Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:04:06 GMT

تاسیس دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل در رباط

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۷۴۸۲

تاسیس دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل در رباط

دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل، مقری را در رباط برای تقویت توانایی‌ها و مهارت‌ها در زمینه مبارزه با اقدامات تروریستی تأسیس کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در بیانیه وزارت خارجه مراکش آمده است: مقر دفتر مبارزه با تروریسم و آموزش در آفریقای سازمان ملل از طریق مجازی در رباط افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم افتتاحیه این دفتر ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش و ولادیمیر فورونکوف، معاون دبیرکل دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل حضور داشتند.

در این بیانیه آمده است: این دفتر برای ارتقا و اجرای برنامه‌های تقویت مهارت‌ها و توانایی‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم به ویژه درباره امنیت مرزها و تحقیقات و اداره زندان‌ها و بازسازی تلاش می‌کند. این دفتر برای جمع آوری مهارت‌های مراکش و دفتر سازمان ملل برای آموزش خوب کشورهای آفریقایی تلاش می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد رباط دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم

معاون وزیر کار گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۵۸۶ هزار گواهینامه مهارت صادر شده که در دولت سیزدهم این عدد بیش از ۳ میلیون و ۵۰ هزار گواهینامه بوده و درآمدهای اختصاصی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز ۲۱۰ رصد رشد داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه کشور در نشستی خبری اظهار داشت: در سال 1402 آموزش بخش‌های دولتی و غیر دولتی 33 درصد نسبت به سال 1401 رشد داشته و در 30 ماهه اول دولت سیزدهم این میزان 32 درصد نسبت به مدت مشابه دولت قبل رشد نشان می دهد.

وی افزود: در سال گذشته، صدور مجوز آموزشگاه آزاد حدود 1200 درصد رشد داشته و اینک 60 درصد فعالیت‌های مهارت آموزی سازمان توسط بخش خصوصی و با مشارکت مردم صورت می‌گیرد که مایه مباهات ماست.

عظیمی سنجش و صلاحیت حرفه‌ای را از مهم‌ترین مأموریت‌های سازمان دانست و گفت: در این شاخص در سال گذشته، 38 درصد و در 30 ماهه اول دولت سیزدهم، 4 میلیون و 97 هزار سنجش مهارت و صلاحیت قرار گرفته‌اند که نسبت به دولت گذشته 42 درصد رشد را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: در سال 1402 تعداد یک میلیون و 586 هزار گواهینامه مهارت صادر شده که در دولت سیزدهم این عدد بیش از 3 میلیون و 50 هزار گواهینامه بوده، درآمدهای اختصاصی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز 210 رصد رشد داشته است.

عظیمی شالوده برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات کلان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را برنامه تحولی ابلاغی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: برنامه‌های تحولی این در سه‌ماهه چهارم سال 1402 به میزان 99.66 درصد محقق شد و این عدد در سه‌ماهه سوم 98.36 درصد، در سه‌ماهه دوم 97 درصد و در سه ماه نخست 50 درصد محقق شده است.

وی افزود: تعداد مجوزهایی که برای تاسیس آموزشگاه در سال گذشته صادر شده 17 هزار و 650 مجوز است و تعداد مجوزهای صادر یا تمدید شده برای تاسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم تاکنون به 41 هزار و 793 مجوز رسیده که رشد آن نسبت به دولت دوازدهم به 1194 درصد بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اعلام اینکه 36 هزار مجوز برای آموزشگاه صادر شده و اکنون 22 هزار آموزشگاه در حال فعالیت هستند، افزود: در دولت سیزدهم مجموع آموزش‌های دولتی و غیردولتی به 4 میلیون و 699 هزار نفر/دوره بوده است که نسبت به دولت گذشته 32 درصد رشد را شاهد بودیم؛ از این تعداد 2.28 میلیون نفر/دوره در سال 1402 آموزش دیده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد مجوزهایی که برای تاسیس آموزشگاه در سال 1402 صادر شده 17 هزار و 650 مجوز بوده است؛ تعداد مجوزهای صادر یا تمدید شده، برای تاسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم تاکنون به 41 هزار و 793 مجوز رسیده که این عدد در دولت دوازدهم صرفاً 35 مجوز بوده که درصد رشد آن نسبت به دوره گذشته به 1194 رسیده است.

عظیمی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در کشورهای مختلف دنیا دنبال می‌شود و ما نیز در آن فعال هستیم، مربوط به توسعه واحدهای پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی است که اکنون ما بیش از 77 هزار واحد پذیرنده را در کشور داریم و در سال 1402 رشد 12 درصدی و نسبت به دولت دوازدهم رشد 92 درصدی داشته است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای درباره تصویب اساسنامه این سازمان، گفت: این اتفاق در گذشته یک آرزو بود که سال 1402 محقق شد؛ این اتفاق تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور پس از 50 سال بود که تا سال گذشته اساسنامه‌ای نداشت، با پیگیری و حضور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و اخذ موافقت سازمان اداری، استخدامی کشور به تصویب رسید و با 18 بند مهم و کلیدی به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

معاون وزیر کار افزود: اگر بندهای این اساسنامه دنبال شود می‌تواند به توسعه مهارت‌آموزی در کشور کمک کند؛ در سال 1402 توافقنامه‌های همکاری با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور از جمله گروه‌های خودروسازی و هلدینگ‌های پتروشیمی به منظور مهارت‌آموزی منجر به شغل و تامین نیروی کار بنگاه‌های بزرگ کشور از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شده است.

وی درباره برنامه‌های پیش روی سازمان فنی و حرفه‌ای، بیان کرد: آموزش مربیان آموزشگاه‌های آزاد، 18 عنوان فعالیت آموزشی به گروه‌های هدف خاص، برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه کارآفرینی و کسب و کار، صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی در جوار کارگاهی و بین کارگاهی، رتبه‌بندی مربیان بخش دولتی، اجرای مرحله اول پیاده‌سازی پلتفرم مهارت‌آموزی، ارتقاء و به‌روزرسانی مرکز داده و زیرساخت، بهینه‌سازی و ارتقا سطح بلوغ امنیت اطلاعات از جمله اهدافی است که این سازمان در سال جاری دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشغالگران تلاش دارند بیت‌حانون و شرق جبالیا را تخلیه کنند
  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • صدور بیش از ۱۷ هزار مجوز برای تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته
  • ایران به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد متعهد است 
  • ایران به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد متعهد است
  • ایران به اصول مندرج در منشور سازمان ملل متعهد است
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد