Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس معزز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۱۲۰ هزار خانوار مناطق روستایی نشین و یارانه بگیر فاقد بیمه در آذربایجان‌غربی شناسایی شده است و تحت پوشش قرار دادن این تعداد در اولویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارد.

وی بیان کرد: از این تعداد بیمه شده نیز سه هزار و ۷٣۵ خانوار از ساکنان مناطق روستایی و عشایری استان از مزایای بیمه بازنشستگی، مستمری‌بگیران و از کارافتادگی این بیمه برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی ادامه داد: روستاییان و افراد ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و پس از رسیدن به سن ۶۵ سالگی بازنشسته محسوب می شوند و هرماه مستمری می‌گیرند.

معزز بیان کرد: بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه‌های اجتماعی از دیگر مزیت‌های این بیمه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اظهار داشت: اقشار آسیب‌پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.

وی افزود: هر فرد می‌تواند با مراجعه به ۹۸ دفتر کارگزاری این بیمه در سطح استان و با پرداخت مبالغی بین ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا یازده میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به صورت سالانه خود را بیمه کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: روستاییانی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند، می‌توانند به صورت اقساط در ۲ یا چهار نوبت اقدام به پرداخت آن کنند.

معزز جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد را از مهمترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی عنوان کرد و افزود: مشاغل ۲۳۰ گانه بخش‌های مختلف کشاورزی با تایید سازمان جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی محل سکونت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درمی‌آیند.

وی اظهار داشت: مشاغل زیربخش قالی‌بافان، صنایع‌دستی، دامپزشکی، مکانیزاسیون، صنایع‌ تبدیلی و تکمیلی، امور دام، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی از جمله مشاغلی است که صاحبان آن‌ها می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه سامانه ٣٠٠٠٢٧ این سازمان آماده پاسخگویی با بیمه شدگان است، افزود: دریافت کدها و اطلاعات کارگزاریهای این سازمان، دریافت نحوه کارکرد سامانه، دریافت شناسه پرداخت و همچنین پرداخت اقساطی حق بیمه از جمله خدماتی هستند مه توسط این سامانه ارائه می‌شود.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از طریق دهیاری‌ها، بهورزان خانه‌های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین می‌شود.

علاوه‌بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان شرکت‌های نظام دامپزشکی نیز می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان غیرساکن که بالای ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزیت‌هایی که صندوق فراهم کرده است، استفاده کنند.

برچسب‌ها قالی بافان مكانيزاسيون صنایع دستی آذربایجان غربی ایرنا ارومیه دولت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قالی بافان مكانيزاسيون صنایع دستی قالی بافان مكانيزاسيون صنایع دستی آذربایجان غربی ایرنا ارومیه دولت ایران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار کرد: در راستای توسعه و آبادانی روستاها، معابر ۱۸ روستای شهرستان ایجرود به مساحت ۶۲۷۴۴ مترمربع با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال آسفالت‌ریزی شده است.

رضا خواجه‌ای در گفت‎وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: از تعداد ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان تاکنون در ۴۵ روستا طرح هادی اجرا شده است که معادل ۶۰ درصد روستاهای شهرستان است.

وی با بیان اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه‌جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توان‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی بوده است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه با توجه به ضرورت گسترش روستاها برای رفاه حال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی اهمیت اجرای طرح هادی هر روز بیشتر روشن می‌شود، تصریح کرد: ساختار کالبدی روستاها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته‌اند با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت‌وسازهای جدید، خانه‌های بادوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول و سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان شده است.

وی گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در این راستا، توانسته است با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستاهای شهرستان ایجرود نیز نقش بسیار مهمی داشته باشد.

کد خبر 747182

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی