Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه محمودی، دبیر اجرایی انجمن هنر و ادبیات آئینی افغانستان در گفت‌وگو باخبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص حملات اخیر طالبان در افغانستان اظهار کرد: سال‌های قبل این روند به طور معمول بود و گاهی اوقات برخی مناطق را تصرف و یا عقب نشینی می‌کردند اما این اواخر این روند تندتر و حملات گسترده‌تر و جنایت‌ها بیشتر شده یا توسط طالبان یا در پوشش نیروهای هراس افکن دیگری همچون داعش و امریکا و طی این چند مدت هم این روند گسترش یافته طوری که مناطق حاشیه شهرها را تصرف می‌کنند و جز ولایت‌های مرکزی، حاشیه شهرها درگیر این حملات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاعر جوان افغانستانی اعلام کرد: پیام من به گروه جنگ طلب طالبان و داعش و تمام تروریست‌هایی که در افغانستان به خراب‌کاری مشغولند این است که به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند و دست از جنگ و ریختن مدام خون مردم بردارند به این دلیل که زندگی در کانون خانواده جاریست، این گروه‌ها با از بین بردن امنیت و هراس افکنی افغانستان را بیشتر رو به تباهی می‌برند و تا اینکه دولت به اصلاح خودشان اسلامی تشکیل دهند و باعث پیشرفت یک حوزه اجتماعی شوند و در این مسیرحتی باعث وهن اسلام می‌شوند، امیدوارم بفهمید که مردم افغانستان دیگر طاقت اینهمه درگیری را ندارند به دلیل اینکه سالیان طولانی است که درگیر جنگ داخلی بوده و خسته شده اند، به گونه ای که به این نقطه از بحران رسیده‌اند که اگر بسیج مردمی ایجاد شود، فاتحه خیلی از گروه‌های افراطی خوانده می‌شود.

محمودی در خصوص فعالیتهای انجمن هنر و ادبیات آئینی افغانستان تشریح کرد: در انجمن فعالیت‌های خوبی در بخش ادبیات آئینی و دینی داریم و دوستانمان نیز اقدامات متعددی در رابطه با موضوعات اجتماعی و فرهنگی دارند و چه بسا در رابطه با وقایع اخیر و حادثه تروریستی کابل و مدرسه سیدالشهدا آثاری را منتشر کردند.

این فعال هنری افزود: خوشبختانه در انتخابات ایران آقای رئیسی به طور قاطع پیروز شدند و این در حالی است که به خاطر فعالیتی که در آستان قدس رضوی و شهر مشهد داشتند اشراف خوبی بر موضوع مهاجران دارند، به گونه‌ای که فعالیت‌های گذشته ایشان نوید بخش این است ک تصمیماتی که خواهند گرفت بسیار محتاطانه تر و به نفع مهاجران باشند.

وی افزود: ما سال‌های زیادی همزیستی و هم خونی و هم شریکی با مردم ایران داشتیم و در فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و جنگ تحمیلی اشتراکات زیادی داشته ایم، رئیس جمهور منتخب اشراف خوبی نسبت به این مسائل دارد و امیدواریم به این مساله واقف باشند که حلقه مفقوده در دولت‌ها وجود یک نهاد مشاوره دهنده در موضوع مهاجران است که با نیروهای بومی مهاجران به صورت مستقیم ساختاری ایجاد شود که به حل مشکلات چندین ساله مهاجران که شامل اقامت، هویت و فرزندانی که در این کشور به دنیا امده اند و همچنین موضوعات فرهنگی و اجتماعی دیگر کمک کند.

انتهای پیام/

سیده سمیه حسینی کد خبر: 1100545 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: در خصوص پدیده‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، مهم ترین موضوعی که بایستی به آن توجه کرد، همراهی شهروندان با اجرای طرح یا اقناع سازی است که می‌تواند منجر به موفقیت و دستیابی به اهداف مد نظر باشد.

وی با اشاره به آمار پرونده‌های تشکیل شده با موضوع حجاب در حوزه قضایی زرند تصریح کرد: شهرستان زرند دارای کمترین میزان پرونده‌های کشف حجاب در استان است که نشان از توجه عملی به آموزه‌های دینی، نهادینه بودن حجاب در میان اکثریت شهروندان زرندی است که به همین جهت بایستی از پیشگامی بانوان در خصوص رعایت حجاب که مصونیت فرد و جامعه از تعرض و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، قدردانی کرد. 

فرحبخش با اشاره به همراهی دستگاه قضایی با مطالبه مردم در برخورد با بی حجابی و اجرای هماهنگ طرح عفاف و حجاب گفت: دستگاه قضایی در برخورد با فساد اجتماعی و فرهنگی هیچ گاه ملاحظه‌ای ندارد و حجاب به عنوان واجبی شرعی و حکمی الهی که به صراحت در قانون بر رعایت آن تاکید شده است، بایستی اجرایی شود و در نتیجه با اندک متخلفین نیز به اقتضای شرایط فرد و انگیزه‌های پیدا و پنهان آن بدون مماشات برخورد شود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند تصریح کرد: همانگونه که رئیس قوه قضاییه نیز به درستی اشاره کرده اند، اقدامات قضایی و مجازات افراد آخرین راهکار مقابله با پدیده بی حجابی است و علی رغم آنکه بایستی اقدامات پیشگیرانه با انجام رسالت فرهنگی دستگاه‌های متولی که برابر مصوبات شورای عالی فرهنگی قریب بر ۳۰ دستگاه هستند پیگیری شود، نگاه برخی به سمت دستگاه قضایی و برخورد‌های قهرآمیز است که این موضوع نیز می‌تواند آسیب‌های به دنبال داشته باشد.

این مقام قضایی با اشاره به رهنمود‌های رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت التزام به شعائر دینی توام با حفظ اتحاد میان مردم گفت: حجاب امروز به عنوانی سلاح دشمن برای ایجاد دو دستگی در جامعه، تضعیف بنیان خانواده و در مرحله نهایی ضربه زدن به نظام تبدیل شده و بنابراین در کنار اقدامات سلبی بایستی با برنامه‌ای منسجم و منطقی و سیاست‌گذاری‌های دقیق این سلاح را با همراهی مردم از دشمن گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند بیان کرد: دستگاه قضایی زرند طی یک سال گذشته به دور از هیجان زدگی و تاثیر پذیری از هجمه‌های دشمنان صدور آرای متناسب و بازدارنده را در دستور کار خود قرار داده و در این خصوص ضمن اعمال محکومیت افراد به بالاترین مجازات قانونی، شرکت در دوره آموزش عمومی تحت عنوان ریحانه‌های بهشتی را نیز برای برخی که از روی سهل انگاری مرتکب جرم شده و از کشف حجاب اظهار پشیمانی کرده اند در نظر گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت نداریم
  • حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است
  • رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است
  • رئیسی: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود/دستورات رئیس جمهور برای حل برخی مسائل اولویت‌دار استان سمنان
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: عملیات «وعده صادق» اقدامی ضروری و وحدت بخش بود
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان