Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:09:47 GMT

الکاظمی: عراق در آستانه جنگ داخلی بود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۷۷۳۶

الکاظمی: عراق در آستانه جنگ داخلی بود

نخست وزیر عراق اعلام کرد که این کشور در آستانه جنگی داخلی یا جنگی بین دو قدرت مهم در منطقه بود و دولت وی برای حفظ جان عراقی‌ها با چالش‌های بزرگی روبرو شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه خبری العراقیه گفت که تنها یک سال از عمر دولت وی می‌گذرد اما طی این زمان دولتش با چالش‌های زیاد و تلاش‌هایی برای کارشکنی در روند اصلاحات روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال سختی بود اما عراق و عراقی‌ها شایسته فداکاری هستند. آرمان‌های ما بزرگتر از اقداماتی هستند که در زمینه اصلاحات امنیتی و اقتصادی انجام دادیم. دولت ما دولتی جدی بود و تصمیمات جسورانه‌ای گرفت. عراق به بازسازی دولت و بازگشت به وضعیت عادی نیاز دارد. دولت در شرایط سختی روی کار آمد، تنش امنیتی، تنش منطقه‌ای و بین المللی، فروپاشی قیمت نفت، عدم بودجه برای سال ۲۰۲۰. با این حال در تحقق امنیت و جنگ با داعش  و اجرای بیش از ۳۰ هزار حکم جلب گروه‌های جنایتکار و تجار مواد مخدر موفق بودیم.

الکاظمی اشاره کرد که "عراق به دلیل برخورد با افراد مسلح در آستانه جنگی داخلی بود."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند

به گزارش جماران؛ پاول دورف در مصاحبه با تاکر کارلسن مجری آمریکایی، گفت: هر وقت ما به آمریکا آمدیم سازمان های امنیتی مثل اف بی آی توجه زیادی به ما داشتند.

به طور مثال دفعه آخری که در آمریکا بودم یک مهندس آورده بودم که برای تلگرام کار می کرد و تلاشی شد تا مخفیانه مهندس مرا بدون اینکه من متوجه شوم استخدام کنند.

آنها می خواستند مهندس من از ابزاری استفاده کند تا در تلگرام یک در پشتی ایجاد شود (یک حفره امنیتی تا هر وقت خواستند به درون تلگرام دسترسی داشته باشند، چیزی شبیه بدافزار).

دورف با تایید اینکه «دولت آمریکا یا هر دولت دیگری می توانست با استفاده از حفره امنیتی از مردم جاسوسی کند»، افزود: از این قضیه هم مطمئن هستم، چون دلیلی ندارد مهندسم به من دروغ بگوید. ضمنا خودم هم فشارهای مشابه این را هر وقت به آمریکا رفتم تجربه کرده ام؛ هر بار در فرودگاه دو مامور اف بی آی می آیند و از من سوال می پرسند.

یک بار در خانه ای که کرایه کرده بودم داشتم صبحانه می خوردم، ساعت 9 صبح دو مامور اف بی آی سر و کله شان پیدا شد و شروع کردند به سوال پرسیدن. خیلی عجیب بود، زیادی حواسشان به ماست.

به نظرم می خواستند روابطی ایجاد کنند تا به نوعی تلگرام را بهتر کنترل کنند. درک می کنم که آنها داشتند کارشان را انجام می دادند.

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد