Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوکراین روز پنجشنبه تحریم‌هایی را علیه ده‌ها بازرگان و شرکت روسی و اوکراینی که به گفته مقامات اوکراین با بخش دفاعی روسیه مرتبط هستند، اعمال کرد.

بر این اساس، نیرو‌های اوکراین از سال ۲۰۱۴ و بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، با جدایی طلبان طرفدار روسیه در منطقه دونتسک و لوگانسک واقع در شرق اوکراین می‌جنگند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیف، مسکو را به ارسال سلاح و نیرو برای تشدید بحران متهم می‌کند، اما مقامات روسیه به شدت این اتهامات را رد می‌کنند.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه دستوری امضا کرد که تعلیق دارایی‌ها و ممنوعیت برداشت از سرمایه را برای ده‌ها بازرگان روس و اوکراینی که با بخش دفاعی روسیه در ارتباط هستند، پیش بینی می‌کند.

زلنسکی همچنین تحریم‌هایی که ده‌ها بانک روسیه و بانک‌هایی که در شرق اوکراین فعال هستند را هدف گرفته است سه سال دیگر تمدید کرد. اوکراین این بانک‌ها را به کمک مالی به بحران در این جمهوری سابق اتحادیه جماهیر شوروی متهم می‌کند.

رئیس جمهور اوکراین همچنین تحریم‌های مشابهی را علیه بسیاری از سرمایه داران روس تمدید کرد که آرکادی روتنبرگ، که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نزدیک است، آلکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم، غول گازی روسیه و اولگ، میلیاردر روس از آن جمله اند.

ولودیمیر زلنسکی در دستور جداگانه دیگری تحریم‌هایی را علیه دمیترو فیرتاش، سرمایه دار اوکراینی برقرار کرد و به ویژه دستور داد دارایی‌های او ضبط و مجوز‌های شرکت‌های او لغو شود. رئیس جمهور اوکراین هفته گذشته اعلام کرده بود ”یک بسته تحریم “ را علیه این سرمایه دار به علت فروش محصولاتی با پایه تیتان به شرکت‌های نظامی روسیه برقرار کرده است.

فیرتاش یکی از بزرگ‌ترین سرمایه داران اوکراینی است که با ویکتور یانکوویچ، رئیس جمهور سابق اوکراین که طرفدار روسیه بود، روابط نزدیکی داشت و در آمریکا به جرم فساد و اختلاس تحت پیگرد قرار دارد. او در مارس ۲۰۱۴ در چارچوب حکم بازداشتی بین المللی که آمریکا در سال ۲۰۱۹ صادر کرده بود، در اتریش بازداشت شد و دیوان عالی این کشور اعلام کرد استرداد وی امکان پذیر است. اما این سرمایه دار اوکراینی در اتریش مانده است و در آنجا به تصمیمی که استرداد وی را ممکن دانسته، درخواست تجدید نظر داده است. این سرمایه دار که همه اتهامات آمریکا را رد می‌کند، در صورتی که به آمریکا مسترد شود، ممکن است به سال‌ها زندان محکوم شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولودیمیر زلنسکی شبه جزیره کریمه تحریم روسیه سرمایه دار رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع دیپلماتیک از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در پی حمله تنبیهی این کشور به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

مسأله اعمال این تحریم‌ها احتمالا امروز -سه‌شنبه- در جریان کنفرانس ویدیویی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به درخواست «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی تحولات منطقه پس از حمله تنبیهی ایران صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل
  • ادعای زلنسکی : اقدامات تهران کل منطقه و جهان را «تهدید» می‌کند
  • زلنسکی: خواستار تلاش برای جلوگیری از تشدید درگیری در خاورمیانه هستیم
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد