توانیم نه فقط مسیر حرکت کشتی را بلکه هدف را بمباران کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: من همه کسانی را که با شعار آزادی کشتیرانی به تجاوز به مرز‌های روسیه می‌پردازند از این گونه اقدامات تحریک آمیز برحذر می‌دارم، زیرا امنیت کشور ما در اولویت قرار دارد.

ریابکوف:گفت: مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اقدام ناوشکن انگلیسی "دیفندر" پاسخ می‌دهد.

حادثه ناو انگلیسی عمدی بود

الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه هم گفت که حادثه ناو انگلیسی دفندر در دریای سیاه اقدامی عمدی و هدفمندانه بود که ممکن است موجب تشدید تنش‌ها شود.

به گفته وی شرکای غربی، برای تشدید رویارویی با روسیه تلاش می‌کنند.

گروشکو با بیان اینکه این وضعیت بسیار خطرناک است، اظهار کرد: حتی اگر همه طرف‌ها از عقلانیت پیروی کنند، امکان وقوع حوادث غیرعمدی که منجر به مناقشه واقعی شود، بعید نیست.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد:، اما دیروز ما شاهد تصویری از یک حادثه عمدی و واقعه‌ای دیدیم که ممکن است جدی‌ترین پیامد و وضعیت خطرناک پیش بینی نشده را در پی داشته باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست معاون وزیر خارجه روسیه روسیه و آمریکا شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست دریای سیاه خارجه روسیه ناو انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد، نخست‌وزیر انگلیس ریشی سوناک امروز (سه‌شنبه) در سفر به «ورشو» برای گفتگو با همتای لهستانی خود دونالد تاسک رسماً طرح کمک‌های جدید به اوکراین را اعلام خواهد کرد.

دفتر سوناک در بیانیه‌ای اعلام کرد که بسته فوق به ارزش ۶۱۷ میلیون دلار است و شامل بیش از ۴۰۰ وسیله نقلیه، ۶۰ قایق و تعداد فاش نشده‌ای از موشک‌های دوربرد «سایه توفان» است و آن را «بزرگ‌ترین عرضه مهمات حیاتی» خواند.

سوناک در توجیه این کمک مالی چند صد میلیونی، مدعی شده است «دفاع از اوکراین در برابر جاه‌طلبی‌های وحشیانه روسیه برای امنیت ما و تمام اروپا حیاتی است و اگر به پوتین اجازه داده شود که در این جنگ متجاوزانه پیروز شود، در مرز لهستان متوقف نخواهد شد».

جدیدترین دور کمک‌های تسلیحاتی لندن، کمک‌های نظامی بریتانیا به کی‌یف را فقط در سال جاری میلادی به ۳ میلیارد پوند می‌رساند. این بسته همچنین شامل ۱۶۰۰ موشک تهاجمی و پدافند هوایی و نزدیک به ۴ میلیون گلوله مهمات سلاح‌های سبک خواهد بود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه هفته جاری، بسته امنیتی ۶۱ میلیارد دلاری را پس از ماه‌ها جنجال درکنگره بر سر درخواست جمهوریخواهان از کاخ سفید به منظور تقویت امنیت مرز با مکزیک، به تصویب درآورد. این لایحه هم‌اکنون باید به تصویب سنا با اکثریت دموکرات‌ها و امضای رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن درآید.

با این‌حال، روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» به نقل از مقام‌های اوکراینی و تحلیلگران نظامی گزارش کرد که بسته جدید کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا، گرچه ممکن است، مقاومت کی‌یف در برابر روسیه را افزایش دهد، اما برای متوقف کردن موج درگیری با روسیه کافی نخواهد بود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • سانحه رانندگی برای معاون اداره کل ورزش هرمزگان
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند