Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه دور هفتم مذاکرات وین در آینده نزدیک برگزار می‌شود، گفت: بازگشت به برجام را آغاز فرآیندی دیپلماتیک می‌دانیم. به گزارش پول نیوز، این مقام که نامش بیان نشده در گفت و گوی مجازی با خبرنگاران آمریکایی افزود: برای سایر مسایل نیز به بحث و گفتگو با ایران نیاز داریم؛ بنابراین ما باید راهی برای حل این اختلاف پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام آمریکایی اظهار داشت: در مورد برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه توافق نزدیک بوده یا توافق حاصل شده است، باید بگویم که اگر توافق نهایی شده بود، به دور هفتم گفتگو‌ها نیاز نبود.

به گزارش ایرنا، این مقام آمریکایی تصریح کرد: در برخی حوزه‌ها از جمله گام‌هایی که ایران باید در فعالیت هسته‌ای بردارد، یا تحریم‌هایی که مورد بحث است و یا ترتیب گام‌هایی که دو طرف باید بردارند هنوز اختلافات جدی وجود دارد و مسائل مهمی باقی مانده که باید حل شود.

این مقام آمریکایی همچنین ابراز امیدواری کرد ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافق دست یابد، زیرا در غیر اینصورت شرایط پیچیده خواهد شد.

به گزارش روز گذشته بلومبرگ، تیم رابرت مالی با رژیم صهیونیستی نیز گفتگو کرده است.

مذاکرات برجام پس از ۶ دور گفتگو‌های فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده و دیپلمات‌ها امیدوارند این توافق ظرف هفته‌های آینده فعال شود.

در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات‌های شرکت کننده با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفتگو‌ها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در پایان این نشست، هیات‌ها برای کسب دستورالعمل‌های سیاسی در خصوص مسائل باقی‌مانده راهی پایتخت‌ها شدند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تحریم تحریم های آمریکا برجام اقتصاد آمریکا پول نیوز مقام آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح

دو مقام آمریکایی از نشست مجازی سطح بالا میان مقام‌های آمریکا و اسرائیل درباره عملیات احتمالی این رژیم در رفح خبر دادند.

به گزارش ایسنا،  مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن همچنان نگران است که تهاجم اسرائیل به رفح منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شود.

مقامات به صراحت گزارش‌ها مبنی بر چراغ سبز دولت بایدن برای انجام عملیات در رفح در صورتی که تل‌آویو از حمله به ایران خودداری کند، رد کردند.

این دومین جلسه از این قبیل در هفته‌های اخیر خواهد بود.

 براساس گزارش آکسیوس، طرف آمریکایی در این نشست مجازی توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید رهبری خواهد شد ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاپی هانگبی، مشاور امنیت ملی، ریاست طرف اسرائیلی را بر عهده خواهند داشت.

کاخ سفید از اظهار نظر خودداری کرد. مقامات آمریکایی گفتند که طی چند هفته گذشته، چندین گروه کاری سطح پایین به طور مجازی برای بحث در مورد طرح‌های عملیاتی رژیم صهیونیستی در رفح و پیشنهادات بشردوستانه تشکیل جلسه داده‌اند.

یک مقام آمریکایی گفت: برنامه‌های ارائه شده توسط ارتش اسرائیل در گروه‌های کاری شامل عملیات تدریجی و آهسته در محله‌های خاص رفح است که از قبل تخلیه می‌شوند - به جای تهاجم همه جانبه به کل شهر.

رفح تنها مکان نسبتا امنی است که حداقل ۱.۴ میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد
  • ادعای مربی ایرانی افغانستان: در آسیا قدرتنمایی می‌کنیم
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان