Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران امروز آغاز و در روز اول ۵ بازی برگزار می‌شود.

در دیدارهای امروز ماشین سازی از نساجی پذیرایی می‌کند، مس رفسنجان میزبان پرسپولیس است، ذوب آهن و آلومینیوم در اصفهان به مصاف هم می‌روند، صنعت نفت میزبان سایپا است و در آخرین بازی امشب استقلال و گل گهر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماشین سازی - نساجی

بازی‌های امشب در حالی با دیدار ماشین سازی و نساجی در تبریز آغاز می‌شود که ماشین سازان آخرین تلاش‌های خود را برای بقا در لیگ برتر با هدایت علیرضا اکبرپور انجام می‌دهند و این در حالی است که خطر سقوط نساجی را هم تهدید می‌کند.

این بازی از آن جهت شرایط خاصی دارد هر دو تیم برای بقا در لیگ برتر به شدت به امتیازات کامل بازی نیاز دارند. ماشین سازی حتی در صورت پیروزی هم نمی‌تواند از انتهای جدول جدا شود اما نساجی در صورت پیروزی پر گل، روی کاغذ شانس یک پله صعود را دارد.

مس رفسنجان - پرسپولیس

سرخ پوشان که با تفاضل گل ضعیف‌تر نسبت به سپاهان در رده دوم جدول قرار دارند، برای عقب نماندن از رقیب سرسخت اصفهانی در کورس قهرمانی به امتیازات کامل این بازی نیاز دارند.

هرچند حتی یک مساوی هم این تیم را به صورت موقت به صدر جدول می‌برد، اما قطعاً صدرنشینی موقت هدف این تیم نیست و شاگردان گل محمدی برای قطعی کردن این صدرنشینی، حداقل به پیروزی در این بازی نیاز دارند. هر دو تیم در صورت پیروزی احتمالی در این بازی شانس یک پله صعود در جدول را دارند.

بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل از رقابتهای لیگ برتر احمد نورالهی است و بهترین گلزن مس رفسنجان فراز امامعلی با ۵ گل است.

ذوب آهن - آلومینیوم اراک

شاید جذاب ترین بخش این بازی، بازگشت علیرضا منصوریان به اصفهان به منظور تقابل با تیم سابقش باشد.

منصوریان در حالی امروز برابر ذوب آهن روی نیمکت خواهد نشست که تیم فعلی‌اش برای کسب سهمیه و تیم قبلی‌اش برای بقا در لیگ برتر می‌جنگند.

آلومینیوم که نخستین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند با علیرضا منصوریان نتایج خوبی گرفته و امروز با ۳۵ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد که این را می‌توان یک شگفتی دانست.

آلومینیوم در صورت پیروزی احتمالی شانس یک پله صعود و قرار گرفتن در رده چهارم جدول را دارد و ذوب آهن در صورت پیروزی روی کاغذ شانس صعود به رده سیزدهم را دارد.

شکست خانگی در این بازی برای ذوب آهن می‌تواند خیلی سنگین تمام شود و خطر سقوط را برای این تیم پررنگ‌تر کند.

صنعت نفت - سایپا

تیم‌های همسایه که با ۲۵ و ۲۶ امتیاز در رده‌های ۱۲ و ۱۳ جدول قرار دارند و هر دو با خطر سقوط به دسته پایین‌تر مواجه هستند، در این بازی باید برای کسب ۳ امتیاز به میدان آیند.

سایپا در حالی با ۲۵ امتیاز به این دیدار می‌آید که این امکان وجود دارد که کمیته استیناف ۳ امتیاز از آن کم کند و برای همین اهمیت امتیازات این بازی برای تیم میهمان بسیار بیشتر است.

صنعت نفت در نیم فصل دوم طعم پیروزی را نچشیده و تنها یک بار از روی نقطه پنالتی به گل رسیده و این آمار نشان از شرایط عجیب آنها در نیم فصل دوم دارد. آنها در ۵ بازی از ۱۱ بازی خانگی شان پیروز شده‌اند که همه این پیروزی‌ها متعلق به نیم فصل نخست است.

استقلال - گل گهر

فرهاد مجیدی با فاصله‌ای کم بعد از غلبه بر تیم مهدی رحمتی، باید با تیم قلعه نویی در ورزشگاه آزادی دیدار کند که این تقابل هم دارای جذابیت‌های خاص خودش است.

جدا از رقابت مجیدی و قلعه نویی، این دیدار حساسیت جدولی هم دارد چرا که هر دو تیم شانس بالایی برای قرار گرفتن در رده سوم و کسب سهمیه آسیا دارند.

استقلال در حالی به این بازی می‌آید که هنوز مشکلات مالی و مدیریتی شان به پایان نرسیده و به جز آن چند بازیکن مصدوم هم برای این دیدار دارند.

پیروزی و حتی در این دیدار برای استقلال تغییری در جایگاه جدولی آنها ندارد و این بازی با هر نتیجه‌ای تمام شود شاگردان مجیدی در پایان هفته بیست و چهارم همچنان در رده سوم باقی می‌مانند. اما شکست برای گل گهر می‌تواند منجر به سقوط یک تا سه پله‌ای آنها شود.

برنامه بازیهای هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ برتر به شرح زیر است؛

جمعه ۴ تیر

ماشین سازی تبریز- نساجی مازندران
تیم داوری؛ کوپال ناظمی – هادی طوسی- علیرضا طاهرخانی – وحید صالحی، ناظر: محسن قهرمانی

ذوب آهن اصفهان – آلومینیوم اراک
تیم داوری؛ محمد رضا اکبریان – محمد رسول ذورقی – سید محمد هاشمی نسب – شبیر بهروزی، ناظر: ابوطالب طاهریان

استقلال تهران- گل گهر سیرجان
تیم داوری؛ محمد حسین زاهدی فرد- آرمان اسعدی – جلیل شعرانی – عباس راکی، ناظر: اسماعیل صفیری

مس رفسنجان – پرسپولیس
تیم داوری؛ جواد رحیم زاده – مهدی الوندی – فرزاد بهرامی – یعقوب آشوری، ناظر: خداداد افشاریان

صنعت نفت آبادان – سایپا
تیم داوری، رضا کرمانشاهی – قهرمان نجفی – براتعلی مولوی – میثم حیدری، ناظر: محسن ترکی

شنبه ۵ تیر

شهر خودرو مشهد- تراکتور سازی تبریز
تیم داوری؛ امیر عرب براقی – مهدی عالیقدر –محمد عطایی – مسعود حقیقی، ناظر: رسول فروغی

یکشنبه ۶ تیر

فولاد خوزستان – فولاد مبارکه سپاهان
تیم داوری؛ مرتضی منصوریان – جعفر مهاجر- امین زاهدی – علی ابراهیمی، ناظر: حسین خانبان

پیکان تهران – نفت مسجد سلیمانی
تیم داوری؛ ناصر جنگی – سید یعقوب حجتی – حسین گلشنی – مهدی جبرئیلی، ناظر: ایرج نظری

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال ایران سرخابی های تهران صورت پیروزی لیگ برتر مس رفسنجان ماشین سازی صنعت نفت ذوب آهن گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی | تصمیم نهایی در خصوص افشین قطبی

به گزارش همشهری آنلاین امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی که در ترکیه به سر می‌برد، با وینچنزو مونتلا، سرمربی ایتالیایی تیم ملی ترکیه ملاقات کرد. در این دیدار موضوع برگزاری بازی دوستانه تیم‌های ملی ایران و ترکیه پیشنهاد شد که این پیشنهاد با استقبال مونتلا روبه‌رو شد. این درحالی است که تقویم تیم ملی در فیفادی سال جاری به بازی‌های رسمی این تیم در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ اختصاص پیدا کرده و فرصتی برای شاگردان قلعه‌نویی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی باقی نمی‌ماند.

بر همین اساس قرار است دیدار دو تیم ملی ایران و ترکیه بعد از هماهنگی فدراسیون‌های فوتبال دو کشور به احتمال بسیار زیاد در سال ۱۴۰۴ برگزار شود. این درحالی است که پیش از این نیز امیر قلعه‌نویی در سفر به عربستان در دیدار با همتای خود مانچینی برای برگزاری دیدار با سعودی‌ها برای سال ۱۴۰۴ توافق کرده بود. همچنین درباره سرنوشت همکاری افشین قطبی با تیم ملی قرار است پس از بازگشت قلعه‌نویی از ترکیه، در این مورد تصمیم‌گیری لازم و نهایی به عمل بیاید. قلعه‌نویی اوایل هفته آینده به تهران باز خواهد گشت.

کد خبر 845336 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران ویژه ورزشی امیر قلعه‌ نویی

دیگر خبرها

  • پاسخ مثبت ۲ مربی سرشناس به قلعه نویی
  • پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
  • مایلی‌کهن: مشکلی با زندان رفتن ندارم!
  • دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
  • پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی | تصمیم نهایی در خصوص افشین قطبی
  • مایلی کهن: قلعه نویی به خاطر کلمه «مردک» شکایت کرده؛ معنی‌ بدی ندارد، یعنی مرد کوچک!
  • این بازیکن برای حضور در تیم ملی تغییر چهره داد!
  • تغییر و تحول ناگهانی در کادر مربیگری مورایس!
  • واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
  • صحبت‌های مایلی‌کهن پس از دادگاه شکایت قلعه‌نویی