Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور افغانستان گفت که حملات اخیر طالبان سبب ناامیدی مردم نسبت به مذاکرات شده، اما دولت افغانستان همچنان به ادامه مذاکرات صلح متعهد است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سرور دانش»  معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در دیدار با «دبورا لاینز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان گفت که حملات اخیر طالبان این تلقی را به وجود آورده است که این گروه و حامیانش تصمیم جدی برای صلح ندارند و این نگرانی به وجود آمده است که ممکن است تلاش‌های صلح به ناکامی بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما حکومت افغانستان همچنان مصمم است که مذاکرات صلح را ادامه دهد و نمی‌خواهد که این مذاکرات قطع شود؛ هرچند حملات طالبان باعث شده که مردم افغانستان نسبت به مذاکرات صلح و بازگشت این گروه به میز مذاکره ناامید شوند.

دانش در ادامه نیز از سازمان ملل و سایر همکاران بین‌المللی افغانستان خواست که برای کشاندن طالبان به میز مذاکره از اهرم فشارهایی مانند تحریم، هشدار و قرار دادن رهبران این گروه در لیست سیاه استفاده کنند و تاکید شود که هیچ نوع نظامی که از طریق جنگ و زور به قدرت برسد، به رسیمت شناخته نمی‌شود و با آن همکاری صورت نمی‌گیرد.

معاون اشرف غنی همچنین تاکید کرد که طالبان بزودی شکست سنگینی از نیروهای افغان و مردم این کشور متحمل خواهد شد و وضعیت امنیتی تغییر خواهد کرد.

سازمان ملل: طالبان کمتر از دو ماه 50 شهرستان را تصرف کرده استمشاور ارشد اشرف غنی: مناطق تحت کنترل طالبان را پس می‌گیریماشرف غنی: طالبان مسئول ادامه جنگ است/ جامعه جهانی به آن‌ها وجهه سیاسی داد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز با ابراز نگراتی از سطح خشونت‌ها در افغانستان گفت: اکنون چالش عمده این است که چگونه می‌توانیم  طالبان را دوباره به میز مذاکره بکشانیم و ما با کشورهای منطقه در این راستا تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد طالبان اخبار افغانستان مذاکرات صلح سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ‌روسیه در امور افغانستان با تاکید بر گسترش روابط و همکاری‌ها میان بین 2 کشور اظهار داشت: روابط مثبت روسیه با حکومت سرپرست طالبان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران روس نیز به سرمایه‌گذاری در ‌افغانستان علاقه‌مند هستند.

از طرف دیگر، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان در این دیدار با قدردانی از موضع مسکو در قبال حکومت سرپرست طالبان گفت که تلاش‌های مشترک ‌کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

در این دیدار، معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان نسبت به عضویت رسمی افغانستان در نشست فرمت مسکو ابراز امیدواری کرد.

در عین حال، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان از دیدار سرپرست این وزارتخانه با نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان خبر داد و افزود که نماینده ویژه روسیه در افغانستان در دیدار با امیرخان متقی وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان ضمن تاکید بر حضور این حکومت در نشست‌های مرتبط با افغانستان گفت: نشست آتی دوحه بدون توافق طالبان نتیجه‌بخش نخواهد بود.

به نوشته وی، متقی در این دیدار تاکید کرد که تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان ضروری نیست.

در این دیدار، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان روابط کابل و مسکو را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: افغانستان درحال حاضر در تمام کشورهای منطقه سفارتخانه‌های فعال دارد.

متقی افزود: درحال گفت‌وگو با سازمان ملل هستیم تا پس از شفاف‌ شدن دستورکار و نحوه برگزاری نشست آتی دوحه، موضع خود را اعلام کنیم.

نماینده ویژه روسیه ضمن درخواست آزادی دارایی‌های بلوکه شده افغانستان، از متقی دعوت کرد تا به روسیه سفر کند.

ضمیر کابلوف موافقت حکومت سرپرست طالبان را برای برگزاری هرگونه نشست درباره افغانستان حائز اهمیت خواند و بر رفع تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه افغانستان تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان