Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری صداوسیما از خبرگزاری فرانسه از مونترال، یکی از رهبران بومیان کانادا روز پنجشنبه گفت: بیش از ۷۵۰ گور بی نام در جریان کاوش‌ها در محل یک مدرسه شبانه روزی متعلق به بومیان کانادا در غرب این کشور کشف شده است. کادموس دلورم (Cadmus Delorme)، یکی از رهبران بومیان کانادا، که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، همچنین اضافه کرد: ”کاوش‌های خود را با استفاده از یک دستگاه ردیاب در روز ۲ ژوئن آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۷۵۱ گور بی نام پیدا کردیم“. این دومین گور دسته جمعی است که طی یک ماه گذشته در غرب کانادا کشف می‌شود.

وی افزود: ”این یک گور جمعی نیست بلکه گور‌های بی نام و نشان هستند. برخی از گور‌ها در گذشته شناسایی شده اند. البته نمایندگان کلیسای کاتولیک سنگ قبر‌ها را برداشته اند، اقدامی که در کانادا یک عمل جنایتکارانه محسوب می‌شود“. کاوش‌ها در این مدرسه از اواخر ماه مه به دنبال کشف بقایای ۲۱۵ دانش آموز آغاز شد. رهبران بومیان کانادا کشف این گور‌ها را حاکی از وقوع یک جنایت علیه بشریت و تجاوز به حقوق بومیان کانادا ارزیابی می‌کنند. آن‌ها از دولت و کلیسا تقاضای همکاری کرده اند و گفته اند تنها جرم قربانیان این است که بومی متولد شده اند.

 
حدود ۱۵۰.۰۰۰ کودک بومی طی دهه ۹۰ میلادی به زور به ۱۳۹ مدرسه شبانه روزی در سراسر کانادا فرستاده شدند و ارتباط آن‌ها با خانواده، زبان و فرهنگشان به کلی قطع شد. با بسیاری از آن‌ها رفتار‌های آزار دهنده‌ای شد و حتی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند. به گفته یک کمیسیون تحقیق، بیش از ۴۰۰۰ نفر از کودکان به کام مرگ رفتند. در پایان این تحقیق گفته شده است کانادا مرتکب یک نسل کشی فرهنگی شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: بومیان کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر کانادا در برج لاکچری نیاوران

متهمانی که اقدام به سرقت میلیاردی در برج لاکچری نیاوران کرده بودند، بازداشت شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل زن جوانی به کلانتری 122 دربند رفت و هنگامی که مقابل افسرنگهبان قرار گرفت، گفت: مهاجرت کردم و ساکن کانادا هستم؛  برای عید دیدنی به ایران آمدم و وارد خانه‌ام در نیاوران شدم اما پی بردم که 3 تخته فرش ابریشم، 2 تخته تابلو فرش، 2 عدد مجسمه برنزی و نقره‌ای، آینه شمعدان نقره‌ای به ارزش تقریبی 4 میلیارد تومان به سرقت رفته است.

پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت در دادسرای ناحیه یک، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی پای در صحنه سرقت گذاشتند و متوجه شدند خانه روبه‌رویی نیز که صاحب آن هم به کشور کانادا مهاجرت کرده هدف سرقت قرار گرفته است.

تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از آن داشت‌، سالم بودن درب‌های ورودی خانه، حکایت از ورود سارقی آشنا دارد و سرایدار ساختمان به نام حامد چند روز قبل بدون اینکه با مدیر ساختمان تسویه حساب کند کار خود را ترک کرده است که همین موضوع شک تیم پلیس را بر انگیخت!

بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید زده شد و کارآگاهان دریافتند که حامد پس از اینکه برج را ترک کرده مستقیماً به صورت غیرقانونی به کشور افغانستان سفر کرده است اما در این میان با 3 نفر از دوستان خود که یک نفر آنها در گذشته سرایدار همین برج لاکچری بوده ارتباط مشکوک داشته است.

تیم تحقیق در گام بعدی با تجزیه و تحلیل‌های پلیسی مخفیگاه 3 مرد جوان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با بازپرس پرونده موفق به دستگیری آنها در یک عملیات منسجم شدند.

دستگیری 2 قاتل اجاره‌ای به‌جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین

متهمان که در جریان بازجویی‌‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال با همدستی حامد اعتراف کردند.

سردسته این باند گفت: در گذشته حدود 8 سال در این برج لاکچری سرایداری می‌کردم و از حضور یا عدم حضور ساکنین در خانه‌شان مطلع بودم؛ هنگامی که شاکی و همسایه‌اش به کانادا مهاجرت کردند با حامد و 2 نفر دیگر نقشه‌ سرقت را طراحی کردیم.

متهم ادامه داد: چون حامد سرایدار فعلی برج بود کلید‌ها را در اختیار داشت و این موضوع خیلی در ارتکاب سرقت کمک کرد؛ در مدت زمان 20 روز، 6 مرتبه به خانه شاکی و همسایه‌اش رفتیم و هرچه بود را سرقت کردیم؛ پس از ارتکاب جرم اموال مسروقه میان خودمان تقسیم شد و حامد به کشور افغانستان فرار کرد.

به گزارش تسنیم، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای سیرمراحل قانونی پرونده به زندان معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرقت میلیاردی از خانه ۲ مهاجر در برج‌های نیاوران
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر کانادا در برج لاکچری نیاوران
  • از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل تا کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا
  • ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین
  • کشف یک گور دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان «الشفاء»
  • هشدار وزیر خارجه کانادا به اسرائیل: درگیری‌ها با ایران نباید به منطقه گسترش یابد