Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم  در مراسم ششمین سالگرد شهید مدافع حرم «حامد جوانی» و در جمع خانواده های شهدای مدافع حرم  تبریز اظهار داشت: گذشت زمان، ارزش کار شهدای مدافع حرم را در زمینه ایجاد وحدت کلمه بیشتر نمایان خواهد کرد.

وی افزود: وحدت کلمه ای که مدافعان حرم ایجاد کردند، شعار نهضت اسلامی است که حضرت امام (ره) بارها بر آن تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز گفت: در صورتی که در راه حق ثابت قدم و به یک روند پایدار باشیم، خداوند ضامن پیروزی ما در هر میدانی شده است.

آل هاشم تصریح کرد: دفاع از حریم اهل بیت(ع) ، جنگ با دشمن در بیرون از مرز‌های ایران و شهادت در غربت سه ویژگی بارز شهدای مدافع حرم است.

وی با تاکید بر اینکه نام و یاد شهدا باید زنده بماند، گفت: روایات و احادیث مختلف، شهادت را به عنوان امر پسندیده ذکر کرده است. ارزش کار شهدای مدافع حرم که در سوریه جنگیدند، بسیار بالاست و آنان توانستند زمینه ایجاد وحدت در سطح جهان اسلام را فراهم کنند که اثرات آن را در آینده خواهیم دید.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای پایین آوردن میزان مشارکت در انتخابات، خاطرنشان کرد: باتوجه به عملکرد برخی مسئولان در طول هشت سال گذشته، اختلال ایجاد شده در ساعات اولیه رأی گیری و بیماری کرونا، این میزان مشارکت قابل قبول است و امیدوارم آیت الله رئیسی همچون زمان قوه قضائیه مبارزه با فساد، تبعیض و تخلف را در قوه مجریه دنبال کند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: مدافع حرم آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه شهدا عراق خبرگزاری فارس فارس تبریز امام جمعه تبریز حامد جوانی اکبر زوار جنتی شهدای مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو

در این بیانیه آمده است بار دیگر در امتداد خط سرخ شهادت حسینی، یکی دیگر از پیروان اهل بیت (ع) و چهرۀ شاخصی از دلدادگان خمینی کبیر و خامنه‌ای بزرگ در زندان ظالمان و عوامل شیطان بزرگ در باکو به شهادت رسید.

ما شاعران و نویسندگان تبریز با عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت این مدافع مظلوم حرم زینب کبری سلام‌الله علیها به مردم تحت ستم جمهوری آذربایجان، خانوادۀ داغدیده و همرزمان شهید و فعالان حسینیون آذربایجان، این نوید را مید‌هیم که نظام ظلم و سازمان زنجیر و زندان، چنان که خدا و فرستادگانش بشارت داده‌اند سرنگون، و پرچم پیروزی صالحان برافراشته خواهدشد.
مدافع حرم حضرت زینب، پیرغلام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، یار شهید حاج قاسم سلیمانی، حاج طالع یوسف‌اف (با نام جهادی حاج تقی) از رزمندگان مقاومت اسلامی حسینیون جمهوری آذربایجان در زندان رژیم صهیونیستی باکو مظلومانه و غریبانه به کاروان شهیدان راه حق پیوست.

حاج طالع یوسف‌اف از شیعیان مخلص و مجاهد جمهوری آذربایجان بود که برای محافظت از حرم حضرت زینب کبری و حضرت رقیه بنت‌الحسین ع داوطلبانه در سال ۱۳۹۵ به رزمندگان مدافع حرم پیوست. وی به رغم سن بالا در سوریه آموزش‌های نظامی را طی کرد و در عملیات‌های متعدد از جمله آزادی دیرالزور از اشغال سازمان جنایتکار داعش و تکفیری‌ها به نبرد پرداخت.

شهید حاج طالع یوسف‌اف که به دلیل شخصیت پاک خود از نفوذ مؤثری در میان متدینین برخوردار بود، در شکل‌گیری «حسینیون جمهوری آذربایجان» که به دستور سردار دل‌ها مانند زینبیون، فاطمیون و حیدریون تشکیل شد، نقش ایفا کرد.

حاج طالع در دی ماه ۱۴۰۱ با همکاری رژیم صهیونیستی و باکو در روسیه دستگیر و به باکو انتقال یافت.

دولت باکو که رزمندگان مقاومت اسلامی و مدافعان حرم و تشکل شیعی «حسینیون» را در پیروی از رژیم صهیونیستی و حامیان آن «سازمان تروریستی» می‌نامد، با تشکیل پرونده در زمینۀ جرایم سنگین، حاج طالع را زندانی و تحت فشار‌ها و شکنجه‌های سنگین قرار داد. حاج طالع به علت مقاومت در برابر شکنجه‌های رژیم باکو و پایداری بر مواضع اصولی و ضدصهیونیستی خود در ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در زندان باکو به شهدای مدافع حرم پیوست.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان